تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814758805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از ۱۰۰ هزارهکتار زمين کشاورزي در مرکزي واگذار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۲ (۸:۱۹ق.ظ)
مديرکل منابع طبيعي مرکزي گفت : بيش از ۱۰۰ هزارهکتار زمين کشاورزي در مرکزي واگذار مي شود مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مرکزي گفت: تاکنون بيش از ۱۰۰ هزار هکتار زمين براي فعاليت‌هاي صنعتي، کشاورزي و خدماتي در استان واگذار شده است.
به گزارش خبرگزاري موج از اراک، يوسف يوسفي در جلسه شوراي اداري مرکزي،‌ با اشاره به اينکه استان مرکزي استاني صنعتي، کشاورزي بوده اظهار کرد: 12 هزار پروژه آبخيزداري در سراسر استان در حال اجراستکه انجام آنها گام موثري در توسعه و بسط حوزه منابع طبيعي در استان مرکزي را به دنبال دارد.
وي با بيان اينکه در زمينه طرح‌هاي مرتع و مرتعداري اين اداره کل 700 طرح در دست اقدام داردافزود: طرح‌هاي مبتني بر فرهنگ‌سازي براي جلب مشارکت مردم و اجراي پروژه بين‌المللي ترسيب کربن از طرح‌هاي در دست اقدام است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مرکزي تصريح کرد: طرح توسعه روستايي براي اجراي حوزه آبخيز در حال تدوين است، در صورت اجراي اين طرح بسياري از مشکلات روستاها کاهش مي‌يابد.
وي افزود: اين طرح جهت جلب مشارکت مردم و با رويکرد بهره‌وري بيشتر از منابع در حال تدوين است.
يوسفي با اشاره به مقابله با بيابان‌زايي گفت: مقابله با بيابان‌زايي و تثبيت شن‌هاي روان، بهبود و اصلاح مراتع، جنگل‌کاري و توسعه فضاي سبز، حفاظت و حمايت از عرصه‌هاي طبيعي و اخذ موافقت‌نامه‌هاي ملي مرتبط با بحث مميزي اراضي حاکميتي از اهداف اين اداره کل است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مرکزي تصريح کرد: توليد درختان غيرمثمر براي توسعه جنگل‌کاري و فضاي سبزبعنوان يکي از پروژه‌هاي بيولوژيکي است که امسال نيز اين اقدام مثل سال گذشته در استان انجام شده و از 2ميليون اصله نهال توليد شده 830هزار اصله نهال توزيع شده است.
وي افزود: از آنجا که حفظ ذخيره‌گاه‌ها به عنوان منبع ژنتيکي داراي اهميت بسياري است هر ساله 1000هکتار جنگل‌کاري تحت مديريت منابع طبيعي قرار مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن