تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820278707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت زینب(س)؛ پرستاری بی همتا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حضرت زینب(س)؛ پرستاری بی همتا تهران- ایرنا- امروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، بزرگ پرستار کربلا است، بانویی که عمر پربار خویش را در راه دفاع از حقانیت اسلام و پیروی از امامت سپری کرد و دلاورانه به پاسداری از حق و حقیقت پرداخت.


پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجری در شهر مدینه انسانی دیده به جهان گشود که سال ها بعد با شجاعت و رشادت خویش جهان را غرق در حیرت کرد، او حضرت زینب کبری(س) بانوی بزرگ کربلا بود که آموزگار مکتب بردباری و رشادت به جهانیان شد. حضرت زینب(س) فرزند بزرگوار امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بود.
ایشان از همان کودکی در معنویت و علم جایگاه والایی داشت و در بردباری، بخشش، کرم، ایثار و شجاعت از بزرگترین نشانه های برحق پروردگار و آینه تمام نمای مقام رسالت و ولایت به شمار می رفت، این بانوی بزرگوار در دوره ی سخت امامت حضرت علی(ع) همواره در کنار نخستین پیشوای شیعیان بود و به نشر اسلام حقیقی می پرداخت.
پس از شهادت پدر ارجمندشان، بزرگ بانوی کربلا همراه و همیار بـرادر والا مقامشان، امـام حـسـن مـجـتـبی(ع) شد و در دوره ی10ساله ی امامت ایشان لحظه ای از حمایت امام دوم شیعیان دست بر نداشت.
هنگامی که امام حسین(ع) به امامت رسید، آن بانوی بزرگوار، دلاورانه در کنار برادر خویش ایستاد و در واقعه عاشورا همراه کاروان اسلام به کربلا رفت و پس از شهادت مظلومانه ی امام حسین(ع)،با سخنرانی افشاگرانه خویش لرزه بر پیکره یزیدیان انداخت و حماسه ساز بزرگ عاشورا شد.
حضرت زینب(س) در کربلا به پرستاری و مراقبت از حضرت سجاد(ع) که در آن زمان بیمار بود و دیگر کاروانیان که در جبهه نبرد مجروح و زخمی می شدند، می پرداخت، به همین دلیل ایشان پرستار بزرگ و بی همتای کربلا نام گرفت.
حضرت زینب(س) در پانزدهم رجب 63 هجری قمری دیده از جهان فرو بست و به دیار حق شتافت. آرامگاه آن بانوی بزرگوار در سوریه، زیارتگاه عاشقان اهل بیت(ع) است.
روز ولادت حضرت زینب(س)، پرستار بزرگ کربلا، در ایران روز پرستار نام گرفت تا بهانه ای برای قدردانی از فرشتگان سپیدپوشی باشد که لحظه های گرانقدر زندگی خویش را برای مراقبت از انسان های نیازمند به کمک سپری می کنند.
پرستار یک عضو مهم در تیم مراقبت بهداشتی است و نقش های گسترده ای همچون نقش مراقبتی، حمایتی، درمانی، هماهنگی، مشورتی، مدیریتی و تحقیقاتی را بر عهده دارد.
پرستاری حرفه ای پویا و حمایت گر است که در ارتباط با سلامت انسان در طول زندگی و در پاسخ به نیاز جامعه به این شغل مهم شکل گرفت. پرستاران به منظور پیشبرد، حفظ و بازگرداندن سلامت و پیشگیری از بروز بیماری و تسکین دردها تلاش و کوشش می کنند.
حرفه پرستاری در فرهنگ اسلام از جایگاه بالایی برخوردار و دین مبین اسلام برای پرستاران ارزش فراوانی قایل است، چنانچه قرآن کریم در آیه 32 سوره ی مائده در این باره می فرماید: « هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.»
شغل پرستاری با آنکه از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است اما شاغلان این حرفه مشکلات فراوانی در زمینه مزایا، مسکن، شیفت شب، فشارهای روانی و ابتلا به بیماری های خطرناک، نظام پزشک سالاری، سختی کار، خصوصی سازی بیمارستان ها و نبود امکانات رفاهی و تفریحی و ... دارند و با توجه به آن که هر سال در روز پرستار به این موضوع ها پرداخته می شود اما همچنان این مشکلات همراه همیشگی پرستاران است.
مشکلات دیگر این قشر شامل مشخص نبودن شرح وظایف آنان است. در ایران از آموخته ها و توانایی های پرستاران به خوبی استفاده نمی شود و اجبار به انجام برخی از کارها خارج از وظیفه این قشر باعث از بین رفتن بخش زیادی از توانایی آنها می شود.
روز پرستار فرصت مغتنمی برای توجه به این قشر مهم و حساس جامعه است، تا مسوولان مربوط در راه برطرف کردن مشکلات پرستاران گام بردارند تا این فرشتگان سپیدپوش با خاطری
آسوده به یاری بیماران و نیازمندان به کمک بشتابند و بتوانند از درد و رنج آنان بکاهند و آرامش و سلامتی را به آنان هدیه دهند. امید است تا با توجه بیش از پیش به این قشر زحمتکش، بتوان گوشه ای ناچیز از زحمت های فراوان آنان را جبران کرد.

با الهام از: کتاب سیری کوتاه در زندگانی زینب کبری(س)
گروه اطلاع رسانی
پژوهش**2002**9131
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن