تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818843364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو میلیاردریال بین کانونهای فرهنگی مساجدکهگیلویه وبویراحمدتوزیع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دو میلیاردریال بین کانونهای فرهنگی مساجدکهگیلویه وبویراحمدتوزیع شد یاسوج - ایرنا - مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو میلیارد و 500 میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون بین 450 کانون مساجد این استان توزیع شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا قاسمی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: در این مدت 800 میلیون ریال انواع تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نیز خریداری و در اختیار کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: از مجموع 450 کانون فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد 20 مورد تخصصی بوده، پنج مورد در دانشگاه ها و چهار مورد نیز در مصلاهای این استان فعالیت می کنند.
قاسمی اظهار کرد: از ابتدای سال 92 تاکنون 50 کانون فرهنگی و هنری جدید در مساجد کهگیلویه و بویراحمد تاسیس شده و بر اساس قانون باید سالانه 50 کانون در این استان راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای ثابت و غیرثابت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد 45 هزار نفر است، عنوان کرد: این تعداد عضو در 450 مسحد استان فعالیت می کنند.
قاسمی ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون 350 نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به سمینارهای کشوری اعزام شده اند و در این مدت از 15 شخصیت استانی و ملی به منظور سخنرانی برای اعضای کانون های استان نیز دعوت شده است.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهمترین فعالیت های انجام شده برای اعضای کانون های مساجد استان در این مدت شامل اعزام آقایان و بانوان برای حضور در سه دوره آموزشی و اردویی یک هفته ای اندیشه های آسمانی و همایش یک هفته ای نخبه های روستایی در مشهد مقدس، برگزاری کلاس های اوقات فراغت در 300 پایگاه، اجرای طرح تفسیر کوتاه قرآن کریم، تجلیل از کتابداران نمونه در هفته کتاب، برگزاری دوره تربیت معلم ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ویژه آقایان و بانوان، برگزاری آزمون نگرشی دیگر به عفاف و حجاب ویژه بانوان، اجرای طرح قرآنی 1447 در 50 مسجد و برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان و هنرهای تجسمی است.
قاسمی گفت: از نیازهای اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد می توان به کمبود تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری، رایانه و دوربین فیلمبرداری اشاره کرد.
وی بیان کرد: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد موجب افزایش چشمگیر حضور نوجوانان و جوانان کشور در برنامه های مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی شد.
قاسمی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تاسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد رتبه نخست را در کشور دارد و اعضای کانون های مساجد استان نیز با وجود کمبود امکانات و تجهیزات تاکنون چندین مقام ارزنده ملی در زمینه های مختلف کسب کرده اند.
وی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای اجرای برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی از سوی کانون فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده و آمادگی لازم نیز در این زمینه وجود دارد.
قاسمی ابراز داست: عمده این برنامه ها شامل برگزاری مراسم لحظه سال تحویل در مساجد و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد و توزیع بروشور بین مسافران نوروزی در زمینه معرفی مساجد استان است.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد افزود: در تعطیلات نوروز 93 برخی مساجد این استان در صورت ضرورت می توانند برای اسکان تعدادی از میهمانان مورد استفاده قرار گیرند.
قاسمی گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال 71 و بر اساس ماموریت داده شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شد و از 21 سال گذشته تاکنون 16 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور ایجاد شده که همگی آنها فعال هستند.
وی بیان کرد: در این مدت تحولات چشمگیری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور انجام شده که از مهمترین آنها می توان به تجهیز سالن های نمایش مساجد برای پخش فیلم های مذهبی و فرهنگی، تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری، تجهیز کتابخانه های مساجد، انجام مشاوره های دینی و برگزاری دوره های آموزش قرآن، احکام، زبان انگلیسی و کامپیوتر اشاره کرد.
قاسمی اظهار کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه 20 درصد مساجد کشور باید دارای کانون فرهنگی و هنری شوند که برای تحقق این امر مهم تاکنون اقداماتی از سوی دولت انجام شده است.
وی عنوان کرد: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها و نقاط عشایری کشور برای ترویج روزافزون امور مذهبی و فرهنگی در این مناطق در دستور کار دولت قرار دارد.
قاسمی ابراز داشت: مساجد کشور همواره نقش بسزایی در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده و در زمینه پرورش نیروهای انسانی و ترویج احکام اسلامی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی نیز اقدامات مهمی انجام داده اند.
7535/671
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن