تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805484893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه هندو:خط لوله صلح هنوز هم مناسب ترین گزینه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزنامه هندو:خط لوله صلح هنوز هم مناسب ترین گزینه است دهلی نو - ایرنا - روزنامه ˈهندوˈ معتقد است که کشیده شدن خط لوله گاز ازایران به خاک پاکستان و ادامه آن هنوز هم مناسب ترین طرح برای تامین انرژی هند است.


به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی زبان چاپ دهلی نو روز پنج شنبه درگزارشی می نویسد: هند سعی دارد که گاز طبیعی ایران را به وسیله یک رشته خط لوله زیردریایی ازطریق عمان وارد کند و ˈسلمان خورشیدˈ وزیر خارجه هند درمورد امکان اجرای این طرح اخیرا با همتایان ایرانی و عمانی خود تبادل نظر کرده است.
این روزنامه طی گزارشی دراین خصوص می افزاید: وزارت خارجه هند تاکید دارد که بدنبال احداث خط لوله زیردریایی برای واردات گاز از ایران بدون عبور از خاک پاکستان می باشد ولی منابع موثق در دهلی نو می گویند که خط لوله صلح ایران -پاکستان - ایران هنوز هم تحت بررسی است و مناسب ترین گزینه برای تامین انرژی می باشد.
این روزنامه به نقل از منابع رسمی که نامی ازآنان برده نشده می نویسد: در پی گفت و گوهای هفته گذشته بین وزیران خارجه ایران و هند در دهلی نو گفته می شود که امکان احیای یک طرح خط لوله زیردریایی یکی از موضوعات مهمی بوده که همان روز با وزیر خارجه عمان مورد بررسی قرار گرفته است.
این منابع می گویند، اجرای این طرح اکنون با توجه به موفقیت طرح خط لوله دریای شمال ممکن می باشد.
روزنامه هندو بااشاره به اینکه اگر ایران بدنبال ارزانترین روش برای فروش گاز بود مشتریان اروپایی را ترجیح می داد، می نویسد: ولی ایران به فکر این است که ساکنان مناطقی که خط لوله گاز روی زمین ازآنجا عبور می کند به خصوص فلات مکران که برای هر دو کشور پاکستان و ایران مشترک بوده و فقر به گرایش های خرابکارانه در آنجا دامن زده از فواید اقتصادی این طرح بهره مند شوند.
منابع رسمی همچنین می گویند که آینده خط لوله گاز ایران - پاکستان - هند به بندر چابهار نیز بستگی دارد چون ایران سعی دارد که منافع اقتصادی اهالی این منطقه و ساکنان اطراف استان سیستان و بلوچستان را نیز از قابلیت وجود گاز تامین کند.
روزنامه هندو می افزاید:این منافع از مرز عبور خواهند کرد چون توسعه اقتصادی ناشی از قابلیت وجود انرژی فرصت های شغلی بیشتری را برای جوانان پاکستان فراهم خواهد ساخت. موضوع جالب توجه این است که هند نیز همین دیدگاه را دارد.
این روزنامه با اشاره به اینکه اولین مرحله توسعه بندرچابهار تقریبا تمام شده ، می نویسد: دولت مرکزی هند ازقبل 100میلیون دلار را برای توسعه این بندر به امید موافقت ایران با نقش این کشور در توسعه آن و همچنین استفاده از جاده ای به سوی افغانستان و آسیای میانه اختصاص داده است.
هند و ایران چندین دور از گفت وگوها را در مورد نحوه اشتراک و توسعه این بندر برگزار کرده اند. منابع رسمی، بعداز آخرین دور گفت وگوها بین وزرای خارجه ایران و هند گفتند که تهران به سوالات مطروحه قبل از تعطیلات نوروزی پاسخ خواهد داد.
روزنامه هندو در ادامه افزود: ولی دولتی آتی هند باید در چندین زمینه دیگر قبل از موافقت ایران با دسترسی دهلی نو به یک بندر واقع در دریای آزاد، برخلاف بندر بزرگتر ایران یعنی بندر عباس که در خلیج فارس واقع شده کار کند.
روزنامه هندو نوشت: وزیر خارجه ایران و همچنین دیگر مقام های این کشور بطور تلویحی گفته اند که ایران هیچ عجله ای در دریافت پولی که در هند در اثر تحریم جمع شده ندارد. ایران می خواهد که از این پول حتی در صورت افزایش آن به عنوان اعتبار صادراتی برای اجرای برخی طرح های بزرگ حتی احداث پالایشگاهی در چابهار که تنها 900 کیلومتر با بندر موندهرا در گجرات فاصله دارد، استفاده شود.
این روزنامه می نویسد: بزرگترین مشکل بین هند و ایران علیرغم وجود روابط عمیق انرژی و تمدنی، عدم آشنایی آنها از روندها و نظام های تجاری یکدیگر است .
آساق ** 2164 ** 275 **
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن