تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816404519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پول خرید نان نداریم تا چه رسد خرید شب عید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پول خرید نان نداریم تا چه رسد خرید شب عید باسوج- ایرنا- لباس های مندرس و رنگ رو رفته اش در کوچه ای که محرومیت از در و دیوار آن می بارد نگاهم را به خود خیره کرد ، عاطفه نام دارد، سیمای فقر و سوء تغذیه بر رخسار نجیبش پیداست.


به گزارش ایرنا، پرداخت اجاره، بیکاری و کساد شدن بازار کار فصلی همه و همه دست به دست هم داده اند تا عباس بله زاری پدر این دختر راهی سفر به یکی از قطب های صنعتی جنوب کشور شود تا شاید فرجی در کار او شود در حالی که خانواده او حتی پول خرید نان را هم ندارد تا چه رسد خرید شب عید.
مرد خانه کارگر فصلی است و چند ماه بیکاری کرایه رفتن به عسلویه را هم به قول همسر خود قرض گرفته بود.
اینجا منطقه ای محروم یا روستایی دور دست نیست ،بلکه یکی از محلات حاشیه شهر یاسوج است جایی مرکز کهگیلویه بوویراحمد است و کم نیست افرادی نظیر این خانواده که دچار مشکلات مالی و تلخ کامی شب عید برای تامین پوشاک فرزندان خود هستند.
عاطفه شش ساله یکی از اعضای خانواده چهار نفری است که به قول مادرش تاکنون کمتر لباس نو برتن کرده است ،زیرا همواره لباس دست دوم بچه های فامیل و همسایگان را پوشیده است.
وفتی درجای به مرکزاستان سمای فقراینگونه دل آزا است باید نگران خانوارهای عایله مندی بود که در مناطق زیلایی،لوداب،دیشموک ، سیلوکلوار،پیچاب و دههامنطقه محروم دیگر کهگیلویه وبویراحمد بود که دربن بست محرومیت های تاریخی بارنج و سختی دست و پنجه نرم می کنند.
تصور جولان خودروهای آن چنانی و برج های بزرگ در مرکز شهری که سیمای ثروت و سرمایه های هنفگت را نوید می دهد و سیمای فقر در این گوشه و اطراف شهر جایی که مردم حتی پول خرید نان را ندارند،منظره ای تلخ و آزاردهنده است.
کهگیلویه وبویراحمد اگرچه به لجاظ ظرفیت های اقتصای یک منطقه برخوردار است اما زیرپوشش خدمات حمایتی بودن حدود 100هزار نفر از جمعیت این استان بیانگر پدیده شوم بیکاری و فقر فراگیر دراین منطقه است در عین حال شمار زیادی از مردم این منطقه متقاضی برخورداری از خدمات نهادهای امدادرسان کمیته امداد و بهزیستی هستند.
اینک شب عید و جشن احسان و نیکوکاری فرصتی برای گسترانیدن خوان سخاوت عاطفه ها برای دستگیری عاطفه بلهزاری و دیگر عاطفه های است که هرگز کسی فقر و نداری خانواده های آنها را ندیده است.
کم نیست خانوارهای آبرومندی که اینک درآستانه شب عید با مشکلات مالی مواجه اند و آن سوتر آنها هستند کسانی که دستی برجیب تمکن دارند و می توانند با گوشه سخاوتی حلاوت عیدانه خود را با دستگیری افراد نیازمند هم نوع دوچندان کنند.
کارشناس کمیته امدداد امامخمینی (ره) کهگیلویه وبویراحمد گفت: دراین استان برخی مناطق و بخشها از محرومیت بالایی برخوردارند و مردم این مناطق هم اکنون برای تامین برخی مایحتاج شب عید خود چشم انتظار کمک خیرین در جشن نیکوکاری هستند.
مرتضی حیدری افزود:پارسال در جشن نیکوکاری 374 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد که این میران کمک مردمی بین مددجوبان و نیازمندان توزیع شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از آغاز جشن نیکواری در 290 پایگاه ثایت و سیار در این استان خبر داد وگفت:مشارکت خیرین در این طرح خداپسندانه خوشحالی برخی خانوارهای نیازمند و محروم را دربردارد.
سید غلام رضا متقی با بیان اینکه در جشن نیکوکاری امسال 77 پاگاه ثابت، 42پایگاه سیار، 74پایگاه در سازمانها،64پایگاه بسیج و 33 پایگاه در مساجد فعالیت دارند، تصریح کرد:بیشاز 91هزارنفراز جمعیت این ایستنا ارزحمایت این نهاد برخوردارایست .که این امربیانگر وجود محرومیت و پدیده فقر در این استان است.
وی با بیان اینکه روز گذشته در 787مدرسه طرح احسان و نیکوکاری باهدف مشارکت دانش آموزان و ترویج فرهنگ احسان در بین نسل آینده ساز جامعه با همکاری آموزش وپرورش اجرا شد، خواستار شرکت مردم در جشن احسان و نیکوکاری و کمک به هموطنان نیازمند شد.
کهگیلویه وبویراحمد 670 هزار نفر جمعیت دارد که میزان افراد مددجوی زیرپوشش نهادهای حمایتی این استان بیش از متوسط کشوری است.
671
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن