تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821085784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزه های معارف اسلامی دانشگاه ها کاربردی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آموزه های معارف اسلامی دانشگاه ها کاربردی باشد بندرعباس - ایرنا - معاون جهاد علمی و فرهنگی حوزه اسلامی دانشگاهیان گفت:مطالب و معارف اسلامی در دانشگاه ها باید کاربردی و به گونه ای بیان شود که دانشجو بتواند از آن در زندگی روز مره خود استفاده کند.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی رضایی ، شامگاه چهارشنبه در نشست با مدرسان حوزه اسلامی دانشگاهیان بندرعباس اظهار کرد: مطالبی که در اختیار دانشجو قرار می گیرد باید به رشد فکری و تربیتی وی منجر شود.
معاون جهاد علمی و فرهنگی حوزه اسلامی دانشگاهیان ، افزود:تربیت اسلامی افراد اصلی ترین هدف حوزه اسلامی دانشگاهیان است.
وی ، مدرسان مرکز حوزه اسلامی دانشگاهیان را مدرسان اخلاق و روش زندگی اسلامی دانست که باید از این ظرفیت به خوبی در اهدف تربیتی استفاده شود.
رضایی با اشاره به نقشی که برای حوزه اسلامی دانشگاهیان در سند دانشگاه اسلامی تعریف شده است، اشاره کرد و گفت: باید به جایی برسیم که خروجی طبیعی این حوزه افرادی مانند شهید شهریاری و چمران باشد.
وی اظهار کرد:معارف حوزه های علمیه باید به دانشگاه ها منتقل شود، اما این به معنای حضور فیزیکی حوزه های علمیه در دانشگاه نیست و مرکز حوزه اسلامی دانشگاهیان بهترین مسیر برای انتقال معارف اسلامی به دانشگاه هاست .
رضایی ، ایجاد بینش و نگرش نسبت به مسائل علمی، فرهنگی و اجتماعی را اصلی ترین نیاز دانشجویان دانست و بیان داشت: دانشجو باید در این مرکز روش تفکر و نگرش صحیح در مورد موضوع های یاد شده را فراگیرد.
معاون جهاد علمی و فرهنگی حوزه اسلامی دانشگاهیان ، ادامه داد:همچنین مدرسان باید سرفصل هایی را که در دانشگاه ها ارائه می کنند متناسب با نیاز مخاطبان باشد و افزون بر این کیفیت فدای کمیت نشود.ک/2
8144/668 /679
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن