تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805360386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز درخت کاری، سلام دوباره به طبیعت و زندگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روز درخت کاری، سلام دوباره به طبیعت و زندگی بروجرد- ایرنا- 15 اسفند برای ایرانیان به خاطره نزدیک شدن بهار، زنده شدن دوباره درختان و سلام طبیعت به زندگی بهانه ای می شود برای اینکه با کاشت درخت های کوچک و بزرگ سهمی در زیبایی محل زندگی خود داشته باشند.


اغلب کشورهای جهان در روزهای پایانی فصل زمستان و یا روزهای آغازین فصل بهار روزی را به عنوان روز درختکاری تعیین کرده اند.
در ایران نیز 15 اسفند در تقویم کشور به عنوان روز درختکاری نام گذاری شده ، در این روز که اولین روز از روزهای هفته منابع طبیعی است، مردم به کاشت نهال تشویق می شوند و مراسمی به همین مناسبت در سراسر کشور برگزار می شود.
درخت علاوه بر اینکه خود موجودی زنده است و موجودات زنده حقی از حیات را به خود اختصاص می دهند در زندگی انسان نیز کاربردهای فراوانی دارد و شاید دلیل این همه تاکید دین بر حفاظت از محیط زیست و بویژه درختان همین فایده های بسیار زیاد آنها برای زندگی انسان باشد.
به اطراف خود دقت کنید؛ هوایی که تنفس می کنید حاصل اکسیژنی است که درختان تولید می کنند، چوب درخت در صنعت بیشترین کاربرد را دارد و حتی گاهی به عنوان دارو یا ادویه استفاده می شود و میوه هایش هم که یکی از مهمترین منابع غذایی ما انسان هاست.
از همه اینها که بگذریم نمی توانیم تاثیر درختان را در زیبایی و افزایش شادابی محیط اطراف خود نادیده بگیریم، یک درخت نماد کاملی از زندگی است.
درختان یکی از مهمترین موجوداتی هستند که در دین اسلام مورد توجه واقع شده اند، در اهیمت درخت و درختکاری همین بس که در قرآن کریم آیات بسیاری درباره درختان و فواید آنها آمده است چنان که خداوند متعال در سوره یاسین فرموده است: ˈهمان کسی که برای شما از درخت سبز، آتش آفرید و شما به وسیله آن، آتش می افروزیدˈ.
درخت از آنچنان جایگاهی برخوردار است که خدای متعال در توصیف بهشت و نعمات بهشتی در بسیاری از آیات قرآن کریم اشاره به درخت هایی می کند که سایه های گسترده دارند و از میوه های آنها می توان تناول کرد.
از سوی دیگر در سنت انبیاء و اولیاء درخت کاری و آبادسازی زمین و مزرعه عبادت محسوب می شود و احادیث بسیاری در این زمینه از پیامبراعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) آمده است از جمله این حدیث پیامبر(ص) که نشان دهنده اهمیت درختکاری است که می فرمایند: اگر قیامت بر پا شد و در دست یکی از شما نهالی بود، اگر کمی پیش از قیامت توانست آن را بکارد، باید بکارد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بروجرد در این باره گفت: در دنیای مدرن امروز که صنعت جای همه چیز را گرفته ،درختان نیز کم کم به حاشیه کشیده شده اند، بارها شاهد بوده ایم که جنگل های وسیع برای ساخت و ساز از بین رفته اند.
ˈ داریوش عباسیˈ افزود: متاسفانه با وجود تمام تلاشی که برخی مسئولان و دلسوزان محیط زیست در راستای حفظ درختان و ترویج فرهنگ درختکاری می کنند هنوز هم شاهد ازبین رفتن درختان و جنگلها هستیم.
به گفته وی هر ساله در روز درخت کاری رهبر معظم انقلاب با کاشت نهالی به اهمیت کاشت درختان و حفظ و حراست از منابع طبیعی تاکید می کنند و این نشانه اهمیت موضوع می باشد.
وی اضافه کرد: امسال با آغاز هفته منابع طبیعی تعداد 105 هزار اصله نهال در شهرستان بروجرد توسط گروههای مختلف مردم غرس خواهد شد.
شهرستان بروجرد دارای بیش از صد هزار هکتار اراضی منابع طبیعی می باشد.
7190/542
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن