تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815288729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارلمان مقدونیه با هدف برگزاری انتخابات زودهنگام منحل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پارلمان مقدونیه با هدف برگزاری انتخابات زودهنگام منحل شد بلگراد- ایرنا - مجلس نمایندگان مقدونیه روز چهارشنبه به خاطر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی برای 27 آوریل امسال ( 7 اردیبهشت ماه) منحل شد.


به گزارش ایرنا از منابع خبری، انتظار می رود که ˈترایکو ولیانوفسکیˈ رییس مجلس نمایندگان مقدونیه در چند روز آینده به طور رسمی تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را اعلام کند.
بنا بر اظهارات اخیر ˈنیکولا گرویفسکیˈ نخست وزیر مقدونیه، انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور 27 آوریل همزمان با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار خواهد شد.
بر اساس انتخابات ریاست جمهوری در مقدونیه، در صورتی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در 13 آوریل یکی از نامزدهای انتخاباتی نتواند از 50 درصد رای مردم برخوردار شود، درآن صورت انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که پس از دو هفته از دور نخست برگزار می شود.
حزب اتحادیه دمکراتیک آلبانیایی تباران به رهبری ˈعلی احمتیˈ که حزب کوچک در ائتلاف حاکم در مقدونیه است به دلیل مخالفت با انتخاب مجدد ˈجورجه ایوانفˈ برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری، خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی شده بود.
حزبˈ ومرو- دپمنهˈ ( VMRO-DPMNE) نامزدی جورجه ایوانف را برای نامزد در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد کرده بود که با مخالفت حزب ˈاتحادیه دمکراتیک آلبانیایی تبارانˈ حزب کوچکتر از ائتلاف حاکم مواجه شد.
بنا بر قانون اساسی مقدونیه، دوره ریاست جمهوری در این کشور 5 سال است که رییس جمهور وقت می تواند یک بار دیگر خود را در انتخابات نامزد کند.
انتخابات زود هنگام پارلمانی برای 27 آوریل امسال، سومین انتخابات پارلمانی در مقدونیه در 6 سال گذشته خواهد بود.
احزاب اپوزیسیون به صحت، عادلانه و دمکراتیک بودن انتخابات مظنون هستند.
بنا به آخرین سنجش افکار عمومی در مقدونیه، حزب ومرو- دپمنه از ائتلاف حاکم در انتخابات زودهنگام پارلمانی امکان دارد که از 123 کرسی در پارلمان این کشور 59 کرسی را از آن خود کند و حزب سوسیال دمکرات از اپوزیسیون 36 کرسی کسب خواهد کرد.
مقدونیه از جمهوری های یوگسلاوی سابق به شمار می رود که در سپتامبر 1991 میلادی به استقلال دست یافت.
نیکولا گرویفسکی نخست وزیر کنونی مقدونیه از ژوئن سال 2011 میلادی در صدر دولت قرار دارد.
اروپام**2061**1552
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن