تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802638167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس جمهور: نحوه تعیین سرپرستان دانشگاه خلاء قانونی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس جمهور: نحوه تعیین سرپرستان دانشگاه خلاء قانونی دارد جامعه > آموزش - فارس نوشت:


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح جزئیات نامه اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست جمهور، گفت: امضای اعضای شورای انقلاب فرهنگی در نامه به رئیس‌جمهور در رابطه با رفع خلاء قانونی تائید رؤسای دانشگاه‌ها در شورا بوده است. منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امضای اعضای شورای انقلاب فرهنگی در نامه به رئیس‌جمهور در رابطه با رفع خلاء قانونی تائید رؤسای دانشگاه‌ها در شورا بوده است.
او گفت: 20 نفر از اعضای شورا (این تعداد رو به افزایش است) برای اصلاح خلاء قانونی ماده 4 آئین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها تبصره‌ای را پیشنهاد دادند که این تبصره برای رفع خلاء قانونی تائید رؤسای دانشگاه‌ها است و اعضای شورا با امضای نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند که این موضوع در دستور کار شورا قرار بگیرد. کبگانیان گفت: در حال حاضر آئین‌نامه به صورتی است که اگر سرپرست تعیین شده از سوی وزیر علوم و بهداشت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تائید نشود برای تعیین رئیس بعدی زمان بسیاری به طول می‌انجامد و همچنین حیثیت اجتماعی فردِ تائید نشده نیز لطمه می‌خورد زیرا وی در پست ریاست دانشگاه به تائید نرسیده است ولی در پست‌های دیگر ممکن است مورد تائید باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با اصلاح آئین‌نامه تعامل وزیرعلوم و بهداشت با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انتخاب و تائید رؤسای دانشگاه‌ها شفاف‌تر می‌شود.
او گفت:‌ اطلاعاتی که در سایت‌ها منتشر شده است از تعبیرهایی مانند اعتراض برخی از اعضای شورا استفاده شد که این تعبیرات دقیق و صحیح نبود، در حالی که شورای عالی با دولت و به خصوص وزارتین علوم و بهداشت تعامل سازنده و مکملی داشته و دارد.
کبگانیان گفت: اعتقاد ما این است که این تبصره می‌تواند خلاء قانونی آئین‌نامه را پر کرده و رابطه وزیر علوم و بهداشت به عنوان پیشنهاد دهنده رؤسای دانشگاه‌ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان تصویب کننده نهایی را تسهیل کند.
به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اگر در موارد نادری اختلاف نظری نیز بین پیشنهادکنندگان یعنی وزرا و اعضای شورا وجود داشته باشد این تبصره سبب می‌شود تا حیثیت اجتماعی افراد لطمه نخورد و موضوع انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها نیز بلاتکلیف نماند، البته در بیشتر موارد رؤسای پیشنهادی وزرا با بررسی شورا مورد تائید قرار گرفته‌اند.

کبگانیان گفت: برخی افراد در موارد بسیار نادر ممکن است از سوی شورا برای پست ریاست دانشگاه تائید نشوند ولی در سایر عرصه‌های علم و فناوری بسیار موفق باشند که اگر عدم تائید آنها از سوی شورا اطلاع‌رسانی شود به حیثیت افراد لطمه می‌خورد. بنابراین از طریق این تبصره باید وزرا بدون اینکه اطلاع‌رسانی شود رئیس پیشنهادی خود را به شورای عالی معرفی کنند و پس از تائید شورا رئیس جدید در پست خود قرار بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نکته کلیدی این تبصره این است که برای پیشنهاد وزیر علوم و بهداشت و تصویب شورا پای فرد سوم در صورت مخالفت شورا مطرح نمی‌شود و در مدت موقتی که رئیس پیشنهادی در دستور کار بررسی شورا قرار می‌گیرد رئیس قبلی مسئولیت را بر عهده دارد و در موارد ضروری نیز وزیر می‌تواند یکی از معاونان دانشگاه را برای این مدت به سرپرستی منصوب کند.

کبگانیان گفت: به دلیل آنکه متاسفانه سوء تعبیرهایی از این نامه انجام شده است برای رفع هر گونه برداشت سیاسی در اذهان مردم عزیز، عینا متن نامه ارائه می‌شود:
* متن نامه اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی به رئیس جمهور به شرح ذیل است:
«حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
نظر به تجربه ناموفق حضور سرپرستان طولانی مدت در راس دانشگاه‌ها و لزوم حفظ پیوستگی در مدیریت موسسات آموزش عالی و با توجه به وجود مکفی اساتید معتبر علمی و دارای توانایی‌های مدیریتی در میان اعضای هیأت علمی دانشگا‌ه‌ها پیشنهاد می‌شود:
در آئین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب جلسه 684 مورخ 10/12/1389 شورای عالی انقلاب فرهنگی تبصره دوم از ماده 4 به صورت زیر اصلاح شود.
در فاصله اخذ تائید رئیس پیشنهادی دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. دبیر شورای عالی موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه تشریفات مقرر در این ماده را به انجام رساند.
در موارد ضرورت، وزیر مربوطه یکی از معاونان دانشگاه را حداکثر به مدت یک ماه به عنوان سرپرست منصوب می‌کند.
خواهشمند است مراتب فوق برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور قرار گیرد.»
23231



چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 18:39:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن