تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ نيکوکاري در مدارس به صدا در آمد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۸:۹ب.ظ)
با حضور استاندار مرکزي زنگ نيکوکاري در مدارس به صدا در آمد همزمان با آغاز هفته احسان و نيکوکاري با حضور استاندار مرکزي و جمعي از مسئولان استاني، همزمان با سراسر استان مرکزي، زنگ احسان و نيکوکاري در دبيرستان دخترانه حاج توکل در اراک به صدا در آمد.
به گزارش خبرگزاري موج از اراک، محمد حسين مقيمي در آئين نمادين نواختن زنگ نيکوکاري در دبيرستان دخترانه حاج توکل اراک با اشاره به ضورت احسان و نيکوکاري در جامعه اسلامي اظهار کرد: نيکوکاري و کمک به اقشار ضعيف نه تنها عامل فقر بلکه سبب تعالي و رضايت الهي شده و جامعه را به سوي آرمان‌هاي برتر سوق مي‌دهد.
وي افزود: جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي به نيازمندان که از طريق کميته امداد انجام شده است مثبت و بسيار حائز اهميت است.
استاندار مرکزي تصريح کرد: پيام جشن نيکوکاري يکپارچگي عاطفي جامعه است که در آستانه نوروز جلوه هايي از آن به نمايش گذاشته مي شود.
مقيمي با تأکيد بر اينکه مسلمانان بايد در حد توان کمک‌هاي خود را به خانواده‌هاي نيازمند اهدا کنند، اظهار کرد: حضور در جشن نيکوکاري چهره فقرا و نيازمندان را شاد مي‌کند.
وي افزود: اقشار آسيب پذير به هر دليل که توان و بنيه اقتصادي ضعيفي پيدا کرده باشند بايد حمايت و ياري شوند و بهترين خير و نيکي مردم و دولتمردان به آنها مهارت آموزي و توانمندسازي کاري براي خروج از چرخه فقر است.
استاندار مرکزي تصريح کرد: فرهنگ ترحم بر افراد ضعيف بايد جاي خود را به حمايت هدفمند بدهد و مستمنداني که با کمک نهادهاي حمايتي موفق به خروج از چرخه فقر مي شوند نيز بايد به عنوان افرادي که طعم فقر را چشيده اند حامي و دستگير واقعي محرومان شوند.
مقيمي با اشاره به حرکت هاي نيکوکارانه در اسلام گفت: مهم‌ترين تفاوت موجود در حرکت‌هاي نيکوکارانه در دين اسلام و ديگر نگرش‌ها حرکت براي خدا است که در صورت هرگونه تفکر و کنش انساني باعث دلسردي فرد نيکوکار نمي‌شود، چون وي با خدا معامله مي‌کند.
وي افزود: احسان و نيکوکاري وقتي براي خدا باشد ديگر بعد مادي ندارد و بر اساس تأکيد قرآن، انسان با خداوند معامله مستقيم مي‌کند، اما در نگرش کلي انساني، احسان به هر شکلي که باشد ارزشمند است و سبب تعالي روح انسان مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن