تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814216724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از جلوه های بارز حضور زنان در حماسه عاشورا، تعهد و پایبندی به احکام الهی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از جلوه های بارز حضور زنان در حماسه عاشورا، تعهد و پایبندی به احکام الهی بود ساری - ایرنا - مسوول واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام مرکز مازندران گفت: از جلوه های بارز حضور زنان در حماسه عاشورا، تعهد و پایبندی به احکام الهی بود .


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسیما رنجبرˈ شامگاه روز سه شنبه در آئین بزرگداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) در جمع خواهران هیات رزمندگان اسلام در محل حسینیه عاشقان کربلا ساری افزود: از جلوه های بارز حضور زنان جبهه اسلام در حماسه عاشورا، تعهد پایبندی آنان به حرمت ها و احکام الهی و مراعات موازین حجاب و عفاف بود.
وی اظهارداشت: حضور حضرت زینب کبری (س) و سایر زنان عاشورایی در حماسه عاشورا نشان می دهد که مشارکت زن در عرصه مبارزات و دفاع از حق ، منافاتی با فعالیت های بیرون از خانه ندارد به شرط آنکه حریم عفاف و حدود الهی رعایت شود و متانت لازم مراعات شود.
وی با اشاره به فضایل حضرت زینب کبری (س) بیان داشت: سهم عمده و قابل ملاحظه ای از نهضت عاشورا بر دوش بانوان کاروان حسینی استوار بود و ماندگار عاشورا تا حد زیادی مرهون فداکاری ها و قهرمانی های خانواده حضرت امام حسین (ع) بویژه حضرت زینب کبری (س) است.
مسوول واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام مرکز مازندران ادامه داد: زنان پاکدامن و شجاع ایران اسلامی در تبعیت از اسوه های عاشورایی و همراه با حفظ متانت و حجاب ، در صحنه های مبارزات، راهپیمایی ها و تظاهرات ضد طاغوت و عرصه های دفاع مقدس ، حضوری فعال و تعیین کننده داشتند.
رنجبر اضافه کرد: مروری بر اظهارات مادران شهدا درباره شهیدان خودشان به آستان اسلام و انقلاب اسلامی ، نشان دهنده عمق تاثیر پذیری آنان از حرکت های الگویی زنان حاضر در نهضت کربلاست.
وی گفت: پیام عاشورا بخصوص زینب کبری (س) به مادران جوامع اسلامی ، تربیت نسلی شهادت طلب و ایثارگر است.
در پایان این آئین معنوی از شماری از همسران جانبازان قطع نخاعی مازندران با اهدا لوح سپاس و جوائز تجلیل به عمل آمد.ک/2
609/503
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن