تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين و بدترين دوران به نام ايوانف


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بهترين و بدترين دوران به نام ايوانف
وزنه‌برداري، همواره يكي از وزنه‌هاي سنگين ورزش ايران بوده است


وزنه‌برداري، همواره يكي از وزنه‌هاي سنگين ورزش ايران بوده است. شايد به اين دليل كه اولين مدال المپيكي ايران در وزنه‌برداري كسب شد. رشته‌اي كه دوران‌هاي پر افت و خيزي را پشت سر گذاشته است. دوران‌هاي طلايي و سياه! با مربيان وزنه‌برداراني نمونه و البته گاه هم. . .

   دوره جديد وزنه‌برداري با ايوانف
دور جديد رشد وزنه‌برداري ايران از سال 1373 آغاز شد. فصلي تازه با حضور مردي به نام ايوانف. مرد بلغاري كه در واقع پزشك و دستيار تيم ملي بلغارستان بود. آن هم زماني كه بلغارستان در وزنه‌برداري بهترين بود.
تيم ملي وزنه‌برداري ايران، اولين تجربه سرمربيگري ايوانف بود. مردي كه كارش را با هدف استعداد‌يابي و تمركز روي جوانان شروع كرد و خيلي هم موفق بود. رضا‌زاده، توكلي، نصيري نيا، فلاحتي نژاد، برخواه و كوروش باقري، وزنه‌برداراني بودند كه ايوانف بلغار به جامعه وزنه‌برداري ايران و حتي دنيا معرفي كرد.
چهارسال زمان صرف شد تا شاگردان ايوانف اولين مدال طلاي خود را در سخت‌ترين شرايط توسط شاهين نصيري نيا به دست آوردند و سال بعد در المپيك سيدني ۲ طلا يك‌چهارمي، يك پنجمي به دست آمد. يعني در المپيك سيدني ايوانف با شش وزنه‌بردار براي كسب شش مدال رفته بود و توانست عنوان نايب قهرماني را براي ايران به ارمغان بياورد و پس از سال‌ها، وزنه‌برداري ايران را در المپيك زنده كرد. اما بعد از آن، اختلاف نظرها، راه ايوانف را از ايران جدا كرد.
   برداشت نصفه و نيمه از كاشته‌هاي ايوانف
بعد از رفتن ايوانف، مدد نصيري در سال 2001 هدايت تيم ملي وزنه‌برداري ايران را به دست گرفت. يك تيم رويايي كه عملكرد خوبي داشت اما به زعم اكثر كارشناسان اين تيم ايوانف بود و كاشته‌هاي او كه برداشت مي‌شد.
در سال 2002 هفتاد و دومين دوره مسابقات جهاني وزنه‌برداري در لهستان برگزار شد. در آن سال ايران با هشت وزنه‌بردار در مسابقات شركت كرد، اما كاروان ايران تنها قهرماني حسين رضازاده و سكوي سومي محمد حسين برخواه را به دست آورد. تيم هفت نفره ايران اما در سال 2003 با كسب دو مقام قهرماني محمدعلي فلاحتي نژاد و حسين رضازاده مسابقات جهاني ونكوور كانادا را ترك كرد.
ايران در المپيك 2004 آتن با يك مربي بلغاري ديگر به نام استويچف و دستياري زارع حاضر شد. مربي كه البته ‌آش دهن سوزي نبود. در اين سال رضازاده طلاي المپيك را از آن خود كرد

   بازگشت افتضاح ايوانف
بعد از آنكه وزنه‌برداري ايران نتوانست پس از جدايي ايوانف ديگر روي پاي خود بايستد، كفاشيان كه آن زمان رئيس كميته ملي المپيك بود باب مذاكره با ايوانف را باز كرد و او را يك بار ديگر به ايران آورد؛ هر چند علي مرادي، رئيس فدراسيون وزنه‌برداري با اين مسئله به شدت مخالف بود. اما ايوانف آمد تا وزنه‌برداري ايران به زعم خيلي‌ها بار ديگر جاني دوباره بگيرد. اما ايوانف اين بار با مربي چند سال قبل تفاوت‌هاي زيادي داشت. اولين اقدام او كشيدن قلم قرمز روي نام شاگردان قديمي‌اش بود! كوروش باقري، شاهين نصيري نيا، برخواه و فلاحتي نژاد تعدادي از اين اخراجي‌ها بودند كه به گفته مرد بلغاري تيم ملي نظم و انضباط را رعايت نمي‌كردند. سجاد بهروزي، رسول تقيان، رضا تيموري و يكسري جوان ديگر نفراتي بودند كه ايوانف در بازگشت دوباره‌اش به ايران رو كرد. البته او بعد از مدتي تعدادي از شاگردان قديمي‌اش را بخشيد و آنها را به اردو راه داد اما يك هفته مانده به مسابقات جهاني دومينيكن، تست دوپينگ 9 وزنه‌بردار مثبت اعلام شد و شاهين نصيري‌نيا، محمدحسين برخواه، سعيد علي حسيني، اميد نائيج، سجاد بهروزي، رسول تقيان، علي دهقانيان و رضا تيموري به مدت دو سال از تخته مسابقات دور شدند. محسن داودي نيز كه به تازگي محروميت دو ساله‌اش به پايان رسيده بود به دليل مثبت شدن دوباره تست دوپينگش به طور دائم با تخته رقابت‌ها خداحافظي كرد و ايوانف هم شبانه از ايران رفت!

   دوران رضازاده
بعد از جدايي ايوانف، هدايت تيم ملي را زارع به دست گرفت به كمك باقري، توكلي و دلاوي، كه در رقابت‌هاي تايلند كسي مدال نگرفت. از سال 2008 به بعد، رضا‌زاده مدير تيم‌هاي ملي شد و سپس بر مسند رياست فدراسيون نشست هر چند در واقع سرمربي تيم ملي هم بود. سال 2009 اما باز هم شاهد اتفاقات ناگواري بوديم. باز هم دوپينگ نفراتي چون رشيد شريفي، علي حسيني، اميد نائيج و چند تن ديگر از وزنه‌برداران جوان و آينده‌دار تيم ملي مثبت اعلام شد كه مهم‌ترين آنها حسيني بود كه گفته مي‌شد غول وزنه‌برداري ايران است و مي‌تواند جانشين رضازاده باشد.
 
  روزهاي خوب با باقري
سال 2010 هدايت تيم ملي وزنه‌برداري به كوروش باقري سپرده شد كه يك دوران طلايي بود. المپيك، جهاني، قهرماني آسيا و. . . كه البته بدون هيچ مشكلي (دوپينگ ) و با عنوان‌ها، موفقيت‌ها و مدال‌هاي رنگارنگ سپري شد. اما بعد از المپيك، وزنه‌برداران با سرمربي تيم دچار مشكل شده و گفتند تا زماني كه كوروش باقري هست برنمي‌گردند؛ مسئله‌اي كه باعث شد كوروش باقري به رغم تمام موفقيت‌هايي كه كسب كرده بود، استعفا داده و از تيم ملي جدا شود!

   مربيان امتحان پس داده
بعد از كنار رفتن باقري، رضازاده هدايت تيم ملي را به دست پانزوان و زارع سپرد. پانزوان و زارع دو نام آشنا در دنياي مربيگري وزنه‌برداري هستند. مرداني امتحان پس داده كه بارها و بارها روي كار آمده و نتيجه‌اي هم حضورشان در وزنه‌برداري نداشته! سال 2007 و پس از فاجعه دوپينگ دسته‌جمعي اعضاي تيم ملي بهمن زارع به عنوان سرمربي و هادي پانزوان، مربي‌گري تيم ملي را به دست گرفتند. آن سال تيم ايران از مسابقات جهاني تايلند دست خالي برگشت و بهترين عنوان وزنه‌برداري مقام نهمي رشيد شريفي در سنگين وزن بود! در المپيك 2008 پكن هم البته در غياب حسين رضازاده هدايت تيم وزنه‌برداري ايران به بهمن زارع و هادي پانزوان سپرده شد كه نتيجه‌اي در بر نداشت و اصغر ابراهيمي، محسن بيرانوند و رشيد شريفي سه وزنه‌بردار كشورمان در آن رقابت‌ها به ترتيب هشتم، يازدهم و ششم شدند و تيم ايران از تصاحب مدال محروم ماند.



نویسنده : دنيا حيدري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 13 اسفند 1392 - 22:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن