تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801786946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توسعه فرهنگ گردشگری در استان زنجان/ گنبد سلطانیه یک بنای کاملا ایرانی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان رحمتی عنوان کرد:
لزوم توسعه فرهنگ گردشگری در استان زنجان/ گنبد سلطانیه یک بنای کاملا ایرانی است
زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان توسعه فرهنگ گردشگری و بازدید از آثار تاریخی استان زنجان را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه در حدود 60 درصد مردم استان زنجان از گنبد سلطانیه دیدن نکرده‌اند.



به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه استان زنجان دارای قابلیت های مهم و اثرگذار گردشگری  است و این آثار در سطوح ملی و بین المللی مطرح هستند افزود: برنامه هایی اجرا شود که مردم زنجان که تفریح جزو اولویت‌های آنان است، انگیزه‌ای برای رفتن به سلطانیه  و سایر آثار تاریخی و گردشگری استان داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای افزایش ماندگاری گردشگر در سایت سلطانیه، پخت نان محلی اردک و پخت آش محلی انجام خواهد شد که برنامه‌ها به حرمت ایام فاطمیه از 27 اسفند تا 14 فروردین خواهد بود.

رحمتی افزود: گنبد سلطانیه، غار کتله‌خور و رختشویخانه به عنوان پایلوت برنامه‌هایی برای افزایش میزان ماندگاری مسافر انجام خواهد شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سلطانیه با اجرای برنامه‌هایی سعی در افزایش ماندگاری مسافر از 42 دقیقه به چهار ساعت خواهد بود. در این راستا پنج نفر از نگهبانان ارگ لباس ایلخانی پوشیده و با اسب در محوطه رفت و آمد می‌کنند تا نشان داده شود گنبد سلطانیه یک بنای کاملا ایرانی است و توسط ایلخانیان ساخته نشده است.

 رحمتی ادامه داد: مغول هنر معماری ندارد و در ایران فرهنگی بزرگ که از غرب چین تا نزدیکی‌های مدیترانه و قفقاز است پس از اسلام هیچ بنایی به عظمت سلطانیه ساخته نشده است که با اجرای برنامه‌هایی این آموزش‌ها به گردشگران در ایام نوروز داده خواهد شد. رحمتی در ادامه از وجود یک‌هزار و 245 تخت اقامتی در هتل مهمان‌پذیر و هتل آپارتمان‌ها  در سطح مراکز اقامتی استان زجان خبر داد و افزود: این ظرفیت با در نظر گرفتن منازل استیجاری کمپ‌ها و مدارس به 11 هزار و 945 تخت می رسد.

وی با بیان اینکه  پنج هزار کمپ و چادر برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده استت ادامه داد: امسال کمپ چادر متفرقه در استان وجود ندارد و برای افزایش امنیت و جلوگیری از آشفتگی بصری شهر، کمپ استقرار برای مسافران در نظر گرفته شده است که اصلی‌ترین کمپ در پارک ملت است که خدماتی مانند نانوایی، لباس‌شویی و سرویس بهداشتی در آنجا مستقر شده است.

رحمتی گفت: در ایام نوروز همه پایگاه‌های سوخت فعال بوده و 20 باب مکان برای اقامه نماز و 15 باب سرویس بهداشتی و هفت حمام عمومی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: در طول ایام نوروز 25 پایگاه ناجا، 10 پایگاه ثابت هلال احمر، 6 پایگاه موقت، 3 پایگاه سیار و 13 پایگاه راهنمای نوروزی هلال‌احمر فعال هستند. همچنین 13 داروخانه و 17 بیمارستان و درمانگاه روستایی و 5 بیمارستان و درمانگاه شهری با حضور پرسنل تخصصی، 11 نفر کشیک قاضی، 18 پایگاه امداد خوردرو، 15 شرکت بیمه‌ای و 20 پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر آماده خدمت‌رسانی در ایام نوروز هستند.

رحمتی افزود: هفت تلویزیون شهری، 393 نفر ناظر به خدمات ستاد تسهیلات نوروزی، 18 موزه و سایت موزه در ایام نوروز فعال هستند و 400 ساعت برنامه و جشن با هفت نمایشگاه صنایع‌دستی در تعطیلات نوروزی برگزار خواهد شد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۳ - ۲۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن