تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819231117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین رونمایی از آرم طرح ترافیک سال 93 برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیین رونمایی از آرم طرح ترافیک سال 93 برگزار شد تهران بزرگ- ایرنا- آیین رونمایی از آرم طرح ترافیک سال 93 با نمادی از گل و ایده های زیست محیطی روز سه شنبه برگزار شد.


در مراسمی با حضور قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و رییس صدور آرم ترافیک و جمعی از خبرنگاران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرم طرح ترافیک 93 همچون سالیان گذشته دارای کدهای امنیتی بالایی بوده و قابلیت جعل و کپی را ندارد.
به گزارش ایرنا، قائم مقام معاونت حمل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، تعداد آرم های طرح ترافیک روزانه از 15 هزار به 40 هزار فقره افزایش یافته است.
حجت الله بهروز درجمع خبرنگاران افزود: درحال حاضر از 60 هزار درخواست اعلام شده با 25 هزار فقره موافقت شده و 22 هزار فقره نیز تحویل متقاضیان شده است.
وی اعلام کرد: تا پایان سال 92 همه آرم های طرح ترافیک 93 توزیع خواهد شد.
این مسوول شهری اعلام کرد: برچسب های آرم طرح ترافیک حذف نشده و همچنان توزیع خواهد شد.
بهروز، در بخش دیگر سخنانش با اشاره به برنامه پنج ساله دوم شهر تهران، عمده ترین الویت را حمل و نقل عمومی خواند و گفت: رویکرد شهرداری تهران در برنامه 5 ساله دوم کمک به حل مشکلات زیست محیطی با افزایش سهم حمل و نقل عمومی است.
وی با بیان اینکه در چند سال گذشته گسترش حمل و نقل ریلی، اتوبوسی و نیمه عمومی شهر تهران با بودجه شهرداری انجام شده است، افزود: امیدوارم با حمایت های دولت راهکارهای تدوین شده به اجرا درآید.
وی اعلام کرد: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری، محدوده طرح ترافیک به عنوان محدوده کاهش آلاینده های زیست محیطی شناخته خواهد شد و خودروهایی مجاز به تردد در این منطقه شهری خواهند بود که ملاحظات زیست محیطی را دارا باشند.
وی همچنین از تجهیز محدوده اضطرار به دوربین های مداربسته خبر داد.
بهروز گفت: از سال آینده شهر تهران به محورهای اول - دوم - سوم تقسیم خواهد شد که عبور از هر کدام از این محورها شامل قوانین و مقررات خاصی است و دیگر از روش های زوج و فرد و پلاکی استفاده نخواهد شد.
وی ازتردد خودروهای سبز همچون خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت های برقی بدون پرداخت عوارض در محدوده های مرکزی شهر خبر داد و گفت: این قبیل خودروها نیاز به طرح ترافیک ندارند.
وی گفت: تصمیم داریم تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری تمام موتور سیکلت های بنزینی را که بیش از سه برابر خودرو آلایندگی ایجاد می کنند به سیستم برقی تبدیل کنیم .
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر نارضایتی شهروندان از ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک روزانه هفتگی و ماهانه در روزهای آلوده گفت: هیچ محدودیتی، رضایتمندی مطلق بهمراه ندارد و این از مزایای آرم های ترافیک کوتاه مدت است که زمان محدودیت های استفاده از آن را در اختیار مسوولین امر قرار داده است درحالی که در آرم های سالانه این اختیارات را نداریم.
وی با طرح این سووال که چرا باید در روزهایی که تردد برای سالمندان، کودکان و افراد حساس ممنوع اعلام می شود، اصرار برای تردد در شهر داشته باشیم گفت: فرضیه ما از استفاده از آرم های روزانه باید تغییر کند.
بهروز در پاسخ به سوالی درباره خصوصی سازی بخش حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: آمادگی داریم تا بخش اتوبوسرانی و نیز مترو را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در کنار آن سوبسید لازم را بپردازیم.
وی گفت: تاکنون بیش از 60 درصد حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی واگذار شده که امیدواریم این سهم تا پاپان برنامه پنج ساله دوم شهرداری باید به 80درصد برسد.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری از حل مشکلات فاینانس خبرداد و گفت: مکسل فاینانس با امضای خواهرخواندگی تهران با پایتخت کشور چین حل شد و در سالهای آتی با مشکل فاینانس روبه رو نخواهیم بود، بلکه شاهد جهش بزرگی خواهیم بود.
بهروز همچنن گفت: سه هزار واگن تا 4 سال آینده به متروی تهران واگذار می شود وتوافق های لازم دراین زمینه در سفر اخیر به کشور چین که با حضور شهردار انجام شد، صورت گرفت .
تهرام/ 9136/ 699
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن