تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821140838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان گیلان از غنی ترین زیستگاه های جانوری کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استان گیلان از غنی ترین زیستگاه های جانوری کشور است رشت - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: این استان با دارا بودن 518 گونه جانوری، از غنی ترین زیستگاه های جانوران در کشور محسوب می شود.


ˈمحمدرضا برجیˈ روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گیلان یکی از مهمترین استان های کشور در حوزه محیط زیست به شمار می رود و اختصاص بیش از 11درصد این استان به مناطق چهارگانه حفاظتی نشان می دهد که روابط حاکم بر اکوسیستم های آن حساس و خطیر است.
وی خاطرنشان کرد: از 194 گونه پستاندار کشور 60 گونه، از 535 گونه پرندگان در کشور 335 گونه، از 212 گونه خزندگان 36 گونه، از 90 گونه دوزیستان کشور 9 گونه و از 180 گونه ماهیان کشور 78 گونه در استان گیلان زیست می کنند.
مدیرکل محیط زیست گیلان اظهار داشت: یکی از مهم ترین مولفه های ارزش سرزمین ها از منظر محیط زیست، تراکم و تعدد گونه های جانوری در آنهاست و این تراکم و تعدد، نشان از به هم پیوستگی و ناگسستنی بودن زنجیره های غذایی و ثبات و پایداری هرم غذایی در سرزمین ها دارد .
برجی یادآورشد: بالا بودن تنوع گونه ها در هر سرزمین ، نشان از توان اکولوژیک سرزمین ها و لزوم مراقبت بیشتری از آنها دارد که گیلان با دارابودن اقلیم های درهم تنیده، اکوتون های ارزشمند، باران فراوان و منابع غذایی سرشار، از تنوع گونه های جانوری بالایی برخوردار است.
وی اظهار داشت: امسال برای اولین بار از سوی سازمان ملل متحد، روز 12 اسفند مصادف با سوم مارس، به عنوان روز جهانی حیات وحش نام گذاری شده است.
وی آلودگی های زیست محیطی از جمله آلودگی خاک، آب و هوا ، تخریب زیستگاه های اصلی استان مانند جنگل ها ، مراتع ، تالاب ها و محیط زیست کوهستان و افزایش بی رویه سلاح های شکاری را از عوامل تهدید کننده حیات وحش در استان گیلان ذکر کرد که در صورت عدم کنترل آنها، پیکره حیات وحش استان با آسیب جدی روبرو خواهند شد.
به مناسبت روز جهانی حیات وحش، برنامه ای با مضمون حمایت از حیات وحش در قالب مراسم پیاده روی برای کودکان زیر 10 سال از میدان شهدای ذهاب رشت تا سبزه میدان برگزار شد.
در این پیاده روی کودکان با بر صورت داشتن نمادهایی از جانوران استان و کشور و در دست داشتن پلاکاردهایی، حمایت خود را از حیات وحش اعلام کردند .
همچنین نمایشگاهی از گونه های ارزشمند جانوری استان در رشت دایر شده که در کنار آن کارگاه های گریم و آشنایی کودکان با جانوران در معرض خطر انقراض استان انجام می شود. ک/3
619/604/508
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن