تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819652646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تریاک و شیشه بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در میان زنان معتاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تریاک و شیشه بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در میان زنان معتاد تهران-ایرنا- مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ده درصد از مجموع یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشوررا زنان تشکیل می دهند، گفت :تریاک و شیشه بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در میان زنان معتاد است .


ˈ زهرا بنیانیان ˈ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:ازمیان این تعداد معتادان زن، بیش از 55 درصد تریاک ، 26.63 درصد شیشه و مابقی سایر مواد مخدر مصرف می کنند.
وی تصریح کرد:از هفت هزار و 377زن زندانی در کشور 60 درصد آن ها به دلایل مرتبط با جرایم اعتیاد در حبس هستند.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان این که 12 استان کشور بیشترین زنان معتاد را دارد، اظهار داشت : اعتیاد زنان در روستاها به مراتب کمتر از شهرهاست.
بنیانیان، تصریح کرد: در طرح شیوع شناسی سال 90، تعداد زنان معتاد شهرها 9.7 درصد و روستاها 5.41 درصد بوده است.
وی درادامه با یادآوری این که هر اندازه شهرها کوچک باشند،اعتیاد زنان نیزبه همان میزان پنهان می شود، افزود: بسیاری از زنان شهرهای کوچک یا روستاها برای ترک اعتیاد خود مهاجرت می کنند.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان این که سن شروع مصرف مواد مخدر بیش از 50 درصد زنان معتاد بین 15 تا 19 سال است، تصریح کرد: این سن، دوران بحران شناخته می شود و باید برنامه ریزی های ویژه ای برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به دختران نوجوان و جوان انجام شود.
بنیانیان درباره تعامل با آموزش و پرورش نیز اظهارداشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه هایی را با این وزارتخانه برای توزیع بروشورهای مختلف و حضور مشاوران زن در دبیرستان ها منعقد کرده است و از سال آینده نیز این برنامه ها به صورت جدی تر عملیاتی می شود.
وی درباره شیوع استفاده ازقلیان میان دختران ادامه داد: قلیان از مصادیق اعتیاد نیست، اما نتایج نظرسنجی انجام شده از این دسته ، نشان می دهد که 83 درصد آنها قبلا سیگار یا قلیان می کشیدند.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان این که سه درصد زنان معتاد بیسواد هستند، اضافه کرد: 15 درصد از زنان معتاد نیز دارای سواد ابتدایی، 41 درصد دیپلم، 17 درصد لیسانس و 15 درصد سواد راهنمایی دارند و این آمارها نشان می دهد که اعتیاد تنها سراغ افراد ناآگاه نمی رود بلکه قشر تحصیلکرده را نیز تهدید می کند.
بنیانیان تصریح کرد: یکی از راهکارهای کاهش اعتیاد زنان، اقدامات پیشگیرانه است، چرا که معتقدیم هزینه و اجرای آن بسیار کمتر از درمان اعتیاد است، باید تلاش کنیم تا دستگاه های مختلف مجبور به ارایه راهکارهای پیشگیرانه باشند و از سوی دیگر مردم را برای جلب مشارکت همسو ترغیب کنیم .
اجتمام (4)**9022
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن