تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816168233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تصویب قانون برای فعالیتهای کمیته امداد امام بعنوان یک نهاد انقلابی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


لزوم تصویب قانون برای فعالیتهای کمیته امداد امام بعنوان یک نهاد انقلابی وبلاگ > ترک همدانی، مصطفی - آنچه که تاکنون و با گذشت 35 سال از دستور تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) مغفول باقیمانده است ، تصویب قانون اساسنامه این کمیته در مجلس شورای اسلامی است.

کمیته امداد امام به موجب دستور رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در اسفند ماه 1357 تشکیل می شود.
به موجب لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور ‌مصوب 24/3/1359 کمیته امداد امام نیز از جمله سازمانهایی بود که با تصویب این قانون در سازمان بهزیستی کشور با کلیه کارکنان، تجهیزات و دیون و تعهدات ادغام شد.
البته به موجب همین قانون ، بنیاد شهید و سازمان تربیتی شهرداری تهران نیز چنین سرنوشتی در ادغام با سازمان بهزیستی یافتند اما شش ماه بیشتر نگذشت که بنیاد شهید بموجب"قانون انتزاع بنیاد شهید از سازمان بهزیستی کشور" توانست خود را در تاریخ 10/10/1359 مستقل گرداند.
بنیاد شهید بیکار ننشست و هرچند پس از 18 سال! با تدوین اساسنامه ای آنرا به معرض تصویب مجلس گذاشت و توانست طی فرآیندی ، قانونی را به نام قانون اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی در تاریخ 27//2/1372 به تصویب رساند.
اما در این میان مدیران کمیته امداد امام با تنظیم اساسنامه ای آنرا در تاریخ 29/9/1380 به تایید رهبر معظم انقلاب رساندند بدین شرح که مقام معظم رهیری طی دستخطی این اساسنامه را حسب اعتماد به مرحوم عسگراولادی و دیگراشخاص مورد وثوق تایید نمودند.
در ماده 20 این اساسنامه پیش بینی الغای کلیه مصوبات مغایر با این اساسنامه پس از تصویب شده است . توجه به این نکته ضروریست که این اساسنامه توسط مدیران کمیته امداد صرفا "تنظیم" و توسط مقام معظم رهبری و با توشیح خود ، آنرا "تایید" فرمودند و یقینا برداشت قانونی از واژه "تصویب" همانا تصویب توسط مراجع قانونگذاریست. شاهد مثال این استدلال ، لایحه قانونی عدم شمول مقررات قانون کار درباره کارکنان نهادهای انقلابی ، مصوب 13/4/59 شورای انقلاب است که در تبصره 2 آن چنین آمده است : نهادهای انقلابی به ارگانهائی ابلاغ میگردد که بنا به نیاز دوران بعد انقلاب با تصویب مراجع قانونگذاری بوجود آمده است .
آنچه که تاکنون و با گذشت 35 سال از دستور تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) مغفول باقیمانده است ، تصویب قانون اساسنامه این کمیته در مجلس شورای اسلامی است.
از سویی دیگر به موجب آخرین قانون تصویبی ، کمیته امداد امام زیر مجموعه سازمان بهزیستی تلقی می شود. هر چند بنظر نویسنده این امر منافاتی با نظر موسس آن -رهبر کبیر انقلاب اسلامی - و اهداف آن نمی تواند داشته باشد.
عجیبتر اینکه در این سالیان این کمیته ، بودجه های سالیانه مورد نیاز را با تصویب مجلس شورای اسلامی دریافت نموده بدون اینکه از مصوبه لازم قانونی در مرجع قانونگذاری بهره ای برده باشد.
گفتنی است منتقدین به این نوشته ، مستند قانونی بودن فعالیت کمیته امداد را ماده 20 اساسنامه و عبارت" به توشیح معظم له رسید واجازه فرمودند سرپرست امداد نسبت به ثبت واجرای آن اقدام نماید" دانسته و مقصود از واژه "تصویب" را که در ادامه جمله آمده را " (با تصویب این اساسنامه کلیه مقررات مغایربا آن ملغی خواهد شد) تصویب مقام معظم رهبری و یا هیات موسس می دانند و نه مجلس شورای اسلامی.
مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری [email protected]  



دوشنبه 12 اسفند 1392 - 20:30:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن