تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820527945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین قدم در درمان خار پاشنه چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



اولین قدم در درمان خار پاشنه چیست؟
مچ پای انسان مرکب از هفت استخوان است که بزرگ ترین آنها، استخوان پاشنه است. گاهی در این استخوان، یک زایده خار مانند تشکیل می شود که دردناک شده و می تواند در راه رفتن اختلال ایجاد کند.




به گزارش سرویس علمی جام نیوز، خار پاشنه، زایده ای استخوانی است که در استخوان پاشنه پا پدید می آید.   درد در خار پاشنه، به صورت دردی مبهم است اما گاهی به صورت درد تیز حس می‌شود، محل احساس درد در مرکز پاشنه یا لبه داخلی آن است، در برخی موارد خار در عکس ساده رادیولوژی تشخیص داده می‌شود اما فرد هیچ‌گونه علامتی ندارد.   اضافه وزن، افزایش ناگهانی وزن در دوران بارداری، صافی کف پا، نیز از علل مهم التهاب فاسیای کف پا است، پوشیدن کفش پاشنه بلند و یا کفش های تنگ و یا کفش های بدون پاشنه می تواند از مهم ترین علل و عوامل بروز خارپاشنه باشد .   درمان خار پاشنه: - اولین قدم در درمان خارپاشنه، استراحت است در بسیاری از موارد دیده شده است که استراحت به تنهایی حتی درد های شدید را از بین برده است.

- از ایستادن به مدت طولانی خودداری کنید، همچنین کاهش وزن در درمان خار پاشنه بسیار موثر است.   - در یک لیوان بستنی، آب بریزید و در فریزر قرار دهید . پس از نیم ساعت یک چوب بستنی در لیوان قرار دهید و بگذارید کاملا یخ ببندد، سپس چوب بستنی را در دست گرفته و به صورت دایره‌های هم پوشان روی پاشنه پا بکشید به طوری که هر دایره، نصف دایره قبل را بپوشاند.

- مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل بروفن، مفنامیک و ایندومتاسین این داروها علایم را از بین برده و درد را به طور موقت کاهش می دهند اما علت اصلی را از بین نمی‌برند.

- تزریق کورتیزون در صورت عدم بهبودی با روش‌های گفته شده قبلی از این دارو استفاده می‌شود. کورتیزون داروی ضد التهاب است و از طریق کاهش التهاب پاشنه، موجب کاهش درد می‌شود اما تأثیر آن موقت است.

- پس از بهبودی از پد پاشنه و ورزش‌های کششی استفاده کنید. مصرف چربی‌ها را کمتر کنید و ویتامین C بیشتری مصرف کنید، به طوری که می‌توان گفت این فعالیت‌ها از بازگشت مجدد جلوگیری می‌کند.   2007  




۱۳۹۲/۱۲/۱۲ - ۱۹:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن