تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803229186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمهوریخواهان آمریکا برای فشار به ایران چشم به نشست آیپک دوخته اند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



جمهوریخواهان آمریکا برای فشار به ایران چشم به نشست آیپک دوخته اند
جمهوری خواهان مجلس سنا ، اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند حمایت دموکرات ها هستند، بخصوص پس از تلاش هایشان برای الحاق بحث تحریم ها به لایحۀ جانبازان، این هفته شکست خورده و به تبع آن اختلافات حزبی بالا گرفته است.




  به گزارش سرویس گیشه جام به نقل از بولتن، جمهوریخواهان امیدوارند این گروه هوادار اسرائیل در این کنفرانس، روند امور را به نفع تصویب خواستۀ آنها یعنی تحریم های بیشتر علیه ایران تغییر دهند.   به گزارش بولتن نیوز، برخس اورت در politico نوشت: کنفرانس سیاست کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا ، هزاران نفر از اعضای آیپک را روز یکشنبه به واشنگتن می کشاند تا سیلابی به راه بیاندازد که به باور جمهوریخواهان می تواند دموکرات های بی میل مجلس سنا را مجبور کند تا به تحریم های تنبیهی اقتصادی جدید علیه ایران رای دهند.   اینکه " با برنامه هسته ای ایران جه باید کرد" موجب بروز تنش هایی میان آیپک و جمهوری خواهان کنگره شده ، و بسیاری از آنها متوجه نمی شوند چرا این گروه، ارادۀ سیاسی بیشتری برای پشتیبانی از این تلاش به خرج نمی دهد.   جمهوری خواهان مجلس سنا ، اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند حمایت دموکرات ها هستند، بخصوص پس از تلاش هایشان برای الحاق بحث تحریم ها به لایحۀ جانبازان، این هفته شکست خورده و به تبع آن اختلافات حزبی بالا گرفته است.   جمهوری خواهان معتقدند که یک فشار جدید از سوی آیپک می تواند ذهنیت دموکرات ها را تغییر دهد، همان ها که به نظر پرزیدنت باراک اوباما و رهبر اکثریت سناف هری رید، دمکرات از ایالات نوادا) ، احترام می گذارند و معتقدند تصویب تحریم های تازه علیه ایران، ممکن است به مذاکرات دیپلماتیک حساس در حال انجام با ایران را به خطر بیاندزد. اما آنها احتمالا نا امید خواهند شد : آیپک با وجود حمایت از اهداف این لایحه ، به نظر می رسد با توجه به عدم حمایت حزب دموکرات، با تصویب این تحریم ها موافق نباشند.   یک منبع آیپک گفته:" دیدگاه ما این است که به شدت از این قانون حمایت کنیم. ما اعتقاد داریم این لایحه زمانی باید به رای گذاشته شود که حمایت گستردل هر دو حزب را داشته باشد ، و فکر کردیم که برای جلب حمایت گستردۀ هر دو حزب، نباید لایحه را بلافاصله به رای بگذاریم."   همین موضع جمهوری خواهان را به اتلاف وقت و سردرگمی کشانده ، چرا که آنها تصور می کنند آیپک به خوبی می تواند با در پیش گرفتن خط مشی سختگیرانه تر ، حمایت هر دو حزب را جلب کند. چند سناتورهای جمهوریخواه این هفته در مصاحبه ای گفته اند که این روزها صدای شاخه های محلی آیپک به مراتب از صدای سازمان های ملی رساتر به گوش می رسد.

سناتور مارکو روبینو – جمهوریخواه از فلوریدا- می گوید:" من از بیانیه ای که آنها چند هفته منتشر کردند متحیر شدم آنها می گویند دیگر تصور نمی کنند که اکنون بهترین زمان برای رای گیری در مورد این لایحه باشد. من مطمئنم که اکثریت اعضای آنها خواستار رای گیری و تصویب این لایحه هستند. من از جلساتی که با آنها داشته ام اینگونه برداشت می کنم ."   سناتور جان مک کین- جمهوریخواه از اریزونا- می گوید:" آنها سازمانی بسیار قدرتمند و با نفوذ هستند، گاهی، در مقاطعی ارتباط بین رهبری آنها اینجا در واشنگتن و زیرمجموعه هایشان دچار اخلال شده است.
 
سناتور لیندزی گراهام جمهوریخواه می گوید:" سلسله مراتب و رده های مختلف زیرمجموعۀ آیپک و رده های متوسطی ​​که از این سازمان پیروی می کنند به شدت نگران انفعال سنا هستند.
یکی از مشاوران ارشد مجلس سنا که این موضوع را از نزدیک دنبال می کند گفته: " تنشی باور نکردنی میان بخش های محلی آیپک - که خواستار حرکت سنا و تصویب هر چه سریعتر تحریم ها هستند- و بخش رهبری این گروه در واشنگتن DC وجود دارد که حساسیت این موضوع را به خوبی درک می کنند."   منبع آیپک اما هر گونه اختلافات داخلی را تکذیب کرد.
این منبع در این مورد می گوید": البته که نه! اختلافی در کار نیست. همگی با هم متحده هستند, من فکر می کنم مردم این آخر هفته شاهد وحدت میان آنها خواهند بود،".   مسیحیان متحد برای اسرائیل – گروهی که اغلب با آیپک همتراز و همراه آیپک است - در مورد قانون تحریم های جدید با این گروه قدرتمند اختلاف نظر دارد و مدام سناتورها را با هزاران درخواست و ایمیل تحت فشار می گذارد که هرچه سریعتر این لایحه باید به تصویب برسد. دیوید بروگ مدیر اجرایی( اتحاد مسیحیان برای حمایت از اسرائیل) CUFI ، در مصاحبه ای گفته که " هم اکنون بهترین زمان برای به رای گذاشتن این لایحه و تصویب آن است " و او امیدوار است در نهایت آیپک با این امر موافقت کند."   بروگ گفته : " من با دقت کنفرانس سیاست آیپک را دنبال می کنم و به صحبت های این نشست گوش می دهم و امیدوارم آنها کار درست را انجام دهند ، که همانا اعمال فشار برای جلب آرا و تصویب این لایحه است.همان طور که در گذشته هم اینگونه بوده است،".   برخی جمهوری خواهان و کسانی که از نزدیک فعالیت های آیپک را دنبال می کنند بر این باورند که این سازمان پیشاپیش حرکت در همین راستا را آغاز کرده است.
سناتور ریچارد بر- جمهوریخواه می گوید:" من فکر می کنم آنها بیشتر درگیر این ماجرا هستند زیرا به خوبی اهمیت این مشکل را درک می کنند ، البته مدتی در انفعال بودند و صدایی از آنها شنیده نمی شد اما تصور می کنم کم کم به حالت اول خود باز می گردند و صدای آنها به زودی شنیده می شود و در مورد ضرورت تصویب این لایحه دست به اقدامی جدی خواهند زد."

، دکتر بن چوآک، رئيس نوراپک ، موسسه ای که به نامزدهای طرفدار اسرائیل کمک می کند می گوید:" آنها با جدیت به دنبال تصویب این لایحه هستند".
اما آیپک هیچ رفتاری از خود بروز نمی دهد که نشان دهد به دنبال تصویب این لایحه است و می خواهد موضع عمومی خود را به سمت به رای گذاشتن فوری این لایحه- آنگونه که سناتورهای جمهوریخواه ازاین لابی تندروی هوادار اسرائیل انتظار دارند- تغییر دهد. منابع آشنا با این موضوع معتقدند که طی شش ماهی که مذاکرات دیپلماتیک با هدف دستیابی به نوعی قرارداد دائم با ایران ادامه دارد ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد و آیپک دلیلی برای ناشیگری ، تعجیل و به خطا رفتن خود نمی بیند.   و سناتور رید درمورد تحریم ها چنان نیروی استواری بوده که اوباما گفته تغییر موضع آیپک حتی سر سوزنی بر ارادۀ این رهبر دمکرات تاثیری نمی گذارد. وی قرار است روز دوشنبه در کنار میچ مک کانل جمهوریخواه ، رهبر اقلیت سنا ، وحامی قوی لایحه تحریم ها با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار کند.   موری آمیتایف مدیر اجرایی سابق آیپک می گوید:" آیپک استاد هنر اما و اگرهاست و به خوبی می داند که چه موقع نفوذ و قدرت خود را اعمال کند و چه موقع ساکت بنشیند. چرا باید به در بسته بکوبیم و دوستان و حامیان همیشگی خود را بر سر این موضوع لای منگنه بگذاریم ؟    




۱۳۹۲/۱۲/۱۲ - ۱۵:۴۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن