تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803231192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه محرمانه جمهوریخواهان به وزیر دفاع آمریکا: در مورد ایران نگرانیم؛ دردسر بزرگ در راه است / پنتاگون را توجیه کنید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نامه محرمانه جمهوریخواهان به وزیر دفاع آمریکا: در مورد ایران نگرانیم؛ دردسر بزرگ در راه است / پنتاگون را توجیه کنید

نامه محرمانه جمهوریخواهان به وزیر دفاع آمریکا: در مورد ایران نگرانیم؛ دردسر بزرگ در راه است / پنتاگون را توجیه کنید
احتمال دارد شرکت های فرانسوی، درصورتی که گام های بیشتری در راستای تجارت با ایران بردارند، قراردادهایشان با پنتاگون را به خطر بیندازند.
به گزارش نامه نیوز، دیلی بیست نوشت: احتمال دارد شرکت های فرانسوی، درصورتی که گام های بیشتری در راستای تجارت با ایران بردارند، قراردادهایشان با پنتاگون را به خطر بیندازند.

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت های بین المللی که پس از لغو تحریم ها برای تجارت با ایران رقابت می کنند، در واقع قراردادهای خود با ارتش آمریکا را به خطر می اندازند.

سه نماینده جمهوری خواه که در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان عضویت دارند، هفته گذشته، به شرکت های فرانسوی هشدار داده اند که داد و ستد با ایران ممکن است تجارت آنها با پنتاگون را در آینده ناممکن کند.

داگ لمبورن، نماینده جمهوری خواه ایالت کلرادو، ترنت فرانکس، نماینده جمهوری خواهی از آریزونا و جو هک، جمهوری خواهی از نوادا، در هجدهم ماه فوریه در نامه ای محرمانه که نشریه دیلی بیست نیز از محتوای آن آگاه شد، خطاب به چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، نوشتند: «ما به شما نامه می نویسیم ،در حالی که به شدت نگران موضوعی هستیم که آنرا ناکامی مجموعه تحریم هایمان در خصوص سلاح های هسته ای، موشک های بالستیک و فعالیت های جمهوری اسلامی ایران تلقی می کنیم.»

این نمایندگان خاطرنشان کردند که در اوایل ماه فوریه، بیش از 100 تن از مدیران اجرایی شرکت های فرانسوی به ایران سفر کرده اند، از جمله نمایندگانی از سفران، ایرباس، توتال، جی دی اف- سوئز، رنو، آلکاتل، آلستوم، آموندی و ال اورئال.

مسؤول دفتر روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان این سفر گفت: « در روابط میان ایران و اروپا فصل تازه ای آغاز شده است.» هدف از این سفر این بود که در صورتی که به عنوان بخشی از توافق نامه احتمالی برای توقف برنامه هسته ای ایران، تحریم ها علیه این کشور از میان برداشته شوند، روابط فرانسه با ایران برای انجام امور تجاری از سر گرفته شود.

اما یکی از شرکت هایی که نماینده آن در این نشست حضور داشت و از سال 2007 میلادی تاکنون بیش از دو میلیارد و چهارصد میلیون دلار از طریق قراردادهایی که با ارتش آمریکا منعقد کرده، درآمد داشته است، شرکت میشلن بود. نمایندگان نام شرکت میشلن را ذکر کرده اند و حضور نمایندگان آن را در سفر به ایران «دردسر بزرگ» نامیده اند.

این نمایندگان در نامه خود به هیگل نوشته اند: «ما مصرانه از شما درخواست می کنیم که وزارتخانه متبوع خود را توجیه کنید که برای میشلن توضیح دهد که هر گونه تجارت با جمهوری اسلامی ایران، عقد قراردادهای بیشتر با وزارت دفاع آمریکا را ناممکن خواهد کرد.»

آن ها هم چنین از پنتاگون خواستند تا درباره این موضوع نیز گزارشی تهیه کند که دولت آمریکا، در صورتی که مایل به انجام به این کار باشد، چگونه می تواند به قراردادهای موجود با میشلن خاتمه دهد، آن ها برآورد هزینه فسخ چنین قراردادهایی را نیز خواستار شدند.

یکی از مشاوران کنگره که درباره این موضوع آگاهی دارد، گفت که اگر میشلن تجارت جدیدی را با ایران آغاز کند، نمایندگان کنگره تلاش خواهند کرد از تخصیص بودجه سالانه وزارت دفاع و لایحه اختیارات استفاده کنند و پرداخت پول مالیات دهندگان آمریکا به این شرکت فرانسوی را قطع نمایند.

لمبورن، جمهوریخواهی از کلرادو اسپرینگز که پنج دوره نماینده بوده است، به خبرنگار دیلی بیست گفت: «من می خواهم هر شرکتی که با دولت آمریکا داد و ستد دارد، پیش از تجارت با ایران درباره پی آمدهای اقدام خود فکر کند. ما اصلاً تمایل نداریم که قراردادهای شرکت میشلن را فسخ کنیم. به هر حال، در صورتی که میشلن و سایر شرکت ها تلاش کنند با دولت ما و ایران رابطه تجاری داشته باشند، باید پیامدهای این کار را نیز بپذیرند. من این موضوع را بررسی خواهم کرد و مراقب رفتار کنگره با بودجه سالانه مان و لایحه اختیارات خواهم بود.»

مقامات وزارت دفاع آمریکا به درخواست این نشریه برای اظهار نظر در این باره پاسخی ندادند و هنوز هم به طور رسمی به نامه این نمایندگان پاسخ داده نشده است.

اما دولت اوباما کاملاً آگاه است که تجارت فرانسه تا چه اندازه به تهران کمک می کند. اوباما در گفته های خود هشدار داد در صورتی که شرکت های فرانسوی شتابزده عمل کنند و از هم اکنون تجارت با ایران را از سربگیرند، با مجازات های سنگینی مواجه خواهند شد.

اوباما گفت: « ممکن است شرکت ها برای پی بردن به امکان تجارت با ایران به محض دستیابی به توافق واقعی با ایران تلاش کنند، اما به شما می گویم که آنها باید خطر این کار را بپذیرند، چون ما در ارتباط با تحریم هایی که برقرار کرده ایم انتظار داریم تا همه کشورهای 1+5 آنها را در خلال این دوره موقت کاملاً محترم بشمارند ،چون در غیر این صورت همانند یک تن آجر روی سر آنها خراب خواهیم شد.»

اما مسؤولان ارشد دولت اوباما نیز عقیده دارند که سفرهایی که به منظور تجارت بین المللی به ایران صورت می گیرد، می تواند تأثیر مثبتی در بر داشته باشد؛ به این شکل که شاید این سفرها به دولت ایران انگیزه مضاعفی برای کامل کردن توافقنامه همه جانبه هسته ای بدهد و ایرانی ها را با چشم انداز ثروت بادآورده اقتصادی وسوسه کند.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، اوایل ماه جاری ،کنگره را چنین توجیه کرد: «اگر چه ما نمی خواهیم نماینده های تجاری به ایران سفر کنند، به این دلیل که گمان می کنیم این کار پیام نادرستی را در بر دارد، اما آن ها به این کشور می روند و این امر به طور سرسختانه به دولت روحانی فشار می آورد.» او هم چنین گفت: «دلیل آن این است که تا جایی که ما تا امروز دیده ایم، توافقنامه ای حاصل نشده است، اما هر روز تعداد بیشتری از مردم امیدوار می شوند که [بالاخره] یک روز این توافقنامه منعقد خواهد شد.»

به گزارش تیک، دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، در توجیه این موضوع گفت: «شاید این مسئله پیام ضد و نقیضی در بر داشته باشد که در این مورد به ایرانی ها ارائه داده می شود.»




1392/12/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن