تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820470101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان افغان خواستار حضور گسترده در ساختارهای سیاسی افغانستان شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زنان افغان خواستار حضور گسترده در ساختارهای سیاسی افغانستان شدند کابل – ایرنا - نمایندگان زنان 34 استان افغانستان در نشست ˈجرگه ملی زنانˈ افغانستان در کابل به لزوم افزایش مشارکت زنان در ساختار سیاسی و شورای عالی صلح این کشور تاکید کردند.


به گزارش ایرنا، بیش از 300 تن از زنان افغان که از 34 استان افغانستان در جرگه ملی زنان در کابل گرد آمده اند افزایش مشارکت زنان در ساختار سیاسی و اداره این کشور را ضروری دانستند.
ˈجلیل بینشˈ از برگزار کنندگان این نشست که شماری از نمایندگان سازمان های خارجی نیز در آن شرکت داشتند، گفت: نمایندگان منتخب نهادهای مدنی و فعالان حقوق زن گرد آمده اند تا در باره انتخابات، آشتی با طالبان، کاهش کمک های بین المللی و انتقال مسوولیت های امنیتی تبادل نظر کنند.
بینش ابراز امیدواری کرد جامعه جهانی در خصوص تحولات افغانستان بی تفاوت نباشد.
زهرا نادری، عضو مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این نشست، سهم زنان را در روند صلح افغانستان کمرنگ دانست و گفت بدون حضور زنان روند صلح افغانستان موفق نخواهد شد.
عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت:شورای عالی صلح افغانستان اهمیت نقش زنان را در روند صلح درک نکرده است.
عالیمه، از فعالان اجتماعی و سیاسی افغانستان نیز به کاندیداهای ریاست جمهوری انتخابات آینده این کشور توصیه کرد از زنان به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکنند.
شاه جان یزدانی، مشاور وزارت امور زنان افغانستان نیز در این نشست دست آوردهای 12 سال گذشته را برای زنان این کشور خوب توصیف کرد و گفت: درحال حاضر زنان افغان 23 درصد از مشاغل ادارات کشور را در اختیار دارند و 15 درصد استادان دانشگاه های افغانستان نیز زن هستند.
وی افزود هم اکنون 19 درصد دانشجویان و 30 درصد دانش آموزان را دختران تشکیل می دهند.
مشاور وزارت امور زنان افغانستان افزود: مشکل اصلی زنان کشور ناامنی و عدم آگاهی مردم از قانون و شریعت اسلام است.
آساق/پ/1501
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن