تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علم و فناوری از ابزارهای نوین ارتباطات بین المللی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

علم و فناوری از ابزارهای نوین ارتباطات بین المللی است تهران- ایرنا- رییس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه گفت: علم و فناوری از ابزارهای نوین ارتباطات بین المللی است.


به گزارش روز دوشنبه وزارت علوم، هادی سلیمان پور در نشست دیپلماسی علمی و در جمع مدیران دفاتر همکارهای علمی بین المللی دانشگاه های سراسر کشور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اهمیت علم و فناوری به عنوان یکی از مولفه های مهم قدرت و پیشرفت ملی و یکی از ابزارهای نوین برای تعاملات و ارتباطات بین المللی و تاثیر گذار در عرصه سیاست خارجی و تامین منافع ملی کشور بر دست اندرکاران دستگاه سیاست خارجی کشور پوشیده نیست.
وی تاکید کرد: وزارت امورخارجه در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در استمرار حرکت جهشی کشور در پیشرفت های علم و فناوری، دستیابی به جایگاه رفیع و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در سند چشم انداز بیست ساله و اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و تحقق نقشه جامع علمی کشور در تعاملات و ارتباطات بین المللی، خود را مکلف به فراهم کردن زمینه های لازم برای تحقق این اسناد در حوزه علم و فناوری می داند.
رییس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه افزود: فرصت ایجاد شده از ظرفیت ها و توانمندی های علمی و فناورانه کشور تحت عنوان دیپلماسی علم و فناوری به وزارت امور خارجه این امکان را می دهد تا ضمن تسهیل شرایط حاکم بر روابط خارجی کشور در توسعه تعاملات دو یا چند جانبه بین المللی در حوزه علم و فناوری، به رصد پیشرفت ها و توانمندی های کشورهای هدف پرداخته و با تسهیل فرآیند انتقال فناوری های پیشرفته و نوین به کشور، شرایط لازم جهت صدور دستاوردهای علمی و فناورانه و محصولات دانش بنیان به سایر کشورها را فراهم کند.
وی گفت: رشد روزانه تولیدات علمی کشور بویژه در محصولات دانش بنیان و فناوری های نوین نظیر نانو، هوا فضا و زیست فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در سراسر استان های کشور این امکان را به دستگاه دیپلماسی کشور داده است تا ضمن برقراری مناسبات هدفمند با سایر کشورها و مجامع بین المللی و بستر سازی نسبت به برقراری توسعه ارتباطات نهادهای علمی و فناورانه کشور با طرف های ذی ربط خارجی،از ظرفیت ها و دستاوردهای علمی و فناورانه کشور در راستای تحقق منافع ملی بهره برداری کند.
سلیمان پور با اشاره به ماهیت انسانی و صلح آمیز علم و فناوری تاکید کرد: این ویژگی این امکان را می دهد تا کشورهای مختلف فارغ از دیدگاه های متفاوت وبعضاً متعارض با یکدیگر به تعامل سازنده پرداخته و از توانایی های علمی و فناورانه درجهت تامین منافع خود بهره برداری کنند.
وی با اشاره به فعالیت دستگاههای مختلف کشور در زمینه علم و فناوری گفت: با عنایت به جایگاه ویژه همکاری های علمی و فناورانه در روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، پیشبرد دیپلماسی علم و فناوری بایستی در چارچوب اهداف سیاست خارجی کشور و به صورت متمرکز و با ایجاد هماهنگی در کلیه دستگاه ها و تجمیع ظرفیت های کشور در حوزه علم و فناوری از طریق وزارت امورخارجه مورد پیگری قرار گیرد.
رییس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این وزارت ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور را به صورت هماهنگ و متمرکز بسیج کرده و اقدامات لازم را از طریق ارتباط نهادینه و مستمر با سازمانهای ذیربط داخلی و طرف های خارجی به کار گرفته و اقدامات لازم را به منظور تحقق اهداف جامعه علمی کشور به اجرا می گذارد.
فراهنگ(1)**9129**1588
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن