تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802891205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداري در بودجه 93 نگاه ويژه‌اي به مناطق کم‌ برخوردار مشهد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۲۸ب.ظ)
شهردار مشهد: شهرداري در بودجه 93 نگاه ويژه‌اي به مناطق کم‌ برخوردار مشهد دارد 3 شاخص محروميت، وسعت و جمعيت در بودجه 93 براي مناطق کم برخوردار شهر در نظر گرفته شده و تکليف خود مي‌دانيم تلاش‌هاي خود را در مناطق محروم گسترش بخشيده و کفه ترازو را به سمت مناطق کم‌برخوردار بکشانيم.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، سيد صولت مرتضوي شب گذشته در جريان گفتگوي زنده تلويزيوني در برنامه گفتگو که از سيماي خراسان رضوي پخش شد، پيرامون عملکرد شهرداري در سال 93 بيان کرد: بودجه سال 93 شهرداري مشهد از حيث محتوا بر مبناي اقتصاد مقاومتي استوار است و تلاش شده با تدوين بودجه‌اي شفاف، عملياتي، قابل محاسبه و قابل تفريغ بتوانيم ارتقاي سطح رضايت‌مندي شهروندان و ارباب رجوع را محقق کنيم.
وي افزود: نگاه بودجه سال آينده نه صرفا به شهرداري بلکه به شهروندان مشهدي است که ارتقاي بهره‌وري و عملياتي بودن بودجه، لحاظ کردن سياست‌هاي ابلاغي برنامه 4 ساله شورا و انطباق آن بر سرفصل‌هاي شوراي اسلامي شهر مشهد از ويژگي‌هاي بارز آن به شمار مي‌آيد؛ اين بودجه در 3 بخش تدوين و در 3 آلبوم مجزا تقديم شوراي اسلامي شهر شده است.
شهردار مشهد به تشريح بودجه سال آينده پرداخت و گفت: بخشي از بودجه، بودجه عملياتي يا نقدي شهرداري است که شامل دو سرفصل درآمدهاي نقدي شهرداري و ساير منابع درآمدي از جمله کمک‌هاي دولتي مي‌شود که اين بودجه 2500 ميليارد تومان پيش‌بيني شده است.
وي افزود: بودجه سرمايه‌اي بخش ديگري از بودجه سال 93 است که شامل بخش‌هاي مختلفي از جمله فروش ارزش‌هاي اقتصادي، اخذ تسيهلات اعم از فروش اوراق مشارکت، اوراق صکوک، گشايش اعتبار ارزي، LC و فاينانس خارجي است.
مرتضوي با بيان اينکه در سنوات گذشته مسوولان به لحاظ اينکه درآمدهاي شهرداري تکافوي هزينه‌هاي عمراني شهر را نمي‌کرد، اقدام به فروش اوراق مشارکت کرده‌اند، گفت: جمع اوراقي که تا پايان سال 90 در شهرداري مشهد فروخته شده مبلغ 1250 ميليارد تومان است که سررسيد همه اين اوراق طي سال جاري، 92 و 93 صورت مي‌گيرد. بدين معنا که اصل، سود، جرايم و ديرکرد اوراق فروخته شده بايد پرداخت شود.
شهردار مشهد اضافه کرد: تاکنون مبلغ 900 ميليارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده و جزء ديون شهرداري محسوب مي‌شود و نزديک به 3000 ميليارد تومان نيز بايد به عنوان ديون پرداخت شود.
وي بودجه سازمان‌هاي وابسته به شهرداري را بخش ديگري از منابع درآمدي شهرداري دانست و گفت: اين درآمدها مبلغ 3645 ميليارد ريال خواهد بود و مي‌توان گفت در مجموع بودجه نقدي تقديمي به شوراي اسلامي شهر رقمي معادل 6355 ميليارد تومان است و انتظار مي‌رود بخش اعظمي از اين بودجه محقق شده و بتوانيم پروژه‌هاي تعريف شده را به اتمام برسانيم.

شهردار مشهد در خصوص ويژگي‌هاي بودجه 93 گفت: 3 شاخص محروميت، وسعت و جمعيت در بودجه 93 براي مناطق کم برخوردار شهر در نظر گرفته شده و تکليف خود مي‌دانيم تلاش‌هاي خود را در مناطق محروم گسترش بخشيده و کفه ترازو را به سمت مناطق کم‌برخوردار بکشانيم.
مرتضوي در خصوص تجاري موقت و افزايش قيمت عوارض نيز بيان کرد: در شهر مشهد اگر صرفا دو کار اساسي يعني رفت و روب و نظافت و فضاي سبز اجرا شود، حداقل نياز به 850 ميليارد تومان بودجه با احتساب هزينه‌هاي اتوبوسراني است و از آنجايي که وعده‌هاي دولت براي کمک به شهرداري‌ها عمدتا محقق نمي‌شود، شهرداري ناچار است براي ارائه خدمات به شهروندان و زائران از محل دريافت عوارض و تجاري موقت درآمد کسب کند.
وي افزود: در خصوص تجاري موقت شهرداري به شوراي اسلامي شهر پيشنهاداتي ارائه و شورا نيز مصوباتي را گذرانده است که اميد است با مشارکت مردم و شورا بتوانيم حقوق شهروندي را استيفا کنيم.
شهردار مشهد در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت ميدان شهدا و تالار شهر نيز اظهار کرد: ميدان شهدا قصه پر غصه‌اي شده است؛ اين پروژه در 13 سال پيش آغاز شده و همچنان به بهره‌برداري نرسيده است اما يکي از اولويت‌هاي کاري شورا و شهرداري در اين دوره ساماندهي سيما و منظر ميدان شهدا و خيابان‌هاي اطراف آن است.
مرتضوي اضافه کرد: در حال تامين منابع لازم براي تکميل اين پروژه هستيم و انتظار مي‌رود تا پايان سال 93 بخش اعظمي از مشکلات موجود در ميدان شهدا رفع شود. ضمن اينکه يکي از ايستگاه‌هاي خط 2 قطار شهري در ميدان شهدا واقع شده و شهرداري تمام همت خود را به کار مي‌گيرد تا اين وضعيت را هر چه زودتر ساماند دهد.
وي در خصوص وضعيت جمعه بازار خودرو در بزرگراه ميثاق و ترافيک ناشي از آن گفت: برنامه‌ريزي‌هايي در دست انجام است تا مراکز فروش و عرضه خودرو ساماندهي پيدا کرده و در عين حال ساير مشاغل مزاحم نيز به مکان‌هاي مناسب انتقال پيدا کند؛ همچنين از معاونت‌هاي مختلف تقاضا کرديم برنامه‌هاي خود را در اين خصوص ارائه دهند تا بتوانيم به مطالبات مردمي در اين رابطه پاسخگويي کنيم.
شهردار مشهد با بيان اينکه وضعيت حاشيه شهر مشهد متفاوت از ديگر شهرهاي کشور است، اظهار کرد: 7000 هکتار از کل مساحت شهر مشهد در بافت حاشيه‌اي قرار دارد که يک ميليون حاشيه‌نشين را در خود جاي داده است؛ اين امر به دليل کم‌توجهي به محدوده شهر در گذشته دور رخ داده و مقررات شهرسازي و ضوابط خاصي در آن زمان براي شهرکي مانند قلعه ساختمان که امروز به نام شهرک شهيد رجايي شناخته مي‌شود، تعريف نشده است.
وي با بيان اينکه اولويت شهرداري مشهد رسيدگي و ساماندهي مناطق حاشيه شهر است، اظهار کرد: عزم‌مان بر اين است که به اين نقاط حاشيه‌اي رسيدگي کنيم اما اين بدان معنا نيست که يک ساله يا دوساله اين وضعيت ساماندهي شود. چرا که وضعيت ساخت و سازها در حاشيه شهر بسيار نابسامان است و براي رسيدگي به اين وضع بايد تحصيل حريم صورت گيرد؛ اين امر نيز نيازمند منابع است و حصول منابع نيز زمانبر است.

مرتضوي با اشاره به تاخير به وجود آمده در خط دو قطار شهري گفت: يکي از ضرورت‌هاي شهر مشهد، توسعه حمل و نقل ريلي است و خط دو قطار شهري که حدود 5 سال پيش عمليات اجرايي آن آغاز شده بود، قرار شد در بهمن ماه سال جاري به بهره‌برداري برسد که به دليل سهل‌انگاري‌هاي پيمانکار و کارفرما اين پروژه مهم با مشکلات جدي مواجه گرديد.
مرتضوي در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتداي حضور من در شهر مشهد گزارشاتي از نحوه فعاليت اين پروژه به دستم رسيد که بسيار نااميد کننده بود و اعلام مي‌شد پروژه‌اي که قرار بود در بهمن ماه سال جاري به بهره‌برداري برسد، تنها 16 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
شهردار مشهد با اشاره به فعال کردن کارگروه‌ها و برگزاري نشست‌هاي متعددي با پيمانکار و مشاور طرح گفت: در نتيجه لايحه دو فوريتي تقديم شورا شد ولي تبيين اين موضوع که چرا کار با کندي همراه بوده و پروژه‌‌اي که با اختصاص 750 ميليارد تومان از سوي شورا بايد به بهره‌برداري مي‌رسيد و هنوز تمام نشده کار دشواري بود و در نهايت مباني پيمان تغيير يافت.
مرتضوي گفت: قرارداد هم‌اکنون وارد فاز جديدي شده و دو دستگاه از دو بخش شمالي و جنوبي در حال فعاليت است و 7 ايستگاه نيز فعال شده است و به اين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه تا 38 ماه آينده به بهره‌برداري برسد.
وي خاطرنشان کرد: احساس ناراحتي مي‌کردم از اينکه راه مردم را در جايي مانند ميدان سعدي بسته و بر روي پرده‌ها نوشته بودند به دليل عمليات اجرايي خط 2 پوزش مي‌طلبيم، در حالي که هيچ کنده‌کاري صورت نگرفته بود.
مرتضوي تصريح کرد: بانک مرکزي اجازه انتشار 500 ميليارد تومان اوراق مشارکت را براي اجراي اين خط به شهرداري مشهد عرضه کرده و اعضاي شوراي اسلامي شهر و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي نيز اين مهم را دنبال مي‌کنند.
شهردار مشهد اضافه کرد: TBMها 55 درصد تونل قطار شهري را حفاري کرده و ظرف 4 ماه گذشته حدود 1200 متر حفاري شده است و تمام عزممان را جزم کرديم تا با تامين منابع مناسب اين پروژه را به اتمام برسانيم.. اين درحالي است که در جهارسال و نيم گذشته تنها حدود 5600 متر حفاري صورت گرفته بود.
مرتضوي با بيان اينکه به اعتقاد کارشناسان سالانه عدم‌النفع ناشي از به بهره‌برداري نرساندن خط دو قطار شهري 1000 ميليارد تومان است که بر پيکره شهر تحميل مي‌شود، گفت: خوشبختانه اين پروژه با قدرت ادامه دارد و انتظار مي‌رود تا 38 ماه ديگر به بهره‌برداري برسد.
شهردار مشهد در پاسخ به سوالي در خصوص ايجاد درآمدهاي پايدار براي شهرداري اظهار کرد: شهرداري براي ايجاد منابع درآمدي پايدار بايد نگاهي به درون شهر و خارج شهر داشته باشد؛ بدين معنا که در شهر مشهد معاونت اقتصادي شهرداري فعاليت خود را آغاز کرده و امسال 900 ميليارد تومان قرارداد مشارکتي با بخش خصوصي منعقد کرده که اميد است در سال‌هاي آتي به بار بنشيند و بخشي از هزينه‌هاي شهر را تامين کند.
مرتضوي افزود: در خارج از شهر نيز نگاه شهرداري به دولت و مجلس است که با وضع قوانين لازم، برنامه‌اي براي درآمد پايدار شهرداري‌ها به ويژه شهر مشهد تعريف کنند.
شهردار مشهد با بيان اينکه بهار سال 93 معطر به عطر رضوي و فاطمي خواهد بود، گفت: کارکنان شهرداري تمام همت خود را به کار گرفته تا بهاري زيبا و پرنشاط را براي شهروندان و زائران رقم بزنند؛ المان‌ها متنوع‌تر از سال‌هاي گذشته است و طراحي فضاي سبز نيز متفاوت‌تر از هر سال است، در کنار اين مهم فعاليت‌هاي حوزه خدمات شهري نيز 25 درصد افزايش مي‌يابد و امسال نزديک به 9 ميليون نهال و گل در شهر کاشته مي‌شود.
مرتضوي افزود: اوج اقدامات نوروزي در مشهد بعد از اتمام ايام شهادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) خواهد بود که به استقبال از رستاخيز طبيعت خواهيم رفت؛ ضمن اينکه براي تجليل از هنرمندان، نگاهمان را به المان‌هاي فاخر، اثرگذار و روح‌بخش تغيير داده‌ايم و هم‌اکنون بالغ بر 2000 ايده و طرح به حوزه معاونت اجتماعي ارسال شده که با داوري آثار تبديل به المان مي‌‌شود.
وي با اشاره به وضعيت پيمان‌ نيروهاي شهرداري گفت: بخش‌نامه‌اي براي تبديل وضعيت نيروهاي شرکتي در دولت گذشته اعلام شد که بنا به دلايلي لغو شد؛ همگان مي‌دانند تبديل وضعيت نيروهاي هر سازماني، تابع مقررات کشوري و حوزه منابع انساني رياست جمهوري است و در حوزه اختيارات شهرداري نيست اما نيروهاي شهرداري نگران نباشند چرا که تمام تلاشمان اين است که تبديل وضعيت کارکنان صورت گيرد تا ما نيز در شهرداري مشهد از خدمات آن‌ها بهره ببريم.
شهردار مشهد در پاسخ به سوالي پيرامون آزادسازي قلعه وکيل‌آباد بيان کرد: طرح قلعه وکيل‌آباد در وسعت 1000 هکتار بازتعريف شده و از چندي پيش نسبت به اصلاح بافت فرسوده آن اقدام شده است؛ ضمن اينکه براساس طرح‌هاي جامع و تفضيلي و راي کميسيون ماده 5 بايد مقررات ساخت و ساز در اين محدوده اعمال شود.
مرتضوي اضافه کرد: از آنجايي که بافت قلعه وکيل‌آباد مناسب براي ساخت و ساز نيست، به دو شيوه يعني فروش املاک به قيمت عادلانه و کارشناسي يا مشارکت صاحبان املاک در نوسازي طرح و استفاده از قدرالسهم آنان مي‌توان اقدام کرد و از شهروندان ساکن در اين محدوده خواسته مي‌شود به جاي فروش املاک خود، در بازسازي آن و اجراي طرح شرکت کنند.
مرتضوي بحث ترافيک را از ديگر اولويت‌هاي شهر مشهد دانست و گفت: براي اين منظور در تلاشيم خط دو قطارشهري را تکميل کرده و خط 3 را شروع کنيم؛ خطوط BRT و خطوط عمومي را تقويت کرده و ناوگان اتوبوسراني را نوسازي کنيم.
وي بحث پارکينگ را نيز مورد تاکيد قرار داد و خاطرنشان کرد: درصدد هستيم در سال 93 نهضت پارکينگ‌سازي در مشهد را راه‌اندازي کنيم؛ همچنين توجه به مباحث فرهنگي، تحکيم نظام خانواده، ازدواج جوانان و تعريف پروژه‌هاي مناسب عمراني براي اشتغال‌زايي جوانان از ديگر اولويت‌هاي شهرداري مشهد است.
شهردار مشهد اضافه کرد: همچنين با توجه به اينکه فرودگاه بين‌المللي هاشمي‌نژاد آلودگي‌هاي زيست محيطي و صوتي بسياري براي شهروندان ايجاد کرده، شهرداري مشهد آمادگي دارد براي جايگزين کردن آن وارد عمل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن