تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821001574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: ایرانی ها از گزینه نظامی ما ترسیده اند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اوباما: ایرانی ها از گزینه نظامی ما ترسیده اند


اوباما تصریح کرد: اسرائیل و عربستان اطمینان داشته باشند که گزینه نظامی ما علیه ایران جدی است. ایرانی ها ۳۵ هزار سرباز ما در منطقه را می بینند و گزینه نظامی ما را جدی گرفته اند. تحریم ها به قوت خود باقی است و اجازه هجوم تجار به ایران را نمی دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» اظهارات اخیر صهیونیست‌ها را در مورد اینکه کاهش تحریم‌ها علیه ایران طبق توافق اولیه «ژنو» موجب می‌شود تا تجار برای برقراری رابطه تجاری به سمت ایران هجوم ببرند، رد کرد و گفت که هنوز 95 درصد تحریم‌ها برجای خود باقی است و ما این تحریم‌ها را اجرا می کنیم.   اوباما تاکید کرد: در حین مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل جامع درباره موضوعات ایران، تمام تحریم‌ها را اجرا می‌کنیم و اجازه نمی دهیم تجارتی با این کشور صورت گیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار اظهارات تهدیدآمیز اخیر خود، گفت: تمامی گزینه‌ها برای ایران روی میز قرار دارد و این گزینه‌ها شامل گزینه نظامی می‌شود، من می‌دانم که آنها (ایرانی‌ها) این حرف را جدی تلقی می‌کنند.

اوباما گفت: اطمینان داریم که آنها ۳۵ هزار نیروی نظامی آمریکا را در منطقه که بنابر دستور رئیس‌جمهور در تمرینات نظامی مشارکت می‌کنند می‌بینند و حرف‌های مرا جدی می گیرند، مردم آمریکا نیز باید این حرف ها را جدی بگیرند. اسرائیل و عربستان نیز باید این حرف‌ها را جدی بگیرند.

اوباما گفت: حرف من این است که اگر شما به رفتار ایران نگاه کنید، آنها اهل استراتژی هستند و یک دفعه و بی برنامه و بی اختیار عمل نمی کنند. آنها دیدگاهی جهانی دارند، آنها منافع خود را در نظر می گیرند و به هزینه ها و فایده ها پاسخ می دهند. رئیس جمهور امریکا در ادامه افزود: ایران کشوری بزرگ و قدرتمند است بنابراین، حرفم را این طور تمام کنم که مهمترین چیزی که من به نتانیاهو و اعضای کنگره آمریکا درباره این مسئله گفته ام این است که عمیقا از هر لحاظ به نفع ماست که اجازه دهیم این روند ادامه پیدا کند و به نتیجه برسد. اجازه دهیم امتحان کنیم ببینیم آیا ایران می تواند جلوتر برود و به ما تضمین هایی بدهد که برنامه هسته ای این کشور مسالمت آمیز است و آنها ظرفیت گریز هسته ای ندارند.   اوباما به چند مورد از سود امریکا و متحدانش از امضای توافقنامه ژنو اشاره کرد و گفت: حتی اگر نتوانیم ایران را به طور جامع متوقف کنیم، حداقل سودی که توافق ژنو برای ما داشته، این بوده است که توانسته ایم برای مدت شش ماه تمام برنامه های هسته ای آنها را متوقف کنیم و علاوه بر آن، اطلاعات و اشراف ما به تجهیزات، امکانات، پیشرفت های علمی و تحقیقاتی و پتانسیل برنامه هسته ای ایران بسیار وسیعتر و بیشتر شده است و این در حالی است که همه ساختارهای تحریم های ما همچنان به قوت خود باقی مانده و در آینده نیز پابرجا خواهد بود.   رئیس جمهور امریکا اضافه کرد: شاید اقتصاد آنها در این دوره شش ماهه تا یک ساله با مبالغی که به صورت اقساط به آنها پرداخت می شود، اندکی بهتر شود اما من قول می دهم تنها کاری که ما باید در آینده انجام دهیم این است که دوباره تحریم ها را با یک اشاره برگردانیم.


 


دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن