تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818883375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: گزینه نظامی هزینه بردار است/ نگران حاکمیت ملی هستم!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



اوباما: گزینه نظامی هزینه بردار است/ نگران حاکمیت ملی هستم!
کودتای اوکراین با دخالت مستقیم غرب به وقوع پیوست و حتی "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر خارجه آمریکا میان تظاهرات کنندگان کیف، نان توزیع کرد و ... اکنون اوباما می گوید: «هر گونه تخطی از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین به شدت مایه بی ثباتی است.»




      به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، پس از آن که با حمایت غرب، به خصوص آمریکا، علیه رئیس جمهور قانونی اوکراین کودتایی شکل گرفت و وی از کشور گریخت، اوکراین همچنان صحنه نزاع آمریکا و روسیه است. نکته جالب این تحولات سخنرانی دیروز باراک اوباما است که در آن بدون اشاره به دخالت دولت آمریکا در کودتا علیه رئیس جمهور قانونی، از حق مردم اوکراین در تعیین سرنوشت خود سخن گفته است.    

معاون وزیر خارجه آمریکا در حال توزیع نان میان معترضان اوکراین!    
به نوشته سایت بی بی سی فارسی(bbc persian) آقای اوباما جمعه بعد از ساعت پنج بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا در سخنانی که از تلویزیون ها پخش شد گفت: «ما اکنون عمیقا نگران گزارش ها دایر بر تحرکات نظامی توسط فدراسیون روسیه در داخل اوکراین هستیم... هر گونه تخطی از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین به شدت مایه بی ثباتی است که نه به نفع اوکراین است، نه روسیه، نه اروپا. این اقدام به معنی مداخله عمیق در مساله ای است که باید توسط مردم اوکراین تعیین شود.»    
آقای اوباما همچنین به روسیه چنین هشدار داد: «آمریکا همراه با جامعه بین المللی بر این موضع تاکید خواهد کرد که هرگونه دخالت نظامی در اوکراین هزینه خواهد داشت.»    
رئیس جمهور آمریکا در مورد اینکه گام بعدی آمریکا چه خواهد بود فقط گفت که مقام های دولتش همچنان با متحدان اروپایی و همچنین روسیه در تماس مستقیم خواهند بود.    

حضور پر رنگ پرچم اتحادیه اروپا و انگلیس در تظاهرات کیف    
پیشتر اولکساندر تورچینف رئیس جمهور موقت اوکراین روسیه را به استقرار نیروهای نظامی اش در شبه جزیره کریمه و تلاش برای تحریک کیف برای ورود به یک مناقشه نظامی متهم کرد.    
آقای تورچینف در سخنانی تلویزیونی ادعا کرد که مسکو می خواهد دولت موقت اوکراین را تحریک کند تا به این اقدامات تحریک آمیز واکنش نشان دهد و به این ترتیب روسیه بهانه ای برای تسخیر کریمه داشته باشد.    
شبه جزیره کریمه یک جمهوری خودمختار در داخل اوکراین است و نیروهای پلیس آن از کیف دستور می گیرند.

گزارش های تایید نشده حاکیست که هواپیماهای روسی صدها سرباز را به منطقه منتقل کرده اند.    

مردان مسلحی که تصور می شود به روسیه وفادار باشند همچنین دو فرودگاه کریمه را اشغال کرده اند.

دانیل سندفورد خبرنگار بی بی سی در کریمه می گوید که به نظر نمی رسد اوکراین هیچ کنترلی بر اوضاع در کریمه داشته باشد.    

 

آقای تورچینف از پرزیدنت پوتین خواست "تحریکات را متوقف و مذاکره را شروع کند."

او گفت روسیه مثل زمانی رفتار می کند که قصد داشت در سال ۲۰۰۸ بر سر منطقه جدایی طلب آبخازیا و اوستیای جنوبی نیروهایش را به گرجستان گسیل کند. این دو منطقه جمعیت بزرگی از روس تبارها دارد.    
آقای تورچینف گفت: «آنها درحال اجرای سناریویی مثل آنچه در آبخازیا اجرا شد هستند، وقتی که با تحریک یک مناقشه، شروع به الحاق منطقه کردند.»    
بیانیه رئیس جمهور موقت اوکراین ساعاتی پس از آن منتشر می شود که کرملین گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان مکالمه ای تلفنی با رهبران غربی از "اهمیت فوق العاده اجازه ندادن به اوجگیری خشونت ها" سخن گفت.
اما به نظر می رسد که این موضع گیری با آنچه از کریمه گزارش می شود در تناقض باشد.    
پروازهای فرودگاه سیمفروپول مرکز کریمه لغو شده است و خطوط هوایی می گویند پرواز در آسمان شبه جزیر منطقه ممنوع اعلام شده است.    
سرگی کونیتسین مقام بلندپایه اوکراینی به رسانه های محلی گفت که ۱۳ پرواز از روسیه که ظن آن می رود حامل تقریبا دو هزار سرباز باشند در یک پایگاه هوایی نظامی در نزدیکی سیمفروپول فرود آمده اند. این گزارش تایید نشده است.    

حمایت کاترین اشتون از کودتا در اوکراین با حضور در جمع معترضان    
پیشتر در روز جمعه نفربرها و هلیکوپترهای روسیه در داخل و اطراف سیمفروپول و سواستوپول مشاهده شدند. ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپول مستقر است.

مردان مسلحی که هویت آنها شناسایی نشده به طرف پارلمان کریمه، ساختمان تلویزیون و مراکز ارتباطی کریمه حرکت کرده اند.    

اوکراین رسما به خاطر آنچه نقض آسمان اوکراین و عدم رعایت موافقتنامه ای در مورد استقرار نیروهای روسی در کریمه خواند به مسکو اعتراض کرده است.

همزمان روز جمعه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور سابق اوکراین برای اولین بار از زمان برکناری یک هفته قبل از قدرت در انظار عمومی ظاهر شد.    

او در یک کنفرانس خبری در روسیه به خاطر "نداشتن توان کافی برای حفظ ثبات" در اوکراین عذرخواهی کرد و تسخیرکنندگان کاخ ریاست جمهوری را "اوباش جوان نئوفاشیست" خواند.

آقای یانوکوویچ گفت او "نبرد برای آینده اوکراین را ادامه خواهد داد"، اما گفت فقط وقتی برمی گردد که امنیتش تامین شود.

اوکراین رویه قانونی برای درخواست استرداد او را شروع کرده است.    

"ویکتوریا نولاند" معاون جان کری، در جمع معترضان اوکراینی     سایت رادیو فردا(radiofarda) به سخنان باراک اوباما اشاره کرده، نوشته است:    
به گزارش خبرگزاری رويترز، باراک اوباما روز جمعه ۹ اسفندماه در کاخ سفيد گفته است: عميقا نگران گزارش ها در خصوص تحرکات نظامی روسيه در داخل اوکراين هستيم.    

رييس جمهوری امريکا هشدار داده است، هرگونه نقض حاکمیت ملی و تماميت ارضی اوکراين باعث بی ثباتی خواهد شد.

باراک اوباما گفته است: آمريکا همراه با جامعه بين المللی تاکيد خواهد کرد، هرگونه دخالت نظامی در اواکراين هزينه خواهد داشت.    


الکساندر تورچينوف، ریيس جمهور موقت اوکراين، روز جمعه ۹ اسفندماه روسيه را متهم کرده است با استقرار نیرو در شبه جزيره کريمه قصد تحريک کيف را دارد و می خواهد اين کشور را  وارد یک جنگ ناخواسته کند.    
رييس جمهوری موقت اوکراين که در يک برنامه تلويزيونی صحبت می کرد، گفت قصد مسکو اين است که دولت جديد را وادار کند تا به اقدامات تحريک آميز واکنش نشان دهد و از اين طريق شبه جزيره کريمه را تصرف کند.    

 
 
در همین حال، گزارش ها حاکی است که سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه، دخالت نظامی احتمالی روسیه در اوکراین را اشتباه خوانده و گفته است: آمریکا اقدامات روسیه را از نزدیک زیر نظر دارد.    
به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی کاخ سفید افزوده است: احتمال مداخله نظامی روسیه در اوکراین موجب نگرانی عمیق در آمریکا شده  و با اظهارات روسیه مبنی بر رعایت تمامیت ارضی اوکراین تطبیق نمی کند.    
سخنگوی کاخ سفید تصریح کرده است: جان کری، وزیرخارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی با همتای روس خود در روز جمعه این نگرانی ها را به وی اطلاع داده است.    

   
درهمين حال، در واکنش به اظهارات ويکتور يانوکوويچ، رييس جمهوری برکنار شده اوکراين تحولات در اين کشور، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفته است، ويکتور يانوکوويچ مشروعيت خود را از دست داده است.    
جين پساکی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا روز جمعه گفته است:«باور داريم که يانوکوويچ با رها کردن مسئوليت خود،‌مشروعيتش را از دست داده است. او از اوکراين رفته است.»    
ويکتور يانکوويج روز جمعه در يک کنفرانس خبری در روسیه گفته بود که همچنان خود را رييس جمهور مشروع اوکراين می داند و برای آينده کشور مبارزه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، شورای امنيت سازمان ملل متحد جمعه ۹ اسنفدماه به در خواست مقامات اوکراين نشستی در خصوص وضعيت اين کشور برگزار خواهد کرد.     444  

   

 

  برای دیدن اخبار رسانه های انگلیسی و رسانه های عربی کلیک کنید    
 




۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۰۷:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن