تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801490420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری قم رویکرد مشارکت مردم در امور شهری را دنبال می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهرداری قم رویکرد مشارکت مردم در امور شهری را دنبال می کند قم-ایرنا- شهردار قم گفت: این نهاد رویکرد مشارکت مردم در امور شهری را با جدیت دنبال می کند.


به گزارش ایرنا،ˈمحمد دلبریˈیکشنبه شب در جلسه ارائه بودجه 93 به اعضای شورای اسلامی شهر افزود: این رویکرد از طریق اقداماتی چون مشارکت سرمایه ای ، برون سپاری و کاهش تصدی گری شهرداری در سال جدید پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: در بودجه شهرداری نیز این مساله مورد تاکید قرار گرفته و با این رویکرد ، کارشناسان برنامه ریزی های لازم را صورت داده اند.
دلبری گفت: بودجه سال آینده شهرداری با الهام از چشم انداز متعالی شهر قم از سند چشم انداز پنج ساله به عنوان اصلی ترین سند بالا دستی تنظیم شده است.
دلبری با بر شمردن اعم شاخص ها و ویژگی های بودجه سال 93 خاطر نشان کرد: این بودجه نسبت به بودجه سال 92 ، با 50 درصد افزایش روبرو می باشد.
وی با بیان اینکه بودجه جاری و عمرانی امسال شهرداری پنج میلیارد و 630 میلیون ریال بوده ، افزود: در سال 93 این بودجه به هشت میلیارد و 460 میلیارد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: کاهش وابستگی منابع شهرداری به دریافت عوارض از ساختمان ها و اراضی به میزان شش درصد نسبت به کل در آمد در مقایسه با بودجه سال 92 ، حرکت به سمت درآمدهای پایدار شهرداری و اجرای ماده 174 قانون پنجم توسعه از دیگر شاخص های این بودجه به شمار می رود.
دلبری خاطرنشان کرد: طبق این قانون دولت موظف به تامین در آمدهای پایدار و دائمی برای شهرداری ها است ولی ما در این بودجه وابستگی خود به عوارض و فروش تراکم را کاهش دادیم که در جای خود قابل توجه است.
وی همچنین توجه به سرمایه و جذب آن از طریق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای پروژه های عمرانی با تاکید بر رویکرد مشارکت مردم در اداره امورشهر از طریق اقداماتی مانند مشارکت سرمایه ای، برون سپاری و کاهش تصدی گری را نیز از ویژگی های این بودجه برشمرد.
شهردار قم همچنین افزایش بودجه فرهنگی به میزان 224 درصد نسبت به سال 92 را نیز از جمله اعم شاخص های بودجه مذکور عنوان کرد، و افزود: این کار در راستای افزایش نشاط اجتماعی و تاکید بر رویکردهای فرهنگی اجتماعی مبتنی بر ارزش های اسلامی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و همچنین ارتقای مجموعه مدیریت شهری از یک نهاد صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های در نظر گرفته شده سال آینده شهرداری اشاره کرد و گفت: توسعه شهری، هدایت و دفع آب های سطحی، بهبود عبور و مرور شهری، ایجاد تسهیلات و تاسیسات شهری ، بهبود محیط شهری، ایجاد اماکن فرهنگی، ورزشی، توریستی و ایجاد تاسیسات درآمد زا از جمله برنامه های سال آینده است.
ک/3
7403/ 550/
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن