تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815647720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن پست: تسلط موضوع ایران بر جو «آیپک»


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
واشنگتن پست: تسلط موضوع ایران بر جو «آیپک»

واشنگتن پست: تسلط موضوع ایران بر جو «آیپک»
واشنگتن پست نوشت: زمانی که اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه، پذیرای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید است، اختلافی اساسی به نمایش گذاشته خواهد شد: اوباما برای توافق هسته ای با ایران تلاش می کند که پیش از این، رهبر اسرائیل، مفاد آنرا نپذیرفته است.
به گزارش نامه نیوز، امسال بیش از هر زمان دیگری، اوباما به هدف خود در تلاش برای توافق هسته ای با ایران نزدیک شده است. در حالیکه نتانیاهو و هزاران آمریکایی طرفدار اسرائیل برای شرکت در همایش سالانه تدوین سیاست "کمیته روابط عمومی آمریکا اسرائیل" (آیپک) به واشنگتن آمده اند، نشان دادن این که رابطه ای رو به بهبود با ایران به روابط آمریکا و اسرائیل آسیب نخواهد زد، چالشی برای اوباما است.

نشست آیپک موضع متفاوت اسرائیل را در میان دیگر متحدان آمریکا و نفوذ شدید این رژیم در "کپیتول هیل" به نمایش می گذارد ["کپیتول هیل" تپه‌اى واقع در شهر واشنگتن‌ است که‌ کاخ‌ کنگره‌ روى آن‌ قرار دارد].

صدها نماینده با کنگره [آمریکا] درباره مسائلی مانند ایران، صلح خاور میانه و تأثیر جنگ داخلی سوریه بر اسرائیل لابی خواهند کرد. یکی از موضوعات مهم این همایش، تلاش هر دو حزب برای تصویب تحریم های تازه بر ضد ایران است که کاخ سفید آنرا بی نتیجه گذاشت، اما آیپک از آن دفاع می کند.

جک لو، وزیر خزانه داری [آمریکا]، و جان کری، وزیر امور خارجه [این کشور] از سخنرانان این همایش خواهند بود. با اینکه اوباما در سال های گذشته از سخنرانان این نشست بوده است، اما در نشست [این هفته] سخنرانی نخواهد کرد.

دیدار رهبران اسرائیل و آمریکا در دفتر کار رئیس جمهور در کاخ سفید، به یکی از رویدادهای متداول جانبی همایش آیپک تبدیل شده است. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه گفت: «رئیس جمهور در انتظار بحث و تبادل نظر با نخست وزیر اسرائیل درباره پیشرفت مذاکرات با فلسطین، تحولات در ایران و دیگر اولویت های منطقه است.»

اکنون که مذاکرات صلح با فلسطینی ها به مرحله مهمی رسیده است، انتظار می رود اوباما به نتانیاهو برای ادامه گفتگوها، فشار بیاورد.

بر اساس توافق نامه سال گذشته برای شروع گفتگوهای صلح، اسرائیل قرار است آخرین گروه زندانیان فلسطینی را در پایان ماه مارس آزاد کند. آمریکا از نتانیاهو می خواهد بر اساس برنامه عمل کند؛ اما این هفته، مقامات آمریکا و اسرائیل اذعان کردند که شاید نتانیاهو به دنبال امتیازات دیگری باشد.

فلسطینی ها نیز ممکن است برداشتن گام های بیشتر را تا آزادی آخرین گروه از زندانیان فلسطینی ، به عقب بیاندازند.

جان کری هفته گذشته بیان داشت که موفقیت [این گفتگوها] به خواست دو طرف برای پیشرفت آن بستگی دارد.

کری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، گفت: «اگر فکر نمی کردم که این کار ارزشش را دارد، آن را پیگیری نمی کردم. امیدوارم وقت خود را هدر نداده باشیم. بسیار امیدوارم که بتوانیم دو طرف را به انجام اقدامات لازم برای وارد شدن به مهمترین مرحله آن واداریم.»

تابستان گذشته، کری با فشار زیاد، دو طرف را برای طولانی ترین گفتگوهای صلح سال های اخیر به پای میز مذاکره کشاند. کری در ابتدا، پایان آوریل را برای اعلام توافق نهایی تعیین کرد؛ اما این هفته اذعان کرد که جدول زمانی او تغییر کرده است.

او اکنون در تلاش است که دو طرف را به توافق درباره آنچه آنرا چارچوبی برای توافق نهایی می نامد، وادارد. این توافق موقت شرایط لازم را برای مذاکرات بسیار دشوار و فنی تعیین می کند که موضوع آن توافق نهایی صلح برای پایان دادن به چندین دهه درگیری است. هیچ یک از دو طرف تمایلی به پذیرش این توافق ندارند؛ زیرا به منزله توافق نهایی است و رهبران را به دادن امتیازاتی می کشاند که مدت ها است از آن خودداری کرده اند..

کری در این گفتگو اعلام کرد اگر دو طرف موافقت کنند، «وارد مذاکرات پایانی می شویم. فکر نمی کنم وجود یک دوره نه ماهه، یا هر مدت زمان دیگری، برای رسیدن به» پیمان صلح، «کسی را ناراحت کند».

به گزارش تیک، محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین، 17 مارس، به کاخ سفید می رود. به نوشته یک روزنامه فلسطینی آخرین دیدار کری با محمود عباس، چندان خوب پیش نرفته است. "القدس" گزارش داد کری در نشست کمتر از دو هفته پیش در پاریس، امتیازاتی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن پایتخت فلسطین، به جای کل شهر بیت المقدس تنها ، تنها بخشی از شرق این شهر را شامل می شود.

اما انتظار می رود ایران موضوع اصلی بحث های هفته آینده در واشنگتن باشد. نتانیاهو با توافق بین المللی که پاییز گذشته حاصل شد، مخالف است و آن را توافقی بیش از حد سخاوتمندانه با کشوری می داند که از دید او تهدیدی بزرگ است و بر این باور است [این توافق] برای تضمین این که ایران جنگ افزاری هسته ای نمی سازد، ناکافی است.

اسرائیل با این که در گفتگوها حاضر نیست، خواستار موضعی بسیار سرسختانه تر در توافق نهایی است که مذاکره درباره آن ادامه دارد. خطوط کلی توافق نهایی پیشنهادی از هم اکنون مشخص است و پیش بینی می شود بر اساس آن، ایران اجازه داشته باشد دست کم به برنامه غنی سازی اورانیوم خود در سطح متوسط ادامه دهد. اما نتانیاهو گفته است ایران را نباید با توانمندی ساخت هسته ای، به حال خود رها کرد.

نتانیاهو هفته پیش در نشست خبری با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، گفت: « نه غنی سازی، نه سانتریفوژ، نه پلوتونیوم.»








1392/12/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن