تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821013736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتیاد والدین، مشکلات عاطفی و جسمی در کودکان را تشدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پژوهشگر حوزه اعتیاد اعتیاد والدین، مشکلات عاطفی و جسمی در کودکان را تشدید می کند تهران-ایرنا- یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت:مصرف مواد مخدر در والدین مشکلات جسمی، عاطفی و رفتاری کودکان را تشدید و تسریع می کند.


ˈ شهلا کرمی ˈ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مشکلاتی مانند افسردگی ،ضعف عزت نفس ، اضطراب ، انزوا و گوشه گیری در این کودکان بروز می یابد که می تواند پیش بینی کننده قوی برای گرایش آنها به سمت بزهکاری و اعتیاد در آینده باشد.
کرمی با بیان اینکه کودکان محکوم به زندگی با خانواده های معتاد در مقایسه با سایر کودکان غمگین تر و کم حرف تر هستند، ادامه داد: آنها تنهایی را بیشتر ترجیح می دهد .
این پژوهشگر حوره اعتیاد در ادامه یادگیری مهارت های اساسی زندگی را واکسن اعتیاد دانست و گفت : از آنجا که اعتیاد بسیاری از معتادان زیر سن 19 سالگی و با مصرف سیگار و الکل آغاز شده است و در این مقطع سنی بسیاری از الگوهای رفتاری و باورها شکل می گیرد لذا نقش خانواده و فضای حاکم بر آن را باید به عنوان اصلی ترین عامل پیشگیری از اعتیاد جدی گرفت .
کرمی، نداشتن آگاهی و مهارت لازم در برخورد و مواجهه با موقعیت های متفاوت در زندگی را زمینه ساز بسیاری از انحرافات و معضلات دانست و افزود: آموزش و یادگیری مهارت های اساسی یک مولفه مهم در عصر حاضر است که کودکان ونوجوانان را از بسیاری لغزشها و ناهنجاریها واکسینه می کند.
وی تصریح کرد: برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در نسل جوان باید خانواده ها با ارتباط نزدیک و موثر با فرزندانشان و مدارس با آموزش مهارت های فردی و اجتماعی نقش خود را بطور موثر در این زمینه ایفا کنند.
اجتمام (4)**9022
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن