تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجازه ورود از مرز پاکستان به ايران را نخواهيم داد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اجازه ورود از مرز پاکستان به ايران را نخواهيم داد
وي با تأکيد بر نظارت جدي جمهوري اسلامي ايران بر همه مرزها و جاده ها، همکاري جدي تر اسلام آباد با تهران را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اشرار خواستار شد.
کد خبر: ۳۸۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷ - 03 March 2014




وزير کشور گفت: ايران خود را مقيد مي داند که از مرزهايش به شدت دفاع و محافظت کند.

به گزارش آريا، عبدالرضا رحماني فضلي در ديدار محمدخان جمالي رئيس مجلس ايالت بلوچستان پاکستان با اشاره به حضور و تردد اشرار در مرزهاي مشترک دو کشور تصريح کرد: به هيچ وجه اجازه ورود هيچ نيرويي را از مرز بلوچستان پاکستان به ايران نخواهيم داد.

وي با تأکيد بر نظارت جدي جمهوري اسلامي ايران بر همه مرزها و جاده ها، همکاري جدي تر اسلام آباد با تهران را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اشرار خواستار شد.

وزير کشور با اشاره به مشترکات فرهنگي، تاريخي و مراودات ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي پاکستان اظهار اميدواري کرد که اينها پشتوانه‌اي محکم و قوي براي استمرار و استحکام ارتباطات ميان دو ملت باشند.

وي اضافه کرد: انتظار ما از دولت پاکستان اين است که مانع تردد غيرمجاز از مرزهاي مشترک دو کشور شوند و اگر دولت پاکستان از ما کمک بخواهد حاضريم با همکاري يکديگر مانع ترددهاي غير قانوني و اشرار در مناطق مرزي شويم.

وزير کشور با بيان اينکه ايران در صدد است در چند ماه آينده همه مرزها، جاده ها و برجک هاي مرزي را کنترل جدي کند و مانع عبور و مرور غيرمجاز شود ابراز اميدواري کرد که اسلام آباد نيز در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با اشرار همکاري هاي جدي با تهران انجام دهد.

رحماني فضلي با بيان اينکه در ايران هيچ اختلافي بين شيعه و سني وجود ندارد و همه با يکديگر برابر و برادر هستند، گفت: با وجود حضور اهل تشيع و تسنن در همه کشورهاي اسلامي، بايد تلاش کنيم که رابطه بين اين دو توأم با برادري و صلح و همزيستي مسالمت آميز ادامه يابد و اميدواريم که با کمک يکديگر فضاي وحدت، دوستي و مودت بين دو کشور گسترش يابد.

وي با اشاره به لزوم ايجاد زمينه هاي همکاري مشترک بين دو کشور و امضاي موافقت نامه امنيتي بين تهران و اسلام آباد افزود: بايد کميسيون مشترک تجاري مرزي بين دو کشور را فعال‌تر کنيم و در اين زمينه تلاش خواهيم کرد که طي دو ماه آينده جلسه مشترکي با طرف پاکستاني برگزار کنيم.

رحماني فضلي اظهار اميدواري کرد که سفر هيئت پاکستاني به ايران مبين پيام وحدت، مودت، دوستي، صلح و همکاري هاي متقابل ميان دو کشور دوست و همسايه باشد.

وزير کشور افزود: دو کشور ايران و پاکستان به عنوان کشورهاي اسلامي در منطقه بايد با شناخت دقيق تر از اهداف و برنامه هاي دشمنان، با ايجاد وحدت، انسجام و همکاري هاي متقابل مانع دخالت بيگانگان و اختلاف افکني آنان در منطقه شوند.

رحماني فضلي با بيان اينکه ظرفيت هاي موجود در پاکستان در صورت تلفيق و همکاري در عمران و ‌آبادي منطقه بسيار موفق عمل خواهد کرد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد که تجربيات ، امکانات و منابع خود را در راستاي اجراي طرح ها در منطقه به صورت مشترک در اختيار کشور دوست و همسايه پاکستان قرار دهد.

وزير کشور با اشاره به تعامل خوب بين احزاب و گروه هاي مختلف در مجلس شوراي اسلامي براي تصميم گيري درخصوص مسائل کشور گفت: مجلس مردمي با اقتدار بالا و مستحکم خود مي تواند نقشي اساسي و مهم در تصميم گيري هاي کشور ايفا کند.

وي ادامه داد: پيشنهاد و انتظار ما از جمهوري پاکستان اين است که ضمن تقويت ارتباطات با مجلس جمهوري اسلامي ايران از تجربيات آنان براي بهبود شرايط کشورشان به منظور همکاري متقابل با ايران بهره ببرند.

همچنين در اين ديدار محمد خان جمالي رئيس مجلس ايالت بلوچستان پاکستان با تأکيد بر تعامل مستمر مبني بر مبادله اطلاعات، برنامه ريزي و اشتراک مساعي بين دو کشور براي مبارزه با مواد مخدر در منطقه اظهار اميدواري کرد که با انتقال پيام وزير کشور جمهوري اسلامي ايران به مجلس پاکستان اين اقدامات شکل گسترده تري به خود بگيرد و کشور پاکستان نيز همچون کشور ايران هرگز اجازه خدشه دار شدن مرزهاي مشترک ميان دو کشور را نخواهد داد.

وي گفت: با توجه به هم مرزي دو کشور جمهوري پاکستان و جمهوري اسلامي ايران و قرابت هاي تاريخي، فرهنگي، عقيدتي و مذهبي پيوندهاي مستحکمي بين دو کشور وجود دارد.

محمد خان جمالي با بيان اينکه خوشبختانه در پاکستان مجلس داراي اقتدار بيشتري شده است، با اشاره به وجود احزاب مختلف و دگرگوني هاي منطقه اي در کشور پاکستان گفت: مجالس دو کشور مي توانند با ايجاد همکاري هاي مشترک اقدامات خوبي انجام دهند.

رئيس مجلس ايالت بلوچستان پاکستان در ادامه اين نشست برگزاري نشست هايي را براي همکاري بيشتر بين دو کشور ايران و پاکستان خواستار شد و برگزاري و ايجاد کميسيوني دائم به منظور جمع آوري و رصد اخبار براي تصميم گيري و اجراي اقدامات هدفمند در خاک دو کشور را حايز اهميت برشمرد.

وي همچنين با تأکيد بر تفاهم و همکاري بيشتر بين دو کشور ايران و پاکستان گفت: با اجراي يک راه حل دائم و ايجاد سازوکاري فعال مي توان به راه حل هاي مناسب دست يافت.

محمد خان جمالي گفت: بايد براي ريشه کن کردن قاچاق مواد مخدر همه نهادهاي دولتي با ورود به اين کار خود را درگير موضوع کنند.

رئيس مجلس ايالت بلوچستان پاکستان يکي از راه هاي بهبود شرايط در منطقه را تقويت و توسعه تجارت و بازرگاني در مرزها دانست و افزود: اقداماتي چند در اين زمينه صورت گرفته است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن