تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819446781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فدایی: خط رهبری و ولایت ملاک عقلانیت و اعتدال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فدایی: خط رهبری و ولایت ملاک عقلانیت و اعتدال است تهران – ایرنا – دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که رهبری و ولایت را خط اعتدال و عقلانیت می داند، گفت: هرکسی با این خط تنظیم باشد و به میزان نزدیکی آن، در خط اعتدال است و هرکسی که فاصله و زاویه بگیرد در خط افراط و تفریط است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین فدایی عصر یکشنبه در جلسه هفتگی انصار حزب الله با بیان این که مهمترین ارکان فکری و اعتقادی ما مبتنی بر عقلانیت است، گفت: معرفت دینی ما از معاد، امامت و بر اساس باورهای تشیع ، همه بر اساس عقلانیت شکل گرفته است.
وی ادامه داد: بحث اعتدال، تفریط یا افراط همه در زیرمجموعه عقلانیت مطرح می شود و چه کلامی و چه فلسفی، پشتوانه عمیقی در تشیع دارد و بحث جدیدی نیست.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: در مواجهه با دشمن از موضع تهور، بی باکی، برخورد بدون هدف و برنامه و نداشتن منطق مسیری افراطی، ترس، وادادگی، واگذاری صحنه، زبونی و خاری بحث تفریط و شجاعت، آمادگی، درک صحیح شرایط و برنامه داشتن، بحث عقلانیت است.
فدایی با بیان این که تهمت افراط و تفریط به مجاهدان راه حق و فضیلت پیشینه تاریخی دارد گفت: دشمنان، ظالمان، تمامیت خواهان و کسانی که به مظلومین همواره ظلم می کنند همیشه به کسانی که در جبهه حق بودند و هستند تهمت افراط و تفریط می زنند.
وی در ادامه با طرح این سوال که در آن زمان به حضرت امام (ره) تهمت افراط و تفریط می زدند و عده ای می گفتند که امام (ره) افراطی گری می کند؟ یادآورش شد: حضرت امام (ره) در مسیر مبارزات خود مبارزه مسلحانه را که در دنیا وجود داشت قبول نداشت. منافقین، مارکسیست ها و چریک های فدایی که مبارزات مسلحانه می کردند را ایشان قبول نداشت و مسیر آنها را افراطی می دانست.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مفاهیمی که هم اکنون استکبار و نظام سلطه در دنیا تولید می کنند اشاره کرد و گفت: اساس و پایه جنگ نرم در عرصه جدید برای تغییر نظامها جدای از عملیات اطلاعاتی، روانی، فشار اقتصادی و سیاسی ایجاد مفاهیمی در حوزه اجتماعی است که بتوانند انتقادات و اشکالات کوچک در جامعه را طوری جلوه دهند که به یک ائتلاف حداکثری تبدیل شود که برای آن تولید مفهوم می کنند.
وی ادامه داد: نظام سلطه در دنیا برای اینکه بتواند نظام کشورهای هدف را تغییر دهد مفاهیم مقدس را تولید می کند و کاری می کند که در درون این کشورها کسانی این مفهوم و ادبیات را خواسته و بعضی ها ناخواسته دنبال کنند و همچنین اگر نتوانستند خود در داخل نفوذ کنند کاری کنند که عده ای در داخل کشور همان را بگویند که آنها می خواهند که نمونه های آن مثل بحث حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و افراطی گری است.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: ممکن است در یک مقطعی اتفاقی و نقطه ای باشد ولی وقتی که خطی و مستمر شد یعنی اینکه با برنامه است بنابراین وقتی که می بینیم یک عده ای که اصلا سردمداران افراط ، فتنه و آشوب بودند در کشور و مقابل قانون ایستادند و ظلم کردند به ملت ایران اینها مخالف با افراطی گری می شوند که خیلی جالب است.

** برخی دولت ها را بت می کنند
وی با بیان این که رهبر انقلاب در جهت پیشبرد اهداف انقلاب همیشه از دولت ها حمایت می کنند گفت: عده ای این دولت ها را بت می کردند و آنها را بی عیب و نقص و کامل می دانستند که ما می گوییم این خط افراط است و عده ای هم به دنبال آن بودند که این دولتها ساقط شوند که می گوییم این تفریط است.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: در دولت اول احمدی نژاد و در دوره مجلس هفتم همان روز اولی که احمدی نژاد کابینه خود را به مجلس معرفی کرد، چند نفری گفتند چون احمدی نژاد آنها معرفی کرده است باید همین الان استیضاح شوند.
فدایی این رویکرد را از مصادیق افراط دانست و گفت: البته همان موقع هم عده ای دولت احمدی نژاد را بت کردند که اشکالی هم ندارد ولی ما می گوییم غلط است. البته این رفتارها در زمان دولت های آقایان هاشمی، خاتمی و همین الان هم وجود دارد.

** موضوع هسته ای همه مشکلات کشور نیست
فدایی در ادامه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: رهبری در مذاکرات هسته ای می فرمایند ما به دشمن اعتماد نداریم، ما خطوط قرمز را هم برای تیم مذاکره کننده تعیین کردیم. به تیم هسته ای و دولت هم اعتماد داریم ولی خطوط را هم رعایت کنند حالا شما بروید در میدان.
وی افزود: بحث این است که ما می گوییم کسی یا کسانی بخواهند بگویند همه امورات کشور تابع مباحث مذاکرات هسته ای است این حرف غلط و بی ربط است و قبول نداریم. البته نمی خواهیم بگوییم بی ربط است ولی اینگونه نیست که همه مسایل و مشکلات در مذاکرات هسته ای است یعنی اگر مذاکرات حل شد همه امورات حل می شود که این حرف درستی نیست.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: عده ای هم می گویند در این مذاکرات همه چیز را از دست دادیم و بدتر از ترکمنچای بود که می گوییم این حرف هم درست نیست.
فدایی به سیاست برد - برد اشاره کرد و گفت: ما سیاست برد - برد یعنی این که هم شیطان برنده شود، هم ایمان و حق ، نمی دانیم پایه دینی و منطق آن کجاست؟ می توانید شما بنشینید با شیطان و بگویید آقای شیطان بیا با هم معامله کنیم؟ هم تو برنده شوی هم من؟ آیا چنین چیزی می شود؟ یا ولایت الله یا ولایت طاغوت و شیطان.
وی یادآور شد: خط امام(ره) روشن است. خط اسلام ناب روشن است. خط رهبر معظم انقلاب اسلامی جانشین امام زمان روشن است.
فدایی در پایان سخنانش گفت: وقتی می بینیم در رسانه های صهیونیستی بحث افراطی گری مطرح می شود و در بعضی از نیروها و شخصیت های سیاسی موثر سابقه دار ما هم در کشور می آیند همان حرف را تکرار می کنند خوب این خیلی جای تاسف دارد.
این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: ما به این عزیزان و آقایان می گوییم مواظب باشید در زمین چه کسی بازی می کنید؟ شما دارید همنوا و همسو با دشمن می شوید، بنابراین مهارت، تیزهوشی و بصیرت حزب الله در این مقطع زمانی از هر زمان دیگر باید بیشتر باشد و متوجه باشید که اگر زمین بازی تعریف کردند بدانیم چگونه در آن بازی کنیم.
فدایی در ادامه ، به پرسش های شرکت کنندگان در این جلسه پاسخ گفت که متعاقبا ارسال می شود.
سیام**1058 *1449
انتهای پیام /*




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن