تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802425312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل بورس کالا از تامین مالی 185 هزار میلیارد ریالی این بازار در سال 92 خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل بورس کالا از تامین مالی 185 هزار میلیارد ریالی این بازار در سال 92 خبر داد تهران - ایرنا - مدیرعامل بورس کالای ایران عصر یکشنبه در سمینار قراردادهای سلف موازی استاندارد میلگرد از تامین مالی 185 هزار میلیارد ریالی این بازار در سال 92 خبر داد و گفت: این بازار در سال گذشته معادل 50 درصد کل سیستم بانکی را برای شرکت های تولیدی تامین مالی انجام داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین پناهیان در این نشست جایگاه ویژه بورس کالا را در تامین مالی شرکت های تولیدی تشریح کرد و افزود: براساس آمارهایی که از نظام بانکی کشور منتشر شده، سال گذشته نظام بانکی 250 هزار میلیارد ریال برای شرکت های تولیدی، تامین مالی کوتاه مدت فراهم کرد در حالی که در کنار سیستم پیچیده بانکی، بورس کالا بی سر و صدا معادل 165 هزار میلیارد ریال تامین مالی(معادل 51 درصد مبلغ نظام بانکی) برای شرکت ها ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: به ظاهر ساختار بورس کالا، یک شرکت سهامی عام است که باید در خصوص عملکرد خود به سهامدارانش پاسخگو باشد اما باید به نقش و عملکرد این بورس، در اقتصاد ملی توجه کرد.
مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: طبق مطالعاتی که در کشورهای مختلف انجام شده، بورس های کالایی براساس مختصات آن کشورها طراحی می شوند به طوری که نمونه ای مانند بورس کالای ایران که براساس معاملات فیزیکی و ابزارهای مالی فعالیت می کند، در دنیا بسیار محدود است.
پناهیان درباره عملکرد بورس های کالایی کشورهای دیگر نیز گفت: بورس کالای اکثر کشورها برمبنای توسعه و طراحی ابزارهای مالی جدید است.
این مقام مسئول تصریح کرد: توسعه ابزارهای مالی، اصلی ترین دغدغه های هیات مدیره و ذینفعان این شرکت ها است تا بورس کالای ایران بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی با بیان اینکه تامین مالی در بورس کالا به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: با وجودی که حجم معاملات سلف از ابتدای سال تاکنون 185 هزار میلیارد ریال بوده این عدد در کل سال گذشته 165 هزار میلیارد ریال بوده است.
پناهیان اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که چقدر این تامین مالی، امکان بسط و گسترش دارد، هم اکنون مشکلاتی در تامین مالی بخش های مختلف اقتصادی (مانند حبس نقدینگی برای مدت دو یا سه ماه) وجود دارد اما مهم ترین ویژگی تامین مالی از طریق بورس کالا، مکانیزم کشف قیمت است.
وی افزود: هرچقدر تعدد و تنوع عرضه ها با فاصله انجام شود، امکان گسترش تامین مالی برای شرکت های تولیدی از طریق بورس کالا بیشتر فراهم خواهد شد.
پناهیان درباره تجربه بورس کالا در قراردادهای آتی نیز اظهار داشت: این بورس دوران پرفراز و نشیبی را در زمان طراحی این قراردادها پشت سر گذاشت اما امروز این قراردادها، به یک رفتار کاملا منطقی و حرفه ای برای سرمایه گذاران تبدیل شده به طوری که نوع تصمیمات در این قراردادها مبتنی بر هیجانات کاذب نیست.
این مقام مسئول با بیان اینکه نوع کارکرد قراردادهای آتی در ابتدا منجر به رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران شده بود، گفت: دو سال قبل با اوج گرفتن قیمت سکه و طلا، شرایط برای بورس کالا به حدی سخت شده بود که این قراردادها تا مرز توقف، پیش رفت اما این بورس به منظور صیانت از سرمایه گذاران و ذینفعان خود بااعمال برخی تغییرات، توانست از حقوق ذینفعانش حمایت کند.
مدیرعامل بورس کالا به زمان بازگشایی قراردادهای آتی سکه اشاره کرد و افزود: زمان معاملات قراردادهای آتی در گذشته، 10 صبح قبل از بازگشایی بازار بود که همین امر شائبه، خط دهی بورس کالا به بازار آزاد را ایجاد کرده بود که زمان انجام معاملات آن به بعد از بازار آزاد و ساعت 12موکول شد.
وی ارزش معاملات قراردادهای آتی سکه را از ابتدای امسال 17 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: از تجربیات راه اندازی معاملات قراردادهای آتی در سلف موازی استاندارد بهره خواهیم برد.
اقتصام(3)9141**1558
انتهای پیام /*




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن