تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826816490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدعلی بهمنی: ارتقای شعر نیاز به کارشناس دارد نه ممیز/ میدیا فرج‌نژاد: بادآباد نمونه‌ای برای آشتی مخاطب امروز با آواز است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نشست آلبوم "بادآباد"؛
"محمدعلی بهمنی": ارتقای شعر نیاز به کارشناس دارد نه ممیز/ "میدیا فرج‌نژاد": "بادآباد " نمونه‌ای برای آشتی مخاطب امروز با آواز است
"میدیا فرج‌نژاد" در نشست آلبوم "بادآباد" گفت: این آلبوم موسیقی نمونه‌ای برای آشتی مخاطب امروز با آواز است.
 به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری آلبوم "بادآباد" که دقایقی پیش با حضور جمعی از اهالی هنر، ادب و عوامل آلبوم در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد؛ "میدیا فرج‌نژاد" آهنگساز آلبوم بادآباد در این نشست گفت: بخش آواز موجب تمایز خوانندگان با یکدیگر می‌شود که متاسفانه در 15 سال اخیر خوانندگان در آواز خوانی دچار مشکل شدند و به حدی موسیقی ریتمی و تصنیف گونه به مخاطبان موسیقی ارائه شده که ما دیگر اثری از آواز نمی‌بینیم در حالی که این یک توانمندی به شمار می‌رود.  
 
وی اظهار داشت: از ابتدای مسیر ذهنیتم برای ساخت موسیقی بادآباد، آشتی دادن مخاطب با آواز بود.
 
آهنگساز آلبوم "بادآباد" افزود: زمانی مردم ما علاقه زیادی به شنیدن موسیقی اصیل داشتند در حالی که اکنون علاقه خود را به شنیدن این موسیقی از دست دادند و من در این آلبوم تلاش کردم که در کنار شنیدن تصنیف بتوانیم آباد را بگنجانیم و نکته جالب این است که تمام آوازهای خوانده شده آهنگ‌سازی شده است.  
 
فرج‌نژاد تصریح کرد: معتقدم که آواز امروز تغییراتی پیدا کرده و ما شاهد برخی شیوه‌های دراماتیک درآواز امروز هستیم.  
 
وی با اشاره به همکاری با خوانندگان مختلف در آلبوم‌های مختلفی که آهنگسازی آنها را برعهده داشته گفت: من در آلبوم بادآْباد به دنبال شناخت توانمندی‌های اشکان کمانگری بودم و معتقدم هر صدای متفاوتی یک شوقی را در من برمی‌انگیزد و ممکن هر خواننده‌ای هنگام ورود به هر پروژه به توانمندی‌های خود واقف نباشد اما من به عنوان یک آهنگساز این موضوع را وظیفه خود می‌دانم که اگر خواننده‌ای توانمندی حضور در موسیقی ایرانی را دارد من از این توانمندی بهره ببرم.  
 
وی اظهار داشت: هر اتفاق موسیقایی احتیاج به یک بستر مناسب دارد تا خواننده یا نوازنده بتواند آن مسیر را راحت‌تر طی کند و تلاش ما این بود که این اتفاق در فضایی رخ دهد که با مخاطب قرابت بیشتری برقرار کند و به آواز صدمه‌ای وارد نکند.  
 





"محمدعلی بهمنی" ناظر حاضر در آلبوم باد آباد در این نشست گفت: این آلبوم با توجه به عوامل حاضر در آن برای من یک شوقی را به همراه داشت زیرا معتقدم زیستن عده‌ای از افراد با یکدیگر برای خلق یک اثر اتفاقی خوب است که یکی از دغدغه‌های من در تلفیق شعر و موسیقی همیشه این بوده که چرا شاعر در روند طی شدن کار خود در یک آلبوم نظارت ندارد و به همین دلیل اگر باز هم پیشنهاد دیگری به من بشود به طور یقین آن را می‌پذیرم.
 
بهمنی افزود: متاسفانه در شرایطی که ما قرار داریم کارشناس به ممیز تعبیر شده  و طبق تعبیر مفهومی ما ممیز به کسی گفته می‌شود که فکر شخصی دیگر را قیچی کند اما ما حتی یکبار هم عنوان کارشناس را به کار نمی‌بریم و مدام از لفظ ممیز استفاده می‌کنیم.  
 
وی تصریح کرد: از نظر حقوقی کسی حق دخالت در اثر شخصی دیگر را ندارد و بدین ترتیب ضعف کارها گرفته نمی شود و تنها خطوط قرمز آن مد نظر قرار می‌گیرد.  
 
وی افزود: از بازشدن فضا خوشحال هستیم و شاید با توجه به فضای جدید مشکلات موجود درباره اخذ مجوز اشعار برطرف شود و ما دیگر لزومی برای صحبت کردن درباره این مسائل را نداشته باشیم.  
 
"اشکان کمانگری" خواننده آلبوم "بادآباد" در این نشست گفت: در موسیقی ما قبل‌تر بزرگانی مانند استاد "مشکاتیان" و استاد "لطفی" آثاری را ارائه داده‌اند که حاصل همنشینی خواننده و آهنگساز بوده و گاهی این آوازها مدت‌ها دارای یک طرح اولیه بوده و حتی درجلسات مختلف خوانده می‌شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.  
 
وی افزود: برای من حضور در آلبوم بادآباد به جهت درک محضر استاد "بهمنی" اتفاق بزرگی بود و معتقدم یک طرح آوازی به لحاظ ساختار بندی نیاز به یک طرح تمرینی نیز دارد که باید با حضور آهنگساز و ناظر ادبی انجام شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: برای نزدیک شدن به کاری که به میزانی دارای پختگی باشد نیاز به در هم فکنی و هم‌فکری بین خواننده و آهنگساز احساس می‌شود.  
 
 
انتهای پیام/ اس








تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن