تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803096430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سید مهدی طباطبایی: تندروها به واسطه اعتدال از حرکت باز ماندند/ کنار شعار مرگ بر آمریکا باید برای اقتصاد کشور هم کار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سید مهدی طباطبایی: تندروها به واسطه اعتدال از حرکت باز ماندند/ کنار شعار مرگ بر آمریکا باید برای اقتصاد کشور هم کار کرد

سید مهدی طباطبایی: تندروها به واسطه اعتدال از حرکت باز ماندند/ کنار شعار مرگ بر آمریکا باید برای اقتصاد کشور هم کار کرد
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی معتقد است تندروی «آرامش روانی» را از اجتماع می گیرد.
به گزارش نامه نیوز، دلیل رفتارهای تندروها را منافع زودرس می دادند و ملاک و معیار تشخیص تندروی را نتایج آن در جامعه می خواند. گفت وگوی کوتاه خبر با این عضو جامعه روحانیت در ادامه می آید:
واژه تندروی دوباره در فضای سیاسی بسیار شنیده می شود. معیار و ملاک شما برای شناخت تندروی چیست؟ به صورت کلی هر کس نقدی به کارش  وجود دارد، اما نباید این انتقاد کردن حالت انتقام به خود بگیرد. وقتی به این حالت رسید، این رفتار تندروی است. به طور مثال، اوائل انقلاب نسبت به اعدام برخی افراد، تندروی شد در حالی که می شد اطلاعات خوبی از آن افراد گرفت. نمونه دیگر حرکت های ناهنجاری بود که برخی در سالهای دهه 60 انجام داده و به جان مردم افتادند که این اقدام تندروها با مذمت امام خمینی همراه شد. یا برخی حوادثی که بر سر زمین های کشاورزی از سوی تندروها انجام شد. در آن سالها خیلی به کشور  ضرر زد.در حالی که تشخیص نمی دادند کارخانه سفارت نیست. بنابراین تندروها به دنبال منفعت زودرس هستند، غافل از اینکه اقدامشان چه نتایجی دارد. من فکر می کنم هر کس که فکر می کند که تنها زندگی می کند و منافع را تنها می بیند، تندرو است.لذا من در عمر سیاسی ام نه اصولگرا بودم و  نه اصلاح طلب.بلکه به دنبال این بودم ببینم که کدام یک از این اقشار به منافع عمومی کمک کرده اند. یعنی معتقد هستید که تندروها به منافع عمومی کشور آسیب می زنند و فرقی نمی کند که این افراد در کدام جناح باشند؟ حتما این گونه است.کلا منافع به واسطه تندروری از دست می رود. تاثیر اقدام آنها این است که اجازه نمی دهند جامعه مراحل کامل زیست انسانی و اخلاقی را پشت سر بگذارد. آنها آرامش روانی را از جامعه می گیرند. از نگاه شما تندروی چه خسارت هایی را در سه دهه گذشته کشور به دنبال داشته است؟ اصولا تندروی در مسائل اجتماع، تبعات شومی برای کشور داشته است. غالب افرادی که تندروی دارند، آلت دست تحریک کنندگانی هستند که آن محرکین غالبا خواسته های زودرسی در مسائل مالی یا پست و مقام دارند. اصولا اشخاصی که فکر دارند همیشه به واسطه فکر کردن آرام می شوند، اما کسی که فکر نمی کند، تندرو است.تندروها غالبا افرادی ناپخته هستند و غالبا خودشان انگیزه ای ندارند و تحت تاثیر دیگران قرار دارند. فکر می کنید رفتارهای افراطی در ماههای آینده بیشتر شود یا کمتر؟ بالاخره در آینده ممکن است برخی اشکال ها در اجرا پیش بیاید. اما باید بدانیم که همیشه انسانهای راحت طلب در مقابل انسانهای برنامه ریز و سودرسان حالت تقابل دارند.در شرایط حاضر تندروها به واسطه اعتدال از حرکت باز ماندند و در نتیجه برخی انتقادها در واقع انتقام است. اما هر دو جناح، گروه مقابل را به تندروی محکوم می کند. ملاک تشخیص چیست؟ بله، این هم است که هر دو جناح از تندروی می گویند و  هر کس این اتهام را به طرف مقابل نسبت می دهد. مثلا نسبت به آمریکا شعار می دهیم،ولی اگر مبارزه اقتصادی بکنیم و داخل را اصلاح کنیم و  اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اجرایی شد را بتوانیم عملیاتی کنیم،موفق شده ایم. ولی تندروها می گویند فقط مرگ بر آمریکا بگو! معتقدم به جای داد زدن باید با استکبار مبارزه عملی کرد. تا زمانی که برخی ساختارهای اقتصادی را اصلاح نکنیم، شعار دادن مشکلی را حل نمی کند.در کنار شعار مرگ بر آمریکا باید برای اقتصاد کشور هم کار کرد.وقتی در اقتصاد کشور پیشرفت کردیم، خود به خود آمریکا کنار می رود . ولی تندرو چون از دلیل و منطق بیزار هستند، این حرفها را قبول نمی کنند. به طور کلی از اول انقلاب هر جا به شعار پرداختیم از شعور باز ماندیم. این نکته را هم بگویم که کسانی که انقلابیون اصیل را از رهبری و انقلاب جدا شده می بیند، اینها دچار خود شیفتگی شده اند و تندروی می کنند.



1392/12/11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن