تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802359096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نیکوکاری، هدف اصلی جشنواره حسنات است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حجت الاسلام قطبی:
احیای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نیکوکاری، هدف اصلی جشنواره حسنات است
اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات جریان ساز زمینه های نیک فرهنگی در جامعه است و مهم ترین هدف آن احیای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نیکوکاری و پیشگیری از افول خورشید احسان در جامعه است.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قطبی شنبه شب در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات که در تالار استاد فرشچیان برگزار شد، اظهار داشت:  روند پیشرفت این جشنواره در طول سه سال گذشته بسیار خوب بوده است به گونه ای که در دوره اول این جشنواره مفهوم حسنه حتی برای فیلم سازان شرکت کننده در این جشنواره مشخص نبود اما اکنون مفهوم حسنه در فیلم هایی با کیفیت و به شیوه ای صحیح ارائه می شود.

وی افزود: جشنواره حسنات پیوند دهنده زیبایی های سنت های  جامعه ایرانی،اسلامی و افتخاری برای تمام ایرانیان است و باید با حمایت موثر مسئولان به این روند رو به رشد ادامه دهد.

 جشنواره حسنات جریان ساز زمینه های فرهنگی در جامعه است

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه جشنواره حسنات می تواند جریان ساز زمینه های فرهنگی اجتماعی در جامعه باشد، بیان داشت: فرهنگ حسنه در سال های اخیر رو به افول نهاده بود اما برگزاری به موقع این جشنواره کمک موثری در راستای ترویج صحیح فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه بوده است.

 وی ادامه داد:  به طور کلی فرهنگ نیکی به دیگران مانند خیر اندیشی، ایثار، نوع دوستی، فداکاری و کمک به هم نوع در گذشته رواج بیشتری داشته است اما اقتضائات دنیای امروز این مسایل را کمرنگ ساخته است اما برگزاری جشنواره هایی همچون حسنات می تواند موجب جریان بخشی به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حسنه است.

قطبی با بیان اینکه ذات ایرانیان به نوع دوستی تمایل دارد، گفت: روح اسلامی ایرانی مردم ایران موجب تمایل فطری آنها به ایثار گر و فداکاری است و جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات می تواند این تمایل فطری را جهت دهی کرده و  از کمرنگ شدن فرهنگ خیر خواهی و حسنه پیشگیری کند.

 قوکاسیان: جشنواره حسنات روح نیکوکاری را در سینمای ایران نهادینه کند

 در ادامه این مراسم زاون قوکاسیان، دبیرهنری چهارمین جشنواره  ملی فیلم کوتاه حسنات اظهار داشت: جشنواره حسنات با نیت ایجاد تفکر حسنه در عرصه فیلم سازی کار خود را آغاز کرد و امیدوارم این تفکر  را در سینمای ایران نهادینه کند.

وی با اشاره به پیشینه آغاز این جشنواره افزود: برای نخستین بار چهار سال پیش تعدادی از جوانان فعال و علاقه مند به سینما و فرهنگ نیکوکاری با کمک بخش خصوصی این جشنواره را بنیان نهادند و امیدواریم این نهال ارزشمند به خوبی پاسداری کنیم تا شاهد ثمرات آن در در سال های آتی باشیم. کانون های فرهنگی محفل رشد جوانان قرار گیرند/برپایی 100 کنسرت خیریه در کشور رییس دفتر موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اعلام برگزاری 100 کنسرت در کشور به شکل  خیریه در سال گذشته گفت: کانون های فرهنگی  باید محفلی برای رشد جوانان فرار گیرند تا آنها ضمن یافتن راه و استعداد آینده خود از تهاجمات فرهنگی در امان بمانند. یروز ارجمند نیز شنبه شب در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان که در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۰ کنسرت برگزار شد که ۵۰ درصد آن به شکل خیریه بوده است که این امر نشان از خیرخواهی هنرمندان واستقبال آنها از برپایی برنامه هایی با نیت حسنه و نیکوکاری است.

وی افزود: انجام کارهای خیر و وقف در راستای تقویت فرهنگ نیکوکاری در جامعه کنونی ضروری است و این نکته را باید ذکر کنم که نذورات خیر نباید در یک راستا و یک موضوع باشد بلکه موضوعات مغفول مانده زیادی هست که باید به آنها توجه داشته باشیم.

رئیس دفتر موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کانون های فرهنگی  باید محفلی برای رشد جوانان فرار گیرند تا آنها ضمن یافتن راه و استعداد آینده خود از تهاجمات فرهنگی در امان بمانند.

وی اضافه کرد: برپایی جشنواره هایی مانند حسنات در جامعه امروزی که همگام با دنیا از برخی حسنات فاصله می گیرد ضروری است و برای تشویق بیشتر هنرمندان در این راه باید در این زمینه تسهیلات و تمهیدات مناسبی نیز در نظر گرفته شود.

به گزارش مهر در پایان مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از  شهرام ناظری خواننده مشهور کشورمان که کنسرت های فراوانی به نفع بیماران و در راه خیریه برگزار کرده ست به عنوان نماد هنرمندان خیر تقدیر شد.

جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از 11  تا 14 اسفندماه با برگزاری کارگاه ها، نشست های نقد فیلم و نمایش فیلم های کوتاه برگزیده در تالار فرشچیان و نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار می شود.


۱۳۹۲/۱۲/۱۱ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن