تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819710125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طالبان و ارتش پاکستان آتش بس اعلام کردند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: طالبان و ارتش پاکستان آتش بس اعلام کردند


سخنگوی گروه تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» روز شنبه گفت: شبه نظامیان این گروه آتش بس یکماهه با دولت و نیروهای امنیتی پاکستان اعلام می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «شاهد الله شاهد» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از نقطه نامعلومی گفت: طالبان پاکستان از تمام زیر شاخه های این گروه خواسته که به این آتش بس احترام بگذارند.

وی افزود: دستور العمل های لازم از سوی سرکرده های ارشد تحریک طالبان به شبه نظامیان و فرماندهان محلی در خصوص اجرای قرار آتش بس ابلاغ شده است.

شاهد الله یادآورشد: پس از واکنش مثبت دولت پاکستان به درخواست شبه نظامیان و اطمینان از رسیدگی به این مطالبات، طالبان نیز اعلام به برقراری آتش بس کرد.

وی تاکید کرد: طالبان به درخواست علما و احزاب مذهبی پاکستان به منظور انجام آتش بس احترام گذاشته و اکنون امیدوار است که دولت اسلام آباد نیز گام های مثبتی در آینده بردارد.

در همین حال کمیته چهار نفره صلح دولت اسلام آباد از تصمیم طالبان برای انجام آتش بس، استقبال و آن را گام موثری در مسیر پیشبرد گفت و گوهای صلح دانست.

«عرفان صدیقی» مشاور نخست وزیر پاکستان و سرپرست کمیته صلح گفت: شبه نظامیان حرکت مثبتی را برای برقراری صلح در کشور انجام دادند.

مذاکرات صلح میان دولت و نمایندگان طالبان پیشتر پس از برعهده گرفتن مسئولیت قتل 23 نفر از نیروهای امنیتی توسط طالبان در هفته های اخیر متوقف شده بود.

منتخبان دولت پاکستان هفته های اخیر حاضر به مذاکره با نمایندگان طالبان درباره پیشبرد روند صلح نشدند و اعلام کردند که طالبان باید حملات تروریستی خود را متوقف کند.

روزهای اخیر اعضای کمیته سه نفره طالبان پاکستان نیز با شورای سیاسی گروه تحریک طالبان تماس گرفتند و همچنین سرکرده های طالبان از نمایندگان خود در کمیته صلح خواستند تا مذاکرات خود را به منظور پیشبرد روند صلح با دولت پاکستان ادامه دهند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز 15 بهمن در جلسه علنی نمایندگان مجلس ملی اعلام کرد که «عرفان صدیقی» مشاور نخست وزیر و سرپرست کمیته صلح دولت، «رحیم الله یوسف زیی» روزنامه نگار برجسته، «رستم شاه مهمند»، سفیر پیشین پاکستان در افغانستان و سرگرد «عامر»، افسر سابق سازمان اطلاعات این کشور از اعضای کمیته صلح برای پیشبرد مذاکره میان دولت و شبه نظامیان تحریک طالبان انتخاب شدند.


شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن