تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815526392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب لوح سپاس مردم لهستان از ایرانیان در شهر ورشو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نصب لوح سپاس مردم لهستان از ایرانیان در شهر ورشو برلین - ایرنا - مردم لهستان با نصب لوح سپاس در یکی از میادین اصلی شهر ورشو، از میهمان نوازی مردم ایران از مهاجران لهستانی در زمان جنگ دوم جهانی قدردانی کردند.


به گزارش ایرنا، همزمان با پانصد و چهلمین سالگرد برقراری روابط ایران و لهستان، طی مراسمی در شهر ورشو از لوح سپاس لهستانیان از مردم ایران به خاطر میهمان نوازی آنان از مهاجران این کشور در جنگ جهانی دوم، پرده برداری شد.
هفتاد و دو سال پیش و در جریان جنگ جهانی دوم، حدود 120 هزار مهاجر لهستانی وارد ایران شدند و به مدت 4 سال در شهرهای مختلف از جمله اصفهان زندگی کردند.
میهمان نوازی هموطنان ایرانی از مردم لهستان در روزهای تلخ و سخت جنگ باعث شد مهاجران لهستان همواره به نیکی از میهمان نوازی مردم ایران یاد کنند و بخشی از آنان به نشانه خاطرات خوشی که در کشورمان داشتند، خود را به نام بچه های اصفهان نامیدند.
روز جمعه و همزمان با برنامه های گرامیداشت پانصد و چهلمین سالگرد برقراری روابط ایران و لهستان، از لوح یادبودی که توسط بازماندگان مهاجران لهستانی در تقدیر از مهمان نوازی ایرانیان تهیه و در یکی از میادین مهم شهر ورشو نصب شده بود، رونمایی شد.
در این مراسم که بازماندگان مهاجرین لهستانی و بچه های اصفهان، فرهیختگان علاقه مند به ایران، نمایندگان جامعه دیپلماتیک مقیم ورشو و مقامات کشوری و لشکری لهستان شرکت داشتند، معاون وزیر خارجه لهستان این لوح سپاس را نشانه احترام مردم لهستان به میهمان نوازی مردم ایران دانست.
همچنین در این مراسم، چاهانوفسکی رئیس بنیاد حفظ آثار جنگ لهستان با قرائت متنی به زبان فارسی؛ مراتب تشکر و سپاس خود از ملت ایران را بیان کرد.
صمد علی لکی زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به تقارن سال جاری با پانصد و چهلمین سالگرد برقراری روابط بین دو کشور، حضور مهاجران لهستانی در ایران را نقطه عطف روابط دو کشور دانست و انتقال پیشینه درخشان و دیرینه روابط دو کشور به نسل های آینده را مورد تاکید قرار داد.
اروپام** 1701**1485 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن