تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802775885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لغو پروازهای فرودگاه نوشهر ، قصه تکراری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لغو پروازهای فرودگاه نوشهر ، قصه تکراری نوشهر- ایرنا - قصه تاخیرهای چند ساعته و لغو پروازهای فرودگاه نوشهر آن قدر تکراری شده است که دیگر حتی برای مسافران غیربومی و گردشگران نیز تعجبی بر نمی انگیزد زیرا آنان نیز از بومیان آموختند که تنها راه باز شدن گره این قصه تحمل و بردباری است نه انتظار داشتن از مسوولان.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرودگاه نوشهر یکی از دو فرودگاه غرب مازندران و دومین فرودگاه بزرگ استان پس از فرودگاه بین المللی ساری است ولی بیشتر پروازهای این فرودگاه در شرایط آب و هوایی نامساعد لغو شده یا با تاخیر طولانی مدت همراه است.
البته این اتفاق محدود به فصل سرما نیست و در بهار و تابستان نیز به محض پدیدار شدن مه غلیظ بر فراز فرودگاه نوشهر ، پروازهای آن باطل می شود.
این در حالی است که نوشهر با سواحل زیبای دریای خزر و پارکهای جنگلی در واقع یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور است و سالانه میلیونها مسافر برای اقامتی هر چند کوتاه به این منطقه سفر می کنند.
داشتن پروازهای هوایی مطمئن و روزانه در واقع یکی از اولین زیر ساخت های گردشگری با توجه به جاده های شلوغ و تنگ منتهی به این منطقه است.
تاخیرهای پی در پی و لغو پرواز نه تنها به لحاظ روحی و روانی عوارض زیادی برای مسافرانی که از مدت ها قبل خود را برای یک سفرهوایی آرام و به دوراز دغدغه آماده می کنند به همراه داشته ، بلکه تکرار آن نیز خسارت های هنگفتی متوجه شرکت های هواپیمایی کرده است.
تداوم مشکل لغو و تاخیر پروازهای فرودگاه نوشهر در حالی است که مسوولان محلی و استانی به مناسبت های مختلف از این فرودگاه در کنار منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به عنوان مهم ترین ظرفیت اقتصادی و گردشگری منطقه یاد می کنند.
ساخت و سازهای غیرمجازی که سال های گذشته پیرامون این فرودگاه بویژه ضلغ غربی آن صورت گرفته در ایجاد این مشکلات چندان بی تاثیر نبوده است.
همچنین وعده حل مشکلات فرودگاه بیش از هر موضوع دیگری همواره مورد تاکید مسوولان محلی تازه وارد اعم از نماینده مجلس ، فرماندار و غیره قرار می گیرد، ولی پس از مدتی گویی به فراموشی سپرده می شود.
تداوم وضعیت موجود در فرودگاه نوشهر شرکت های هواپیمایی را هم نگران کرده است.
رییس ایستگاه شرکت هواپیمایی آسمان در نوشهر با ابراز نگرانی از وضعیت موجود از مسوولان نهادهای ذیربط برای رفع این مشکل خواستار همکاری همه جانبه شد.
ˈمحمدرضا صلح جو ˈ در گفت و گو با خبرنگارایرنا شمار پروازهای باطل شده این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 10 سورتی اعلام کرد و گفت : این رویه متاسفانه سبب سردرگمی مسافران و حتی اعتراض شمار زیادی از مسافران شده است.
وی افزود : علاوه بر این ، ادامه چنین وضعیتی در بی اعتمادی مسافران و نیز کسادی بازار کسب و کار این شرکت برای تکمیل ظرفیت مسافر تاثیربسزایی داشته است که درصورت برطرف نشدن مشکل ازاین که برخی از پروازها به طور کلی برداشته شود بسیار محتمل است.
فرماندار نوشهر نیز از به پایان رسیدن عملیات ساخت و تجهیز دستگاه کمک ناوبری VOR/DMEدر فرودگاه این شهر خبر داد و حضور نیافتن کارشناسان شرکت سازنده برای انجام آزمایش بر روی این دستگاه را از دلایل عمده تاخیر زیاد در راه اندازی آن برشمرد.
ˈ محمدعلی قمی ˈ گفت : با راه اندازی این دستگاه مشکل و موانع حدود 80 درصد از لغو پروازها در شرایط نامساعد جوی حل خواهد شد.
خبرنگار ایرنا برای اخذ دیدگاه رییس فرودگاه نوشهر و انجام گفت و گو با وی چندین بار تماس تلفنی برقرار کرد ولی هیچ کدام به نتیجه نرسید.
فرودگاه نوشهر با قدمتی حدود 60 سال در زمینی به مساحت حدود 58 هکتار از قدیمی ترین فرودگاه های مازندران است.
هم اکنون هفته ای شش سورتی پرواز در مسیرهای رفت و برگشت از فرودگاه نوشهر به مشهد و تهران و برعکس انجام می شود.ک/3
624/1654/506
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن