تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818809286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از یکهزار مورد تقاضای تغییر نام در البرز ثبت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از یکهزار مورد تقاضای تغییر نام در البرز ثبت شد کرج- ایرنا- معاون حقوقی واسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان البرزگفت : ازابتدای سال جاری تاکنون یکهزارو 791درخواست تغییرنام دراین استان ثبت شده است .


ˈمحمدرضا ابارشی ˈ روز شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: این درخواست ها در کمیته ویژه ای با عنوان ˈکمیته نامˈ که در اداره کل ثبت احوال البرزتشکیل شده، رسیدگی می شود.
وی بیان کرد: ازاین تعداد با تغییر نام 712مورد موافقت شد و 88 مورد موافقت قرارنگرفت.
وی گفت: ازمجموع این درخواست ها 800 مورد در استان البرز و مابقی برای رسیدگی به محل صدور شناسنامه در زادگاه افراد متقاضی ارسال شدند.
وی یاداورشد: به منظور سهولت در خدمات رسانی و دراجرای برنامه سازمان ثبت احوال کشور، رسیدگی به تقاضای تغییر نام در این ادارات تابعه این سازمان انجام می شود.
ابارشی اظهارکرد : رویه قبلی تغییر نام این بود که متقاضیان باید دادخواست خود را به دادگاه تسلیم کرده و با کمک وکیل، در دادگاه از خود دفاع می کردند.
وی با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید تغییر نام درثبت احوال با استفاده از ظرفیت های قانونی، عنوان کرد: شورای عالی ثبت احوال نیز این دستورالعمل را به تصویب رسانده و بر اساس آن، اختیار تغییر نام نیز، همچون تغییر نام خانوادگی به سازمان ثبت احوال داده شده و فرایند رجوع به دادگاه برای تغییر نام کاملا حذف شده است.
معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال البرز تاکید کرد: اسامی غیر ایرانی نیز ممنوع بوده و امکان تغییر آن به نامهای مناسب ایرانی وجود دارد.
ابارشی بیان کرد: در زمان حاضر تسهیل در تغییر نام به دستگاه های زیرمجموعه سازمان ثبت احوال اعلام شده است و افراد می توانند در صورتی که نام مناسبی ندارند بر اساس ضوابط قانونی مشخص شده نام مناسبی را برای خود تعیین و در شناسنامه ثبت کنند.
وی درباره دو اسمی شدن افراد اظهار کرد: تغییرنام به نام دینی و مذهبی که صاحب شناسنامه با ان شهرت دارد مانعی ندارد .
وی افزود: همچنین نامهایی که هنگام نوشتن و یا تلفظ دارای پیچیدگی ودشواری باشند تغییرآنها انجام می شود.ک/3
7413/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن