تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802934268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درگیری لفظی نمایندگان روسیه و آمریکا/ ناکامی «ژنو 2» و سردرگمی مخالفان سوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درگیری لفظی نمایندگان روسیه و آمریکا/ ناکامی «ژنو 2» و سردرگمی مخالفان سوری بیروت – ایرنا – « اخضر ابراهیمی » نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه مجبور شد، آخرین جلسه نمایندگان روسیه و آمریکا برای بررسی اوضاع سوریه را که یک روز قبل از پایان دور دوم اجلاس ناکام « ژنو 2» برگزار شد، بعداز درگیری لفظی « گنادی گیتالوف» و « ونی شرمن» و حتی رد و بدل شدن الفاظ غیردیپلماتیک نیمه کاره ختم آن را اعلام کند.


به گزارش ایرنا، این مقدمه گزارشی است که در پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری لبنانی«المنار» در باره آخرین دیدار نمایندگان روسیه و آمریکا با حضور اخضر ابراهیمی در جریان برگزاری نشست های هیات اعزامی دولت سوریه و مخالفان به اجلاس ژنو 2 ، منتشر شده است.
این گزارش منتشره در پایگاه اطلاع رسانی شبکه المنار به شرح زیر است:
جلسه یک روز قبل از پایان دور دوم اجلاس ژنو 2 با حضور اخضر ابراهیمی و به مدت یک ساعت و نیم بدون نتیجه و دستیابی به توافقی حداقلی در باره سوریه ادامه داشت، اما ناگهان به درگیری لفظی بین گیتالوف و شرمن کشیده شد و دو طرف یکدیگر را با الفاظ غیرمودبانه و خارج از عرف دیپلماتیک خطاب می کردند.
نماینده روسیه گفت که آمریکا به سوریه به مانند یک « بچه خیابانی» می نگرد و نماینده آمریکا هم گفت که روسیه در سوریه مانند یک « راهزن » عمل می کند و این صحنه ابراهیمی را مجبور کرد که بلافاصله جلسه را تعطیل اعلام کند.
منابع آگاه از موضوع ، نقل کرده اند که برآشفتگی روسیه در ژنو 2 دلیل روشنی داشت و آن شروع تحولات در اوکراین بود زیرا مسکو احساس می کرد که در همسایگی خود ( اوکراین ) بطور مستقیم هدف قرار گرفته است.
اختلاف آمریکا و روسیه در خصوص اوکراین روشن است و البته واشنگتن تلاش دارد فضا را در این زمینه تلطیف کند.
در این شرایط ائتلاف مخالفان سوریه که خود را نماینده مخالفان نظام سوریه می خواند امیدوار است که بتواند سلاح های پیشرفته ای از غرب تحویل بگیرد و این امیدواری در سخنان « میشل کیلو» که بعداز دیداری طولانی از قطر و امارات به پاریس بازگشته است ، بخوبی دیده می شود.
یک شخص که اخیرا با میشل کیلو ملاقات کرده از وی نقل کرده است که بسیار اطمینان دارد بزودی مخالفان سوری سلاح های غربی را تحویل می گیرند.
میشل کیلو می گوید که این سلاح ها شامل موشک های پیشرفته اروپایی ضد هواپیما است و هزینه آنها را عربستان سعودی و امارات پرداخت کرده اند.
وی اشاره نکرده است که کدام گروه از مخالفان سوری این سلاح ها را تحویل می گیرند و چه تضمینی وجود دارد که این سلاح های پیشرفته به دست گروه های مسلح تکفیری نیفتد بویژه اینکه تجربه های گذشته در این زمینه موفق نبوده است.
به نقل از میشل کیلو گفته شده است که ائتلاف مخالفان سوری تلاش می کنند تا همایشی را در روزهای 7 و 8 ماه مارس آینده ( دهه اول فروردین ماه 93) در قاهره پایتخت مصر و قبل از اجلاس اتحادیه عرب که قرار است ( 10 مارس) در سطح سفیران تشکیل شود، برگزار کنند.
ائتلاف مخالفان سوری تصمیم دارند « هیثم المالح» نماینده این ائتلاف در اتحادیه عرب را به عنوان نماینده جمهوری عربی سوریه در این اتحادیه معرفی کنند.
اما گفته شده است که « نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب از مخالفان سوری خواسته است که عجله نکرده و همایش خود را به یک روز بعداز اجلاس اتحادیه عرب ( یازده مارس) موکول کنند.
به نظر می رسد که العربی تلاش دارد موضوع المالح فراموش شود بویژه اینکه مصری ها با او میانه خوبی ندارند و حتی المالح را ماه گذشته میلادی حدود 4 ساعت در فرودگاه قاهره هنگام سفر به مصر متوقف کردند.
میشل کیلو توضیح نداده است که آیا تصمیم ائتلاف مخالفان سوری برای برگزاری همایش خود درقاهره به دلیل مخالفت مقامات ترکیه برای برگزاری آن در استانبول بوده و یا علت دیگری داشته است.
از میشل کیلو نقل شده است که ائتلاف مخالفان سوری مقر خود را به نزدیک فرودگاه بین المللی آتاتورک منتقل کرده اند و این مقر تعطیل نمی شود حتی اگر ائتلاف ترکیه را ترک و به کشور دیگری برود و اکنون بررسی موضوع برای استقرار در اردن جریان دارد.
قرار است « احمد الجربا» رییس ائتلاف مخالفان سوری به اردن سفر و با ملک عبدالله شاه اردن در این باره گفت وگو کند و به نظر می رسد رد پای اخوان المسلمین در پرونده انتقال ائتلاف به اردن دیده می شود.
اینها در حالی است که « رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در دمشق و نماینده وزارت خارجه آمریکا در پرونده سوریه بازنشسته شده و ماموریتش در این خصوص پایان یافته است.
فورد پیشتر گفته است که وارد بخش خصوصی می شود و مخالفان نظام سوریه را به جایگزینش می سپارد.
خاورم ** 1324**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن