محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832155004
خسروپناه در مناظره با زیباکلام کسی که اسرائیل را به مشروعیت شناخته و آزاد است چگونه از نبودن آزادی دم میزند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خسروپناه در مناظره با زیباکلام
کسی که اسرائیل را به مشروعیت شناخته و آزاد است چگونه از نبودن آزادی دم میزند
رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه زیباکلام همه حرفی میزند و حتی اسرائیل را به مشروعیت میشناسد، گفت: کسی که اسرائیل را به مشروعیت شناخته و آزاد است چگونه از نبودن آزادی دم میزند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران در مناظره با صادق زیبا کلام با موضوع «از لیبرال دموکراسی تا مردمسالاری دینی» که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی برگزار شد، گفت: لیبرالیسم در لغت به معنی آزادیخواهی است و تفکر لیبرالیسم نیز محصول دنیای مدرن است. خسروپناه اضافه کرد: لیبرالیسم مبانی و دستاوردهایی دارد و طرفداران لیبرالیسم، فردگرایی دارند یعنی برای جمع و جامعه واقعیتی قائل نیستند و درست نقطه مقابل لیبرالیسم، سوسیالیسم است که مبنای آن رسالت جامعه است. لیبرالیسم دستاوردهایی در عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ داشته و همه این دستاوردها براساس آزادی تعریف میشود. وی ادامه داد: مبنای دیگر، انسانمحوری و اصالت انسان است و اصالت انسان در برابر اصالت فرد قرار دارد. رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران خاطرنشان کرد: لیبرالیسم علاوه بر عرصههایی که گفته شد، 3 گام را طی کرده که این 3 گام شامل لیبرال کلاسیک، لیبرال دموکراسی و نئو لیبرالیسم یا همان بازگشت به لیبرال کلاسیک است. خسروپناه با این سوال که آیا جمهوری اسلامی با لیبرالیسم تفاوتی دارد و میشود از لیبرالیسم اسلامی هم سخن گفت، ادامه داد: یک عده نظرشان این است که کل لیبرالیسم باطل است یک عده دیگر هم کل لیبرالیسم را درست میدانند و میگویند باید هر چه غرب گفت بپذیریم و نگاهشان و نظرشان به غرب است و یک عده دیگر هم نظرشان این است که کامل پذیرفتن و رد کردن غرب درست نیست و ما میتوانیم نسبت به لیبرالیسم یک نگاه گزینشی داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: اختلاف اسلام با غرب مدرن سر مسئلهای به نام وحی کردن است و سر این مسئله که غیر از عقل یک منبع دیگر به نام وحی وجود دارد و اسلام بر سر عقل هیچ اختلافی با غرب ندارد و اختلافش بر سر مسئله وحی است. رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: فلسفه اسلامی ما هم تجربه و هم عقل را قبول دارد ولی در کنار تجربه و عقل منبع دیگری را نیز به نام وحی پذیرفته است ولی در غرب منبعی به نام وحی پذیرفته نشده است. خسروپناه اضافه کرد: اسلام حقوق طبیعی مثل حق حیات و حق آزادی را قبول دارد ولی در اسلامی آزادی چارچوبهایی دارد و برای آزادی قانونهایی تعریف شده است. وی در پاسخ به زیباکلام در رابطه با مولفههایی که او مطرح کرده است تاکید کرد: اینکه زیباکلام میگوید اگر اصل پاسخگویی را قبول نداشته باشیم و نپذیرفته باشیم لیبرالیسم را قبول نداریم اینگونه نیست و باید علمیتر در این رابطه صحبت کرد و بگوییم واژههایی که در غرب وجود دارد چه مبنایی دارد و در جامعههایی که میگوییم همه حرفها را مردم میزنند باید گفت همه حرف را حزب میزنند و همه افراد جز حزب نیستند پس اینجا بحث غرب معنایی ندارد و حزب در این نظامها مطرح هستند و اگر زیباکلام میگفت که حزب، قانون و پاسخگویی در لیبرالیسم مبنا است من میپذیرفتم. رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: دموکراسی مدلهای مختلفی دارد و وقتی از مردمسالاری دینی صحبت میشود یعنی رای مردم در شکلگیری حکومت نقش دارد. خسروپناه خاطرنشان کرد: از نظر اسلامی حزب چیز بدی نیست ولی به شرطی که استبداد دینی درست نکنند و معنای مردمسالاری دینی یعنی حقوق، آزادی و نقش مردم در فعالیت سیاسی است و در بحث مردمسالاری دینی مردم سالار هستند و اگر کسی بگوید نمی خواهم از وحی در شناخت و سعادت خودم استفاده کنم هر مکتبی را میتواند بپذیرد اما نمیتواند بگوید که من اندیشه اسلامیای را قائل هستم که با لیبرالیسم آن را جمع کردهام و آن وقت لیبرالیسم اسلامی میشود حزب مثلث هشت ضلعی. وی اظهار داشت: زیبا کلام در بحث رئیس جمهور آمریکا باید این مسئله را مطرح میکرد که او حق وتو هم دارد و وقتی اختیارات رئیس جمهور را میبینیم باید همه اختیارات را بیان کنیم. رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با اینکه اگر اکثریت جامعه دموکراسی دینی را نخواسته است باید چه کرد تصریح کرد: اگر اکثریت جامعه دموکراسی دینی را نخواسته است و همان خواسته مردم تحقق پیدا می کند و مردمسالاری دینی یک مدل است و اگر جامعه این را پذیرفته باشد دموکراسی دینی تحقق پیدا کرده است و از نظر اسلام یک عده کم نمیتوانند به زور بر اکثریت حکومت کنند. خسروپناه با اشاره به اینکه ما در کشور به معنای دقیق کلمه حزب نداریم در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر گفت: احزاب در کشور ما از امکانات دولتی استفاده می کنند و تا زمانی این موضوع وجود داشته باشد ما در کشور به معنای واقعی حزب نداریم. وی خاطرنشان کرد: مردم ایران جمهوری اسلامی را پذیرفتند و در همه انتخابات این موضوع را نشان دادند و اگر هم یک روز آن را نخواستند خواسته آنان تحقق پیدا میکند. رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران اضافه کرد: اینکه بخواهیم هر کشوری را که از دموکراسی دم زد دموکراسی لیبرال بنامیم غلط است و اینکه با هر کشوری قیام و مبارزهای کرد بگوییم این مدل آمریکایی است دچار اشتباه شدهایم. خسروپناه در رابطه با قسمتی از سخنان زیباکلام پیرامون شورای نگهبان افزود: در آمریکا هم نظارت وجود دارد و زیباکلام اگر این حرف را قبول ندارد و اگر جرأت دارد یکی از کتابهای لانه جاسوسی را به فرودگاه آمریکا ببرد تا ببیند چه بلایی به سرش میآورند. خسروپناه خاطرنشان کرد: در مصر هم شعار نه شرقی نه غربی و اسلام را میدادند و قبل از انقلاب عربها با تفکر سوسیالیستی در برابر اسرائیل ایستادند و 6 روز هم نتوانستند مقاومت کنند ولی از برکت انقلاب اسلامی ایران حزب الله لبنان 33 روز با دست خالی با مردم اسرائیل جنگید و مقاومت کرد و این تفکری است که جمهوری اسلامی ایجاد کرده و زیبا کلام نخواسته این موضوع را ببیند. وی اضافه کرد: اکثر کشورها فهمیدند که غرب یک چهره و تمدن دروغین درست کرده و پشت آن استبداد است. رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران با خطاب قرار دادن زیبا کلام افزود: شما میگویید در کشور آزادی نیست ولی افرادی هستند که در کشور ما آزادانه همه حرفی میزنند و اسرائیل را به مشروعیت میشناسند و هیچ اتفاقی برای آنها نمیافتد ولی باز دم از نبودن آزادی میزنند. خسروپناه خاطرنشان کرد: آیا معنی لیبرال دموکراسی این است که از آسمان بمب شیمیایی بر سر مردم حلبچه و ایران ریخته شود. وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با بحث جدایی دین از سیاست گفت: در اسلام بحث جهاد آمده است و به خاطر اینکه جهاد بحثی اجتماعی است نشان می دهد دین از سیاست جدا نیست و ائمه ما نیز فقط برای نماز و روزه به زندان نیفتادهاند. رئیس موسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران در خاتمه اضافه کرد: در پاسخ به یکی از بحثهای زیباکلام در رابطه با حکومت ولایت فقیه باید بگویم که من با بسیاری از علما صحبت کردم و اتفاقا همه علما به حکومت ولایت فقیه معتقدند و بعضی از آنها هم حکومت تشکیل دادند. انتهای پیام/
92/12/07 - 18:19
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]
صفحات پیشنهادی
کسی که اسرائیل را به مشروعیت شناخته و آزاد است چگونه از نبودن آزادی دم میزند
حجت الاسلام خسروپناه در مناظره با زیباکلام کسی که اسرائیل را به مشروعیت شناخته و آزاد است چگونه از نبودن آزادی دم میزند خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه زیباکلام همه حرفی میزند و حتی اسرائیل را به مشروعیت میشناسد گفت کسی که اسرائیل را به مشرودر ادامه سلسله کرسیهای آزاد اندیشی برگزار میشود مناظره صادق زیباکلام و عبدالحسین خسروپناه در دانشگاه خواجه ن
در ادامه سلسله کرسیهای آزاد اندیشی برگزار میشودمناظره صادق زیباکلام و عبدالحسین خسروپناه در دانشگاه خواجه نصیربه همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق ع شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بسیج دانشجویی مناظره صادق زیباکلام و عبدالحسین خسروپناه روز چهارشنبه در دانشگاه خواجهگزارش فارس از مناظره «تعامل انقلاب اسلامی با غرب»: زیباکلام:اسرائیل را به رسمیت میشناسم/گنجی:تشیع و
گزارش فارس از مناظره تعامل انقلاب اسلامی با غرب زیباکلام اسرائیل را به رسمیت میشناسم گنجی تشیع و صهیونیسم تضاد معرفتی دارنددر مناظره تعامل انقلاب اسلامی با غربگنجی به ایدئولوژیک بودن جنگ غرب با ایران اشاره کرد و تأکید کرد که تشیع و صهیونیسم تضاد معرفتی دارند از سوی دیگر زیباکلامزیباکلام: اسرائیل را به رسمیت میشناسم چون سازمان ملل آنان را به رسمیت شناخته است
زیباکلام اسرائیل را به رسمیت میشناسم چون سازمان ملل آنان را به رسمیت شناخته است سیاست > احزاب و شخصیتها - فارس نوشت صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مناظرهای با موضوع «تعامل انقلاب اسلامی با غرب» با حضور عبدالله گنجی گفت من در گذشتهزیباکلام در مناظره «تعامل انقلاب اسلامی با غرب»: اسرائیل را به رسمیت میشناسم/تنها امام(ره) عدم دخال
زیباکلام در مناظره تعامل انقلاب اسلامی با غرب اسرائیل را به رسمیت میشناسم تنها امام ره عدم دخالت روحانیت در حکومت را برهم زدعضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه علت دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران بدین خاطر است که ما میخواهیم آنان را محو کنیم گفت من کشور اسرائیل را به رسمغرضی، زیباکلام را به مناظره فراخواند
غرضی زیباکلام را به مناظره فراخواند کد خبر ۳۷۹۳۲۲ تاریخ انتشار ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶ ۳۳ - 16 February 2014 سیدمحمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صادق زیباکلام را به مناظره در مورد مسائل مختلف انقلاب در دانشگاه تهران دعوت کرد به گزارش خبرگزاری تسنیم سیدمحمد غرضی نواکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی به سخنان زیباکلام:مابه خاطر اصول انقلاب اسرائیل رابه رسمیت نمی شناسیم
واکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی به سخنان زیباکلام مابه خاطر اصول انقلاب اسرائیل رابه رسمیت نمی شناسیم سیاست > مجلس - احمد بخشایش اردستانی گفت شناسایی کشورها به دو گونه است یکی موقت و دیگری دائم که در اصطلاح حقوق بین الملل به آن دوفاکتو و دوژور می گویند احمد بخشایشزیبا کلام در مناظره با خسروپناه: شورای نگهبان پایهایترین اصل لیبرال دموکراسی را نقض کرده است
زیبا کلام در مناظره با خسروپناه شورای نگهبان پایهایترین اصل لیبرال دموکراسی را نقض کرده استعضو هیأت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه از بسیاری جهات نظام حاکم بر جمهوری اسلامی را اصلا نمیشود نظام لیبرال دموکراسی نامید گفت شورای نگهبان پایهایترین اصل لیبرعکسی متفاوت از آزاده زارعی به همراه مادر و برادرش
عکسی متفاوت از آزاده زارعی به همراه مادر و برادرش 1392 11 20آموزش فرمانده جدید ارتش آزاد در اسرائیل
آموزش فرمانده جدید ارتش آزاد در اسرائیل خبرگزاری فلسطینی معا گزارش داد فرمانده جدید ارتش آزاد سوریه در یک دوره آموزش نظامی در اسرائیل حاضر شده است معا این مطلب را بر اساس گزارشی روزنامه معاریو منتشر کرد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر خبرگزاری فلسطینی معا گزارش دادسوریه در 24 ساعت گذشته فرمانده جدید ارتش آزاد آموزش دیده اسرائیل/دفاع مسیحیان از وطن در کنار سوریها
سوریه در 24 ساعت گذشتهفرمانده جدید ارتش آزاد آموزش دیده اسرائیل دفاع مسیحیان از وطن در کنار سوریهامهمترین تحولات سوریه در روز گذشته تهدید جبهه اسلامی به نابودی گروههایی که با ارتش سوریه به توافق برسند تسلط ارتش سوریه بر چندین شهرک تحت تصرف القاعده در جنوب سوریه و فرمانده جدیدزیباکلام: مخالفان توافق ژنو با آزادی مطبوعات مخالفند
زیباکلام مخالفان توافق ژنو با آزادی مطبوعات مخالفندتاریخ انتشار يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵ ۳۰ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت علت مخالفت با توافق نامه ژنو چه در ایران و چه در آمریکا از محل دیگری غیر از اصل موضوع توافق سرچشمه ميگیرد به گزارش فارس صادق زیباکلام در کرزیباکلام:اسرائیل را به رسمیت میشناسم/تنها امام(ره) عدم دخالت روحانیت در حکومت را برهم زد
زیباکلام اسرائیل را به رسمیت میشناسم تنها امام ره عدم دخالت روحانیت در حکومت را برهم زد عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه علت دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران بدین خاطر است که ما میخواهیم آنان را محو کنیم گفت من کشور اسرائیل را به رسمیت میشناسم چراکه سازمان ملل آن را بغرضی، صادق زیباکلام را به مناظره در دانشگاه تهران فراخواند
غرضی صادق زیباکلام را به مناظره در دانشگاه تهران فراخواند سید محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صادق زیبا کلام را به مناظره در مورد مسائل مختلف انقلاب در دانشگاه تهران دعوت کرد به گزارش نامه نیوز سید محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صترقی:اظهارات زیباکلام درباره اسرائیل، آمریکا و رضاشاه نشان میدهد که او دچار بهم ریختگی فکری شده است
ترقی اظهارات زیباکلام درباره اسرائیل آمریکا و رضاشاه نشان میدهد که او دچار بهم ریختگی فکری شده است معاون امور بینالملل حزب موتلفه می گوید ملت ایران موضع خود درباره اسرائیل را در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند و برای حرفهای افرادی مثل زیباکلام تره خورد نمیکنند به گزارش نامه نیکنایه کیهان به اظهارات زیباکلام درباره اسرائیل: آب «آب منگل» و بستنی «اکبر مشدی» و فالوده
کنایه کیهان به اظهارات زیباکلام درباره اسرائیل آب آب منگل و بستنی اکبر مشدی و فالوده یدالله شیرازی حرومش باشه گفت ولی برخی رسانههای ضد انقلاب حسابی حرفش رو تحویل گرفته و براش سوت و کف زدهاند به گزارش نامه نیوز روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت گفت آقای زیباکلام افمناظره زیباکلام و رهدار با موضوع «ماهیت انقلاب اسلامی»
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰ ۴۳ صادق زیباکلام و حجتالاسلام احمد رهدار - رئیس موسسه فتوح اندیشه - عصر روز گذشته یکشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان درباره موضوع ماهیت انقلاب اسلامی با یکدیگر مناظره کردند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه اصفهان در این مناظره ابت-
گوناگون
پربازدیدترینها