تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802762284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطیب جمعه قم: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خطیب جمعه قم: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی محقق می شود قم – ایرنا – خطیب نماز جمعه قم گفت: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیتها، توانمندیها و منابع درونی و تکیه بر مردم محقق می شود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمد سعیدیˈ در خطبه های نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و استقبال سران سه قوا از آن خاطرنشان کرد: این امر نویدبخش فصل نوینی از حرکت و پیشرفت ملت ایران است.
وی با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت و وسعت جهان را دارد، گفت: با این حال 16 درصد ذخایر گاز، 9 درصد ذخایر نفت و سه درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران قرار دارد.
خطیب نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی انزوای سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه به مثابه شکوفایی ظرفیتهای داخلی و تکیه بر توانمندیهای مردم است.
وی تاکید کرد: برای تحقق این امر نیازمند عزم ملی، بسیج همگانی، اراده مردم، توافق نخبگان و ایجاد زمینه های باروری در درون کشور هستیم.
سعیدی با بیان اینکه نگاه به دشمن موجب تقویت دشمن می شود، گفت: اگر بجای ظرفیت درونی، شیفته ظرفیت بیرونی شویم و این شیفتگی به خودباختگی برسد، به هدفمان نمی رسیم.
وی با بیان اینکه مردم در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند، تاکید کرد: اعتماد به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی در این مساله اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه دولت باید بر امور نظارت داشته باشد، خواستار کمک مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مورد نیاز در این زمینه شد.
سعیدی تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ هیچگاه از توجه بیگانگان بویژه آمریکا سودی ندیده است کمااینکه آمریکا با حضورش در ایران پیش از انقلاب اسلامی مانع پیشرفت کشورمان شد.
وی افزود: پیش از انقلاب، آمریکایی ها یا استعدادهای ما را سرکوب یا به سمت خود جذب می کردند.
وی عدم خوشبینی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مذاکرات با 1+5 (پنج بعلاوه یک) را بر اساس همین واقعیت تاریخی دانست و گفت: با تکیه بر مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیروز نهایی خواهد بود.
سعیدی تاکید کرد: برای اینکه جمهوری اسلامی در جهان سربلند باشد باید در همه عرصه ها توانمند و قدرتمند شویم.
وی همچنین به رویدادهای اخیر کشور اوکراین اشاره کرد و گفت: هر کشوری که به آمریکا تکیه کند ضربه می خورد.
وی همچنین با اشاره به 12 اسفند سالروز فتوای تحریم استعمال تنباکو توسط آیت الله شیرازی گفت: مرجعیت شیعه پشتوانه محکمی برای شیعیان، مسلمانان، مستضعفان و همه محرومان جهان است چرا که همیشه در تبیین معارف اسلامی در خط ولایت اهتمام داشته اند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: با نهضت امام خمینی(ره)، مرجعیت شیعه در جهان آبرو و موقعیت دیگری یافت و امروز هم با عنایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و در سایه ولایت فقیه این امر همچنان پابرجاست.
وی خاطرنشان کرد: ملت و دولت قدر این ذخایر الهی را بیشتر بدانند و از نصیحت ها و تذکرهای حکیمانه آنها بهره مند شوند و دلتنگ نشوند.
وی احیای خط مستقیم ولایت و اهل بیت(س) را از اهداف مراجع عظام تقلید برشمرد و گفت: سعادت دنیا و آخرت در تبیعیت از ولایت فقیه و مراجع عظام تقلید است.
سعیدی با بیان اینکه در طول سال روزهایی بعنوان روز نیکوکاری و روز درختکاری نامگذاری شده است، گفت: این امور به دین نسبت داده نمی شود اما کاری شایسته و نیکوست و شرع نیز اجازه داده است تا سنت های حسنه و صالح باقی بماند.
7406/ 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن