تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819156873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده شهرکرد: امثال بابک زنجانی نتیجه ضعف در دستگاه های نظارتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده شهرکرد: امثال بابک زنجانی نتیجه ضعف در دستگاه های نظارتی است شهرکرد - ایرنا - دبیر کمیسیون تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و شستا، وقوع تخلفات در سیستم اقتصادی کشور نظیر مانند تخلفاتˈبابک زنجانیˈ را نتیجه ضعف و نظارت ناکافی دستگاه های نظارتی دانست.


به گزارش ایرنا، ˈسیدسعید زمانیان دهکردیˈ روزجمعه درنشست خبری بارسانه های چهارمحال وبختیاری ضمن تشریح روندبررسی پرونده تخلفات تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری شستا، گفت: وقوع تخلفات در سیستم اقتصادی و اجرایی کشور مبین این است که نظارت کافی بر برخی عملکردها وجود ندارد.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی کشور، بانک ها، بنگاه ها و شرکت های بزرگ اقتصادی موظفند به تمام سازوکارهای قانونی تن بدهند و دستگاه های نظارتی نیز موظف به رسیدگی و نظارت بر فعالیت های اقتصادی در چارچوب قانون هستند.
نماینده شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی افزود: بی اعتنایی به اجرای دقیق قوانین و مقررات و اهمال در نظارت و بازرسی ها، افزایش پرونده های اقتصادی در دستگاه قضایی را به دنبال داشته است.
زمانیان دهکردی با قدردانی از رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا، اضافه کرد: حسابرسی و بررسی ابعاد مختلف این پرونده انجام شده و بخش زیادی از اموال عمومی به بیت المال بازگشته است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص دلیل افزایش سوال نمایندگان از وزرا، با تاکید بر حمایت از دولت در مسیر تحقق اهداف و برنامه ها گفت: هدف مجلس کمک و همدلی برای عبور کم هزینه کشور از این پیچ تاریخی است.
زمانیان دهکردی با تاکید بر اینکه موفقیت دولت، موفقیت نظام جمهوری اسلامی است، افزود:در این برهه حساس تاریخی باید امور کشور را با همدلی و تعامل به پیش برد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان بروز تخلفات فراوان در اجرای طرح های مسکن مهر، افزود: طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر، بزودی به مجلس ارائه می شود.
زمانیان دهکردی مکان یابی نادرست طرح در برخی استان ها، حجم فراوان اعتبار اختصاص یافته در سال های گذشته با عنوان تسهیلات بانکی از طریق وزارت مسکن و شهرسازی، انتخاب ناصحیح پیمانکاران و نوع مصالح به کار رفته در ساخت واحدهای مسکن مهر را از محورهای مورد نظر برای طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر بیان کرد.
وی مدعی شد: برخی با سوء استفاده از تسهیلات این طرح به درآمدهای میلیاردی رسیده اند و این در حالی است که به تعهدات خود در قبال تحویل واحدهای مسکن به مردم عمل نکرده اند.
زمانیان دهکردی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از مالکان و تحویل گیرندگان این واحدها در کشور، مصالح استفاده شده در ساخت این واحدها از نوع بسیار نامرغوب بوده و در ساخت برخی واحدها نیز نظارت کافی ازسوی دستگاه های مسئول انجام نشده است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت سابق و مسئولان پیشین وزارت راه و شهرسازی نظارت لازم را بر اجرا و ساخت واحدهای مسکن مهر انجام می دادند، دلالان و واسطه ها نیز از این بازار سوء استفاده نمی کردند.
وی از دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور، دستگاه امنیتی و دستگاه قضایی خواست با ورود به این موضوع، به تخلفات در این خصوص رسیدگی کنند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه ها، بر حمایت مجلس و نخبگان برای موفقیت اجرای مرحله دوم این طرح تاکید کرد.
زمانیان دهکردی اضافه کرد:در این خصوص نشست های مشترک اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس و وزیران تشکیل شده و همگان بر حمایت از بخش تولید و بهداشت و درمان در اجرای گام دوم تاکید دارند.
وی با تجلیل از دولت در خصوص کاهش نقطه به نقطه میزان تورم در کشور، افزود: اگر در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها به تولیدکنندگان توجه می شد، درآمدهای حاصل از اجرای آن تورم ایجاد نمی کرد.
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برخی موارد با وجود نص صریح قانون، بندهای اجرایی قانون توسعه پنجم کشور نادیده گرفته شد.
وی عامل موثر در موفقیت اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه ها را هدایت درآمدهای حاصل از آن به سمت تولید و توجه جدی به موضوع سلامت و درمان مردم خواند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از نبود نظارت کافی بر عملکرد برخی بانک ها، اضافه کرد: اقتصاد کشور دچار رکود تورمی است، ولی برخی بانک ها به جای حمایت از تولید و اشتغال به سمت دلالی و ساخت و ساز حرکت می کنند.
زمانیان دهکردی افزایش رقابت سالم، تخصصی شدن فعالیت بانک ها و ساماندهی نرخ خدمات و سود تسهیلات را از اهداف افزایش کمی موسسات مالی در کشور خواند و افزود: در برخی بانک ها، تسهیلاتی باسودهای کلان به مشتریان ارائه می شود.
عضوکمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، همراهی بانک ها با سیستم اجرایی کشور را در راستای هدایت سرمایه های مردم به سمت تولید خواستار شد.
547/558/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن