تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819224874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاكيد آيت‌الله هاشمی بر توسعه روابط با عراق


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تاكيد آيت‌الله هاشمی بر توسعه روابط با عراق
آيت الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز در ديدار با هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق به مشتركات فراوان ديني، تاريخي و فرهنگي دو كشور ايران و عراق اشاره و بر ضرورت ارتقاي همكاري هاي همه جانبه در زمينه هاي مختلف تاكيد كرد.
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تروريسم را دشمن مشترك همه كشورهاي جهان دانست و گفت: بايد براي برچيدن بساط افراطي گري و تروريسم اقدامات جدي بعمل آيد و ايران همكاري هاي لازم را، از تلاش هاي عراق براي حفظ استقلال، حق حاكميت و مقاومت دولت براي رويارويي با هرگونه تروريسم، بعمل خواهد آورد.


به گزارش آفتاب، آيت الله هاشمي رفسنجاني ارائه راه حل هاي سياسي با در نظر گرفتن اراده ملت سوريه را، در جلوگيري از ادامه بحران سوريه موثر دانست و با ابراز تاسف از كشتار شهروندان بي دفاع در خيابان هاي عراق، سوريه، لبنان و پاكستان گفت: اين وضع ثبات كل منطقه را به نفع دشمنان جهان اسلام تهديد مي كنند.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با آرزوي سلامتي و بهبودي كامل آقاي جلال طالباني، رئيس جمهور عراق، گفت: تصويب قانون اساسي خوب و حضور همه گروهها در مجلس حاصل تلاش هاي بزرگان عراق است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به توطئه هاي بي شماري كه ايران در اوايل پيروزي انقلاب با آن روبرو بود به نقش بي نظير امام خميني (ره) در هدايت جامعه، در صحنه بودن و وحدت گفت: با مردم توانستيم مشكلات اوايل انقلاب و جنگ تحميلي را با موفقيت پشت سر گذاشته و از بحران ها عبور نمائيم.







رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وحدت، انسجام و همبستگي مردم عراق و اقدم مشترك به منظور حل مشكلات و بيرون راندن تروريست ها را، نويد بخش آينده اي روشن براي عراق دانست و گفت: مردم عراق بايد طعم زندگي شيرين همراه با امنيت و آسايش را احساس كنند.


هوشيار زيباري وزير خارجه عراق با ابلاغ سلام هاي گرم و صميمانه رئيس جمهور، نخست وزير، رئيس مجلس و ساير مقامات سياسي و مذهبي عراق بر اهميت تقويت روابط راهبردي دو كشور و تاثيرات آن بر امنيت و ثبات منطقه تاكيد كرد و گزارش مبسوطي از آخرين وضعيت عراق، عمليات تروريستي، انتخابات و مسائل منطقه اي ارائه داد.


وزير خارجه عراق با اشاره به آسيب هاي ناشي از عمليات تروريستي در عراق، تشديد بحران در سوريه را نه تنها براي عراق بلكه براي كشورهاي منطقه نيز خطرناك خواند.


هوشيار زيباري با بيان اينكه عراق از جريانات افراطي در منطقه بيشترين رنج را مي برد گفت: امروز مردم با قربانيان اين جريانات هستند و ما اميدواريم كه ساير كشورها نيز مانند ايران اراده لازم، تشريك مساعي و همكاري هاي مشترك را در توقف اين جنايتها داشته باشند.




تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن