تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816413496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کمین «الانصاریه» تا«العتیبه»/ خاطراتی دردناک برای صهیونیست ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از کمین «الانصاریه» تا«العتیبه»/ خاطراتی دردناک برای صهیونیست ها بیروت – ایرنا – کارشناسان امور نظامی و امنیتی معتقدند که کمین بزرگ اخیر درمنطقه « العتیبه» غوطه شرقی سوریه ، خاطرات دردناک کمین « الانصاریه» را در اذهان صهیونیست ها زنده کرد.


به گزارش ایرنا، در حالیکه حامیان بین المللی و منطقه ای عناصر مسلح سرگرم بررسی خسارت های زیاد کمین العتیبه هستند که به برنامه های آنها برای گشودن جبهه جنوب علیه نظام سوریه وارد کرده است، صیونیست ها در حال محاسبه دیگری می باشند که به آینده نبرد آنها با حزب الله مرتبط است.
روزنامه لبنانی(الدیار) در شماره روز جمعه خود نوشت: از اینجا می توان فهمید که چرا صهیونیست ها بر دست نیافتن حزب الله به سلاح های سنگین و پیشرفته اصرار دارند و حتی از این زوایه پیام حمله هوایی به منطقه بقاع لبنان را ارزیابی کرد.
الدیار به نقل ازمنابعی آگاه افزود: حزب الله باردیگر با انتشار فیلم کمین العتیبه برتری خود در اداره جنگ روانی را به نمایش گذاشت ، فیلمبرداری عملیات شب هنگام با پیشرفته ترین وسایل تصویربرداری را به رخ دیگران کشید و توانست روحیه گروه های مسلح را درهم بشکند و خرد کند و در مقابل به مردم طرفدار خود یک موفقیت بزرگ و دلگرم کننده در میدان نبرد علیه دشمنانی که انتحاری ها را روانه لبنان می کنند، به نمایش گذاشت.
الدیار ادامه داد: حزب الله با صداقت و با صدا و تصویر برتری میدانی خود بر دشمنان را ثابت کرد و عناصر مسلح با دست خود گور خودشان را کندند.
منابع این روزنامه لبنانی گفتند: تصاویر بوضوح نشان داد که شبکه های انفجاری نصب شده دقیقا برابر با طول دسته گروه تکفیری تروریستی بود و این نشان می دهد که رصد و دیده بانی دقیق بوده و بدقت حساب و برنامه ریزی شده است.
الدیار تصریح کرد: فرماندهان اتاق مشترک عملیات ارتش سوریه و حزب الله به روزنامه کویتی ( الرای) گفته اند که گروهی بزرگ از عناصر مسلح که عازم جنوب سوریه و نزدیک مرزهای اردن بودند در کمین غوطه شرقی کشته شدند و تکفیری های تروریست که توسط نیروهای اجرای کمین به اسارت درآمده اند، آن را تایید کرده اند.
منابع این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرده اند: این کمین ، یکی از انواع پاسخ های به عملیات بزدلانه تروریست های تکفیری است که در لبنان به شهروندان بی گناه و موسسات بی دفاع حمله می کنند ، این کمین از جمله کمین هایی است که همواره در مسیرهای گروه تکفیری تروریستی «جبهه النصره» که درصدد اشغال غوطه شرقی است، اجرا می شود و بخوبی می توان نگرانی و ترس صهیونیست ها را درک کرد.
منابع الدیار می افزایند: تاکنون 9 کمین بزرگ علیه گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در سوریه ثبت شده که به هلاکت 623 عنصر مسلح خارجی و صدها عنصر مسلح سوری منجر شده است و در کمین التعیبه نیز شمار زیادی از تروریست های تبعه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ، آفریقایی و قفقازی کشته شده اند.
الدیار نوشت : کمین غوطه شرقی پیام های متعددی به کسانی که در لبنان مرتکب جنایات تروریستی می شوند و به آنها این پیام را می دهد که بجای به شهادت رساندن شهروندان بی گناه و بی دفاع در میدان نبرد سوریه وارد شوید.
این روزنامه لبنانی افزود : پیام دیگر این کمین ، دشمن اسراییلی بود که بداند نباید در لبنان مرتکب یک ماجراجویی جدید نظامی شود.
منابع الدیار برای معرفی اهمیت کمین الغوطه تاکید کردند: تعداد کشته های تروریست های تکفیری در کمین غوطه شرقی از تعداد کشته های نبرد القصیر بیشتر است.
«وسیم بزی» یک کارشناس لبنانی در امور سیاسی گفته است که این کمین دست کم به هلاکت 250 ، اسارت 45 و زخمی شدن چند عنصر عضو گروه های تروریستی تکفیری « جبهه النصره» و « جبهه الاسلامیه» منجر شده است.
این بزرگترین کمینی بوده که ارتش سوریه در 3 سال گذشته علیه تروریست های تکفیری زده و محل دقیق آن بین دو شهرک العتیبه و میدعا در غوطه شرقی استان ریف دمشق بوده است.
شبکه المنار لبنان شامگاه چهارشنبه فیلمی را منتشر کرد که یک دسته بزرگ و طولانی تروریست های تکفیری در دام کمینی در غوظه شرقی گرفتار شده و با دو انفجار پیوسته همه آنها که صدها تن بودند، به هلاکت رسیدند.
این انفجارهای خطی سراسر طول دسته تکفیری های تروریستی را که در حال عبور از منطقه بودند، پوشش داد.
این گروه چند صدنفری که « لواء الاسلام» خوانده می شد در حال انتقال به محور النشابیه – میدعا – عدرا الصناعیه – الضمیر – بئر القصب – اردن بود.
مسئول یک دیده بان حقوق بشر سوری مدعی شده است که این کمین را ارتش سوریه با حمایت حزب الله زده است.
« رامی عبدالرحمن» گفته است که از ابتدای بحران سوریه این بزرگترین خسارت به جبهه النصره و دیگر گروه های تندرو است که جبران ناپذیر می باشد.
منابع امنیتی گفته اند که این گروه از تروریست های تکفیری با حمایت برخی کشورهای عربی و منطقه ای از طریق مرز اردن وارد خاک سوریه شده و هدف از این اقدام کاهش فشارها بر تروریست ها بوده که اخیرا ضرباتی کوبنده و کشنده از ارتش سوریه در منطقه القلمون دریافت کرده اند
این در حالی است که گفته می شد آمریکا ، عربستان سعودی ، اردن و چند کشور دیگر تصمیم گرفته اند جبهه جنوبی را از طریق مرزهای اردن فعال کنند.
اجرای این کمین دو روز بعداز حمله هوایی ارتش صهیونیستی به یک پایگاه حزب الله در خاک لبنان نگاه محافل سیاسی ، امنیتی و رسانه ای را به سوی حزب الله معطوف کرده است.
درهمین حال منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک تحلیلگر صهیونیستی گفته است با مشاهده فیلم کمین قدرتمند و مستحکم امروز(چهارشنبه) درغوطه شرقی سوریه بخوبی دریافتیم که حزب الله یک ارتش و نه یک گروه نظامی است.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن