تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818736785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست نماینده ویژه «بان کی مون» از حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درخواست نماینده ویژه «بان کی مون» از حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی بیروت- ایرنا- نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان با توجه به تجاوز اخیرجنگنده های رژیم صهیونیستی به یک پایگاه حزب الله در شرق لبنان، از حزب الله و رژیم صهیونیستی خواست تا از هر اقدامی که به ایجاد تنش می انجامد، اجتناب کنند.


به گزارش ایرنا «درک بلامبلی» نماینده ویژه « بان کی مون» ، روز چهارشنبه پس از دیدار با «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان، این دیدار را مثبت ارزیابی کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی به یک پایگاه حزب الله در شرق لبنان، گفت: من هیچگونه اطلاع خاصی در رابطه با این حمله ندارم و طبیعی است که در این خصوص تحقیقاتی انجام خواهم داد، چرا که برای سازمان ملل گزارش ها در خصوص این رویداد بسیار حائز اهمیت است.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان تاکید کرد: ما از طرف های ذیربط می خواهیم تا از تشدید درگیری ها برای حفظ امنیتی که قطعنامه 1701 بوجود آورده است، اجتناب کند و این تمام چیزی است که می توانم در این خصوص بگویم.
این در حالی است که «میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان ، « جبران باسیل» وزیر امور خارجه این کشور را مامور کرده است تا با جمع آوری اطلاعات لازم از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله هوایی به خاک لبنان به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.
میشل سلیمان، این حمله را نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت (پایان بخش جنگ 33 روزه سال 2006) دانست.
حزب الله لبنان نیز امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای تایید کرد که جنگنده های ارتش صهیونیستی شامگاه دوشنبه به یک پایگاه این حزب در نزدیک مرزهای سوریه و لبنان در منطقه جنتای بقاع در شرق لبنان حمله کرده اند.
حزب الله تاکید کرده است که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند و مقاومت در زمان و مکان مناسب و با وسیله و ابزار مناسب به آن پاسخ خواهد داد.
در بیانیه حزب الله آمده است که به لطف و عنایت الهی در این حمله هیچ یک از رزمندگان مقاومت زخمی و یا شهید نشده و تنها برخی خسارت های مادی برجای گذاشته شده است.
حزب الله این حمله جدید ارتش صهیونیستی را تجاوزی آشکار به سرزمین ، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و نه فقط تجاوزی علیه مقاومت دانسته است که تاکیدی بر خوی تجاوزگری صهیونیست ها دارد و نیازمند موضع گیری صریح از سوی همگان است.
در این بیانیه خاطرنشان شده است : آنچه در برخی رسانه ها ادعا شده مبنی بر هدف قرار گرفتن پایگاه های دفاعی، توپخانه ای و یا موشکی و همچنین شهادت نیروهای مقاومت کاملا عاری از صحت است.
بلامبلی همچنین با بیان اینکه به نظر می رسد جبران باسیل به تسهیل فعالیت موسسات وابسته به سازمان ملل متحد در لبنان ملتزم است، گفت: مساله صلح بانی در جنوب لبنان و برنامه های انسان دوستانه از جمله اقدامات «اسکوا» در لبنان کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر ضرورت تسهیل فرایند حمایت از لبنان و پناهجویان حاضر در این کشور، افزود: در این دیدار در خصوص مسایل مختلف و راه های کمک رسانی به لبنان گفت وگو شد بویژه اینکه لبنان تنها در خصوص مساله پناهجویان نیازمندی ندارد و در طولانی مدت نیازهای دیگری نیز دارد.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان با رد اینکه در دیدار با وزیرخارجه لبنان در خصوص تدوین بیانیه وزارتی دولت جدید این کشور سخنی گفته شده است، ادامه داد:امیدوارم جلسات کمیته ویژه بیانیه وزارتی با موفقیت به پایان برسد و می دانم که جبران باسیل در این کمیته فعالیت بسیار پرنشاطی دارد.
بلامبلی تاکید کرد: همه ما می خواهیم که دولتی در لبنان بر سر کار باشد که بتواند تمام چالش های موجود و مسایل انسانی و امنیتی را حل کند، چرا که امنیت به چالشی بسیار خطرناک در منطقه تبدیل شده است.
بنابر این گزارش در این دیدار نمایندگان 14 موسسه بین المللی تابع سازمان ملل در لبنان به همراه یک کمیته از صلیب سرخ ، امروز با جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت وگو کردند.
خاورم**2024 ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن