تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803855999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«م . ق .ا.و.م.ت»/ نبیه بری:اجازه نمی دهیم حتی یکی از این حروف را حذف کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

«م . ق .ا.و.م.ت»/ نبیه بری:اجازه نمی دهیم حتی یکی از این حروف را حذف کنند بیروت - ایرنا - « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان با هشدار به کسانی که در صدد حذف مقاومت از بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان هستند، تاکید کرد که اجازه نمی دهیم حتی یکی از این حروف«م . ق. ا. و. م .ت) را حذف کنند.


به گزارش ایرنا، رییس مجلس لبنان در گفت وگو با روزنامه لبنانی « السفیر» که در شماره روز جمعه آن منتشر شده، در واکنش به کسانی که در خصوص حمله هوایی ارتش صهیونیستی به پایگاه حزب الله در شرق لبنان تشکیک کرده اند، تاکید کرده است که بر درج حق ملت لبنان در مقاومت علیه اشغالگران پافشاری می کند و کوتاه نمی آید.
بعداز تشکیک گروه 14 مارس درباره حقیقت حمله هوایی ارتش صهیونیستی به یک پایگاه حزب الله لبنان در شرق این کشور و درخواست از ارتش برای صدور بیانیه ای واضح در این خصوص، گفت: آنها مقاومت و کسانی را که طرفدار مقاومت هستند ، نمی خواهند».
رییس مجلس نمایندگان لبنان خطاب به گروه 14 مارس که با درج مقاومت در بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان مخالفت می کنند، افزود : شما برای پاسخگویی به حملات هوایی اسراییل چه برنامه ای دارید و چگونه به آن پاسخ می دهید.
وی در واکنش به کسانی که در کمیته تدوین بیانیه وزارتی دولت تمام سلام گفته اند بجای «مقاومت»،« مقابله با تجاوزهای اسراییل» در این بیانیه درج شود، خاطرنشان کرد: « میم . قاف. الف. واو . میم . تاء» حروف مقاومت هستند و ما از هیچ کدام از این حروف هم کوتاه نمی آییم و یا بر سر آن معامله نمی کنیم.
به نوشته السفیر ، نبیه بری در واکنش به اظهارات « میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان هم گفت : من نقش خود در صدور بیانیه بعبدا را انکار نمی کنم اما من خواسته ام که اعلامیه بعبدا حتما باید به همراه معادله « مقاومت ، ارتش و ملت» در بیانیه وزارتی درج شود.
وی با هشدار به ادامه طولانی شدن صدور بیانیه وزارتی افزود : اکنون می توانم از نمایندگان برای تشکیل جلسه مجلس به منظور انتخاب رییس جمهوری جدید دعوت کنم و اگر زمان را برای بررسی بدیهیاتی که باید در بیانیه وزارتی درج شوند، هدر بدهید این کار را خواهم کرد و آن وقت خواهید دید چگونه مسیر باد تغییر می کند.
نبیه بری از امین الجمیل ، میشل عون ، سلیمان فرنجیه و سمیر جعجع از سران مسیحی مارونی لبنان خواست که برای انتخاب یک رییس جمهوری قوی برای لبنان توافق کنند که اگر چنین توافقی حاصل نشود بعداز آن براساس مقتضیات لبنان تحولات پیش خواهد رفت.
رییس مجلس لبنان تاکید کرد: کشتن زمان بس است و اکنون زمان صدور بیانیه وزارتی است تا دولت جدید بتواند به مشکلات مردم لبنان رسیدگی کند.
کمیته 7 نفری تدوین بیانیه وزارتی دولت سلام به ریاست او تاکنون 6 جلسه تشکیل داده و قرار است هفتمین جلسه آن امروز جمعه برگزار شود.
هر دولت لبنان در شروع کار خود بیانیه ای را که بازگو کننده سیاست ها ، دستور کارها و مواضع آن است ، منتشر می کند که به بیانیه وزارتی معروف است.
معادله « ارتش، ملت و مقاومت» که تضمین کننده موفقیت لبنان در هر رویارویی با دشمن صهیونیستی است، درج آن در بیانیه وزارتی با مخالفت گروه 14 مارس بوی‍ژه جریان المستقبل به رهبری«سعدحریری» و حزب «نیروهای لبنانی» به ریاست «سمیرجعجع» که حتی حاضر نشد به دلیل حضور حزب الله در دولت سلام شرکت کند، رو به رو شده و برخی وزاری وابسته به المستقبل از جمله « پطرس حرب» که در کمیته تدوین بیانیه وزارتی هم عصو است، تهدید کرده اند که اگر این معادله در بیانیه وزارتی قرار گیرد، استعفا می دهند.
«محمد فنیش» وزیر مشاور در امور پارلمان و عضو حزب الله، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی و عضو جنبش شیعی امل، «جبران باسیل» وزیر خارجه و مسیحی مارونی عضو جریان ملی آزاد به رهبری«میشل عون»، «پطرس حرب» وزیر ارتباطات و مسیحی مستقل نزدیک به حزب جریان المستقبل، «سجعان قزی» وزیر کار و مسیحی عضو حزب الکتائب، «نهاد المشنوق» وزیر کشور و اهل تسنن عضو حزب جریان المستقبل و «وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت ، دروزی عضو حزب « سوسیالیست ترقی خواه» به ریاست « ولید جنبلاط » هفت عضو کمیته بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان هستند که هنوز طی جلساتی که تشکیل داده اند نتوانسته اند به توافق نهایی در این رابطه دست پیدا کنند.

** بیانیه السمتقبل علیه مقاومت
فراکسیون «المستقبل» در مجلس لبنان با صدور بیانیه ای بر ضرورت تدوین بیانیه وزارتی دولت «تمام سلام» نخست وزیر جدید لبنان بر اساس اعلامیه «بعبدا» و پیامی که از سوی «بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان صادر شده، تاکید کرده است.
فراکسیون المستقبل به ریاست «فؤاد سنیوره» نخست وزیر اسبق لبنان با مهم خواندن موفقیت دولت جدید در تدوین و صدور بیانیه وزارتی بر اساس نقاط اجماع و توافق ملی، خاطرنشان کرده است: ضرورت دارد اعلامیه بعبدا به عنوان یک سند در سازمان ملل و اتحادیه عرب ثبت شده و به همراه پیام رهبر مسیحیان مارونی لبنان در بیانیه وزارتی گنجانده شوند، چرا که اعلامیه بعبدا بر سیاست خویشتن داری لبنان و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور در برابر تجاوزهای اسراییل و دیگر جهات تاکید دارد.
در این بیانیه آمده است: ضربه های سنگینی که بر شهروندان لبنانی تحت سایه دولت مستعفی سابق وارد شد، زندگی روزمره و ثبات اجتماعی آنها را در معرض خطر قرار داد و درست نیست که کشور اسیر هر گونه معادلاتی که علیه منافع ملی لبنان است و با آزادی و استقلال آن در تناقض بوده، باقی بماند.
« پطرس حرب» وزیر ارتباطات دولت جدید و عضو گروه 14 مارس بار دیگر تهدید کرد در صورت درج مقاومت در بیانیه وزارتی استعفا می کند.

** حمله «سمیرجعجع»به محورمقاومت و دولت لبنان
« سمیر جعجع» رییس حزب « نیروهای لبنانی» با حمله به محورمقاومت ضد صهیونیستی، حزب الله را مسبب انفجارهای تروریستی و درگیری ها در لبنان خواند و ادعا کرد که تصمیمات امنیتی و نظامی در اختیار دولت لبنان نیست.
جعجع در کنفرانسی خبری همچنین بار دیگر بر مخالفت خود با حضور حزب الله در سوریه تاکید کرد و آن را عامل انفجارهای تروریستی انتحاری در لبنان خواند.
این موضع جعجع همسو با بیانیه های گروه های تکفیری تروریستی است که هر بار بعداز جنایات تروریستی و به خاک و خون کشیدن انسان های بی گناه، تهدید می کنند این جنایات تنها زمانی خاتمه می یابد که حزب الله ازسوریه خارج شده و زندانیان تکفیری که در زندان های لبنان بسر می برند، آزاد شوند.
حزب الله بارها تاکید کرده است که برای دفاع از تمامیت ارضی ، حاکمیت ، دفاع از مرزها و امنیت مردم لبنان و حمایت از محور مقاومت ضد صهیونیستی با گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه ای و بین المللی آن می جنگد.
سمیر جعجع در ادامه این گفت وگوی خبری تاکید کرد که آنچه از مفاد بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان شنیده است، برای او و گروهش خوب نیست.
برخی منابع خبری از احتمال افزایش درج مقاومت ضد صهیونیستی در بیانیه وزارتی دولت جدید بر اساس یک معادله مورد توافق گروه های سیاسی لبنانی خبر داده اند و ناظران معتقدند در این صورت این موضوع خوشایند جعجع که مخالف سرسخت مقاومت ضد صهیونیستی است، نمی باشد.
جعجع حتی در اعتراض به مشارکت حزب الله در دولت « تمام سلام» از حضور در این دولت امتناع کرد.
وی با حمله به دولت جدید لبنان ، دولت تمام سلام را متهم کرده است که هیچ کار مناسبی برای لبنان نکرده است بنابر این هیچ توجیهی برای حضور او و گروهش در آن وجود ندارد.
رییس حزب نیروهای لبنانی با بیان اینکه گروه 8 مارس( حامی مقاومت) تلاش سرسختانه ای دارد که بگوید گروه های تندرو به لبنان می آمدند حتی اگر حزب الله به سوریه نمی رفت، ادعا کرد: اولین گروه تندرو در سال 2008 میلادی به لبنان آمد و گروه 8 مارس هیچ اقدامی علیه آن نکرد و تنها دولت مورد حمایت گروه 14 مارس برای مقابله با آن اتخاذ تصمیم کرد.
جعجع با بیان اینکه « گروه های تندرو از سالها قبل در لبنان حضور دارند و قبلا به حزب الله حمله نمی کردند»، مدعی شد که « حزب الله با گروه دولت اسلامی در عراق وشام(داعش) نمی جنگد بلکه با آنچه ارتش آزاد خواند ، می جنگد».
وی افزود : اگر دولت تمام سلام می خواهد لبنان از این وضعیت خارج شود باید سیاست هایی را که با گذشته متفاوت است، در پیش بگیرد و براساس اعلامیه بعبدا ( اعلامیه ای که در کاخ ریاست جمهوری لبنان امضا شده است) فعالیت کند.
ریس حزب نیروهای لبنانی با بیان اینکه «بی طرفی از زمان تاسیس در لبنان وجود داشته است و باید وارد سیاست خارجی لبنان هم بشود»، گفت: اعلامیه بعبدا یک سند سیاسی است که حاصل گفت وگوهای ملی است اما الان برای قرار گرفتن در بیانیه وزارتی با مشکلی سخت برخورد کرده است.
سمیر جعجع در پاسخ به این پرسش که چرا بیانیه حزب الله در واکنش به حمله هوایی اسراییل به پایگاه آن در شرق لبنان دیر صادر شد، این ادعا را مطرح کرد: پاسخ حزب الله در واقع پاسخ ایران بود بنابر این اعلام آن 48 ساعت به طول کشید.
وی افزود : منتظر بودند از ژنو 2 چیزی حاصل شود اما نشد بنابر این کشورهای غربی به سوی کمک به مخالفان حرکت کردند و در نتیجه درگیری بین محور غربی و محور دوم اوج گرفت و در همین زمینه بمباران اسراییل صورت گرفت بنابراین پاسخ حزب الله هم پاسخ ایران است و پیام آشکار در این پاسخ این است که اسراییل نباید در بحران سوریه مداخله کند.
خاورم ** 2024** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن