تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819097760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای طرح یک گروه تکفیری برای ترور رییس مجلس لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افشای طرح یک گروه تکفیری برای ترور رییس مجلس لبنان بیروت - ایرنا -«محمود ابوعفله» فاش کرده است که گروه تروریستی تکفیری گردان های «عبدالله عزم » برای ترور« نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان و نزدیکان او برنامه ریزی کرده اند.


به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی« الاخبار» در شماره روز جمعه خود نوشت که محمود ابوعفله به بازجویان لبنانی گفته ، عضو گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام است و ماموریت ها را شیخ « سراج الدین زریقات» از سرکردگان این گروه به او ابلاغ می کرده است.
هرروز تروریست های تکفیری ازجمله نعیم عباس ،جمال دفتردار،عمر الاطرش و محمود و حسن ابوعفله که در دام نیروهای امنیتی لبنان گرفتار شده اند، برنامه های بسیار خطرناک گروه های تروریستی تکفیری فعال در لبنان را فاش می کنند.
نیروهای امنیتی لبنان ، محمود ابوعفله را صبح روز انفجارهای تروریستی دو مرحله ای مقابل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و دارالایتام اسلامی در منطقه بئر حسن ضاحیه جنوبی بیروت بازداشت کردند اما به علت اعتراف دیرهنگام او انفجارهای تروریستی رخ داد.
این تروریست تکفیری اعتراف کرده است که شیخ زریقات به او ماموریت داده بود تا رایزنی فرهنگی ایران و تلویزیون المناررا که در نزدیکی آن واقع است، رصد کند.
الاخبار با بیان اینکه « بازجویان بعداز وقوع انفجارهای تروریستی تنها لحظاتی بعداز اعتراف محمود، مبهوت و آشفته شده اند»،نوشت که محمود ابوعفله بسختی آنچه می دانست را اعتراف می کرد، اما سرانجام از روابطش با زریقات و ماموریت هایی که به او و دیگر بازداشت شدگان بویژه « حسن ابوعفله» سپرده شده است، لب به سخن گشود.
این روزنامه لبنانی افزود : محمود ابوعفله اعتراف کرده که زریقات از او خواسته بوده است تا برنامه یک عملیات انتحاری نزدیک مقر« نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان در منطقه عین التینه بیروت را آماده کند.
محمود ابوعفله با بیان اینکه، بارها با مراجعه به این منطقه همه راه های رسیدن به مقر نبیه بری و مقدار مواد منفجره لازم برای انفجار تروریستی را بررسی کرده ، گفته است که هدف اصلی رسیدن به نبیه بری بوده و اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار زریقات قرار داده است.
الاخبار نوشت : تحقق این برنامه تروریستی به علت اقدامات وتدابیر شدید امنیتی در منطقه عین التینه سخت است و احتمالا شمار زیادی انتحاری مامور اجرای این برنامه بوده اند.
این روزنامه لبنانی افزود : محمود و حسن ابوعفله که در منطقه « الطریق الجدیده » بیروت ساکن بوده اند، اعتراف کرده اند که زریقات همچنین آنها را مامور کرده بوده است تا منزل « وئام وهاب» از وزیران سابق وفعالان سیاسی لبنانی را که از هواداران محور مقاومت ضد صهیونیستی است، رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار او قرار دهند.
منزل وئام وهاب در منطقه بئرحسن ضاحیه جنوبی بیروت و بین رایزنی فرهنگی ایران و ساختمان شبکه المنار قرار دارد.
به نوشته الاخبار، منابع امنیتی گفته اند که « گروه الطریق الجدیده» تاکنون نتوانسته اند اقدام ضدامنیتی صورت دهد اما ماموریت های خود برای رصد و جمع آوری اطلاعات را به منظور اجرای عملیات های انتحاری انجام داده است.
این منابع می افزایند: اعترافات ابوعفله با اطلاعات موجود نزد دستگاه های امنیتی لبنان مطابقت دارد و دستگاه های امنیتی اروپایی هم آنها را تایید کرده اند و قرار داشتن « نبیه بری» در فهرست ترور گروه های تروریستی تکفیری قطعی است و حتی جزئیات گزارش های امنیتی و اطلاعاتی به اسامی گروهی که برای ترور رییس مجلس لبنان تعیین و آماده سازی شده اند، اشاره دارند.
الاخبار به نقل از این منابع ادامه داد: این گروه در میان محافل امنیتی شناخته شده است و با القاعده و زیرمجموعه های آن ارتباط دارد و محل فعالیت آن اردوگاه فلسطینی نشین عین الحلوه در شهرصیدا در جنوب لبنان است.
این روزنامه لبنانی نوشت : برخی از گزارش های رسیده به دستگاه امنیتی لبنان حاکی است که این گروه تروریستی حتی طرح ترور نبیه بری و وئام وهاب توسط تک تیراندازان را هم بررسی کرده است و بری و وهاب در جریان نتیجه بازجویی های از محمود و حسن ابوعفله قرار گرفته اند.
منابع امنیتی لبنانی گفته اند: اشخاصی که با نبیه بری از نزدیک کار می کنند در ماههای گذشته تهدیدهایی را از گروه های وابسته به القاعده دریافت کرده اند مبنی براینکه نبیه بری و نزدیکانش در فهرست ترور قرار دارند.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن