تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802907665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دسته و پنجه نرم کردن شهرداریهای کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات مالی/ شهرداریها درآمد زا نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از همایش شهرداران/
دسته و پنجه نرم کردن شهرداریهای کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات مالی/ شهرداریها درآمد زا نیستند
یاسوج - خبرگزاری مهر: شهرداریهای کهگیلویه و بویراحمد این روزها بیش از همیشه با مشکلات نداری و دیگر مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و این در حالی است که برخی شهرها نیز شاهد اختلافات شوراها و شهرداریها هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، همایش شهرداران کهگیلویه و بویراحمد در حالی بعدازظهر امروز پنجشنبه به پایان رسید که شاید مهمترین نتیجه این نشست بازگو کردن مشکلات بی شمار شهرداری ها از زبان شهرداران برای استاندار و سایر مسئولین استانی بود. در روزهایی که کمبود اعتبار دامن بسیاری از شهرداریها را گرفته و پروژه های عمران شهری را متوقف کرده است، انتظار تحقق وعده های اعضای شوراها و شهردارها راه به جایی نمی برد. در کنار این بدهکاری شهرداریهای استان به برخی دستگاههای اجرایی، پیمانکاران و اشخاص نیز بر گره مشکلات افزوده تا جایی که در برخی از شهرداریها، حکم به توقیف اموال داده شده است. همچنین معوقات حقوق کارگران شهرداری در همه شهرداریها که به چندین ماه رسیده خود درد دیگری است که این روزها شهردارها درمانی برای آن نمی یابند و شرمنده خانواده های این افراد می شوند. به این ها می توان عدم درآمد زایی شهرداریهای استان، نیروی انسانی مازاد و ناکارآمد، نداشتن ساختمان، نبود تجهیزات و امکانات و اختلافات بیم اعضای شورا و شهرداران را هم اضافه کرد. با این حال دولت و مسئولین استانی به دنبال آن هستند که با تدبیر و امید این مشکلات را یکی یکی رفع کنند تا شهرداریها از این وضعیت نجات یابند. شوراها و شهرداریها فرصت تقابل ندارند با وجود این، آنچه بیش از همه خاطر مسئولین را نگران کرده، روشن شدن آتش اختلاف بین برخی شهرداریها و شوراهاست که دود آن به طور قطع به چشم مردم می رود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست این اختلافات را نکوهش کرد و گفت: با این انبوه مشکلات، فرصت به جان هم افتادن در شوراها و شهرداری‌ها را نداریم. سید موسی خادمی افزود: وقتی مردم این همه مشکلات دارند دیگر ما مسئولان وقت کارهای اضافی و درگیری و تقابل‌ها را نداریم. وی با بیان اینکه نباید فرصت سوزی کرد، بیان داشت: درگیری و تقابل های گذشته سودی برای مردم نداشته که اکنون هم بخواهد ادامه یابد. خادمی به مشی دولت اعتدال اشاره کرد و گفت: در این دولت این گونه مباحث و تقابلها جایی ندارد. وی بر قانون مداری در فعالیتهای شهرداری تاکید کرد و گفت:  وقتی به جای چارت 30 نفره نیرو در شهرداری‌ها 80 نفر به کار گمارده می‌شوند در آینده شهرداری‌ها را با بحران مواجه می‌کند. شهرداریها نیروی مازاد دارند استاندار نیروی مازاد را یکی از مشکلات کنونی شهرداریها عنوان کرد و افزود: نباید رویه خلاف گذشته در شهرداریها دنبال شود بلکه شهرداریها اقدامات خلاف گذشته را برای بهبود وضعیت در آینده پی‌گیری کنند. وی در ادامه این نشست به مشکلات مالی شهرداریها اشاره کرد و بیان داشت: سال آینده از محل هدفمند کردن یارانه‌ها مبالغ خوبی به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود تا بتوانند کارهای بر زمین مانده را به سرانجام برسانند.

خادمی تصریح کرد: شهرداران باید برنامه ریزیهای لازم را در خصوص ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی انجام دهند تا در هنگام طرح هدفمندسازی یارانه ها برخی فشارهای بی‌مورد بر مردم وارد نشود. وجود آلودگیهای صوتی در برخی شهرهای استان معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از شهرداران خواست زمینه آمادگی روحی و روانی مردم برای اجرای مرحله دوم هدفندی یارانه ها را انجام دهند. پژمان نیک اقبال افزود: اجرای این طرح به نفع کشور است زیرا هم اکنون قیمت یک لیتر آب با یک لیتر بنزین برابر است. نیک اقبال همچنین خواستار توجه شهرداریها به مسائل زیست محیطی شد و گفت: مدیریت فضای سبز و کاهش آلودگی های صوتی و هوا باید در برنامه های شهرداران قرار گیرد. وی بیان داشت: در شهر یاسوج شاهد آلودگی های صوتی و همچنین وجود برخی اصناف نامرتبط در کنار هم هستیم که مشکلاتی را ایجاد و چهره شهر را زشت کرده است. نیک اقبال از ارزیابی شهرداریهای استان خبرداد و بیان کرد:  طی این ارزیابی ها شهرداریهای سی سخت، گچساران، دهدشت، یاسوج و لنده رتبه های برتر را کسب کردند. معاون عمرانی استاندار افزود: این ارزیابی ها مربوط به عملکرد سال 92 و براساس 180شاخص انجام گرفته است. وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به فصل بهار و ایام نوروز، خواستار آمادگی شهرداریها برای استقبال از مسافران نوروزی شد. برخی اقدامات شهرداران خلاف قانون است نیک اقبال به برخی اقدامات غیر قانونی در شهرداریهای استان اشاره کرد و  اظهار داشت: روال تصویب عوارض در شهرداریهای استان قانون مند نیست. وی افزود: لازم است ابتدا این عوارض در شورا مصوب و سپس برای تصویب به وزارت کشور ارسال شود. وی بیان داشت: بودجه سال آینده شهرداریهای استان نیز باید تا قبل از سال در شوراها به تصویب برسد.

نیک اقبال بر عدم بکارگیری نیروی جدید در شهرداریها تاکید کرد و  اظهار داشت: برخی شهرداریها بدون ضابطه این کار را کرده اند که خلاف قانون است. حرمت شوراها نگه داشته شود معاون استاندار در ادامه ارتباط شهرداریها و شوراها را ضعیف دانست و گفت: شهرداریها باید به حوزه وظایف خود آشنا بوده و حریم ها  و حرمت ها را نگه دارند. نیک اقبال همچنین بر رسیدگی به وضعیت نامناسب کشتارگاههای زیر نظر شهرداریها و پرداخت بدهی های سی ان جی به شرکت گاز تاکید کرد و خواستار پاسخگویی به موقع شهرداران به مکاتبات استانداری شد. سهم شهرداریها از اعتبارات استان مدیرکل دفتر بودجه استانداری استان هم در این نشست کل اعتبارات ابلاغی به استان از محل استانی و دو درصد نفت را 199 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این اعتبار رقمی نزدیک به 51 میلیارد تومان سهم فصل مسکن، عمران شهری و روستایی است.

علی پوزش افزود: از این مبلغ نیز 45درصد به شهرداران استان تعلق می گیرد که در صورت تخصیص کامل اعتبارات، 23 میلیارد تومان سهم شهرداریهاست. وی بیان کرد: گچساران با هشت میلیارد بیشترین سهم و گراب با 106 میلیون تومان کمترن سهم را دارد. پوزش یادآور شد: از 23 میلیارد تومان اعتبار سهم شهرداریها تاکنون پنج میلیارد و 300میلیون تومان تخصیص یافته است. وی همچنین از تخصیص 526 میلیون تومان از محل جرائم راهنمایی و رانندگی به استان خبرداد و بیان داشت: این اعتبار بر اساس میزان جرائم مربوط به هر شهرستان توزیع شد. به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست که با حضور شهرداران 17 شهر استان برگزار شد، شهرداران به بیان مشکلات شهرداریهای خود پرداختند.


۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۶:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن