تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819097550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله جوادی آملی از افتخارات عالم اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لاریجانی: آیت الله جوادی آملی از افتخارات عالم اسلام است قم- ایرناـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله جوادی آملی از افتخارات عالم اسلام است که آثار ایشان در زمینه فقهی، فلسفی، قرآنی، اجتماعی و سیاسی از تنوع برخوردار است.


به گزارش ایرنا ، ˈعلی لاریجانیˈ روز پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی ملکوت در قم پیرامون شخصیت بانی جشنواره یعنی آیت الله جوادی آملی گفت: قلم فاخر این مرجع تقلید، ارزش ایشان را دربین نخبگان زیاد کرده و جزء شخصیت های نادر هستند که آثارشان در حوزه، دانشگاه و حتی در عموم جامعه مفید و ثمربخش است.
وی با انتقاد از کسانی که تلاش دارند با اقتباس و التقاط ناقص از مفاهیم اسلام برخی از مشکلات را حل کنند افزود: این اقدام به مبنای اسلامی نظام لطمه زده و باعث می شود که اقدامات از قوام فکری لازم برخوردار نباشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام اسلامی نظام جهان شمول است و قوانینی که با پسوند اسلامی در این کشور حاکم است بار ارزشی سنگینی دارد.
لاریجانی با بیان اینکه در تئوری انسان کامل، استعدادهای انسان متوازن رشد کرده است ادامه داد: باید دقت کنیم که در خانواده و اجتماع هم زمینه رشد فراهم بوده و این مهم در قوانین و روح فکر اسلامی هم در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه باید مفهوم روشنی از سعادت جامعه داشته باشیم افزود: متاسفانه تئوری عمیقی از همه جانبگی اسلام در جامعه وجود نداشته و به اندازه کافی در این زمینه کاوش نکرده ایم و این شرایط در نخبگان ساری نشده است.
وی گفت: کارگزاران حکومت نیز باید از ظرفیت جذب معارف همه جانبه اسلام برخوردار باشند.
رییس قوه مقننه در ادامه، با تجلیل از برگزار کنندگان جشنواره ملی ملکوت افزود: نیازمند شخصیت هایی هستیم که برای جامعه نخبگان دانشگاهی و سیاستمداران نور افشانی کنند که این جشنواره نمونه ای از آن است.
وی با تاکید بر ضرورت مراجعه نخبگان به آثار آیت الله جوادی آملی گفت: در اینصورت است که می توان مسائل جامعه را در طراز اسلامی پیش برد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آثار آیت الله جوادی آملی وجوه مختلف اسلامی را در برگرفته و معرفی وانعکاس آن در صحنه بین المللی شرایط را به سطح انتظار می رساند.
نخستین جشنواره ملی ملکوت که با تکیه برکتاب صورت و سیرت انسان در قرآن تالیف آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید صورت گرفت به مدت یک روزبا حضور طلاب، علما ، اندیشمندان و صاحب نظران در قم برگزار شد.
بخش اینترنتی، پیامکی، مکاتبه ای، خلاصه نویسی، مقاله نویسی و وبلاگ نویسی از بخشهای این جشنواره است.
کمال علمی و عملی انسان در قرآن وعرفان، علوم بشری از منظر قرآن، انسان شناسی قرآنی وفلسفی و نقش دین در هویت انسان نیز از جمله محورهای مقاله نویسی این جشنواره است. ک/3
569 / 553 /

: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن