تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم توديع و معارفه مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کردستان
مراسم توديع و معارفه مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان برگزار شد
سنندج - خبرگزاري مهر: با برگزاري مراسمي ضمن تقدير از فرهاد ميمنت آبادي، رسول اشتودان به عنوان مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان معرفي شد.



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه و با برگزاري مراسمي در سنندج، رسول اشتودان به عنوان مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان معرفي و از خدمات فرهاد ميمنت آبادي نيز تقدير و تشكر شد. در ابتداي اين مراسم مدير كل سابق ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته در اين بخش را ارائه كرد. معاون امور مجلس و استان‌ های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نيز در اين مراسم طي سخناني گفت: در حوزه جذب گردشگر خارجی باید تعریفی مطابق فرهنگ کشور ارائه کنیم. اسدالله درویش ‌امیری  با بيان اينكه، متاسفانه سهم ایران از گردشگری جهانی بسیار اندک است و انتظار مي رود با برنامه ريزي مناسب اين حوزه تقويت شود، افزود: تقويت حوزه گردشگري مي تواند توسعه اقتصادي و اشتغالزايي را به دنبال داشته باشد و به همين دليل بايد اولويت كاري مسئولان تقويت حوزه گردشگري كشور و استان ها باشد. وي بيان كرد: در سال جاري هفت میلیون گردشگر ایرانی از نقاط مختلف جهان دیدن کرده ‌اند  و تنها چهار میلیون گردشگر به کشور وارد شده ‌اند که این امر مطلوب نیست.  معاون امور مجلس و استان‌ های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: بیش از یک میلیون اثر تاریخی در کشور وجود دارد و  با وجود در اختیار داشتن این سرمایه عظیم تاکنون تنها 200 هزار به ثبت رسیده است. وي با اشاره به ظرفيت هاي استان كردستان در حوزه گردشگري و لزوم بهره برداري از آنها بيان كرد: 812 اثر تاریخی در استان کردستان ثبت ملی شده‌اند  و اين نشان از جاذبه هاي گردشگري استان كردستان است. استاندار کردستان نيز با اشاره به وجود ظرفيت هاي مختلف در استان كردستان و بي تفاوتي در راستاي معرفي آنها به مردم ساير نقاط كشور بيان كرد: کردستان یکی از مهمترین استان های کشور در حوزه میراث فرهنگی بوده و به لحاظ اقلیمی، تاریخی و فرهنگی گنجینه های بسیاری را در خود نهفته است. عبدالمحمد افزود: مناطق قومی به لحاظ فرهنگی و آیین های سنتی جاذبه های بیشتری برای گردشگران داشته و کردستان نیز به دلیل آیین های ویژه، سنن، پوشش، گویش و کنش مردمانش جزو مناطق مهم کشور به حساب می آید. وي با بيان اينكه، متأسفانه بسیاری از جاذبه های کردستان در بخش تاریخی و در بخش طبیعی هنوز آنچنان که شایسته است به مردم معرفی نشده است، يادآور ش: باید زمینه را برای معرفی توانمندی ها و ویژگی های استان کردستان و شناساندن آیین ها و سنن قوم کرد به سایر هموطنان فراهم کرد و این مهم وظیفه و رسالت این نهاد است. استاندار کردستان گفت: صنعت گردشگری بدون حضور بخش خصوصی نمی تواند در جامعه تأثیرگذار باشد وباید در در راستای توانمند سازی حوزه های مختلف میراث فرهنگی از هرگونه سرمایه گذاری حمایت شود و برای تسهیل امور سرمایه گذاران ازتمام ظرفیت ها و برنامه ریزی های مناسب استفاده کرد. در اين مراسم رسول اشتودان مدير كل جديد ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان نيز طي سخناني اظهار اميدواري كرد كه زمينه براي توسعه اين بخش در كردستان فراهم شود.


۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن